Advertenties


gordelspanner middenachter klemt achterbank

Gestart door .Erik, 15 juni 2012, 09:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

.Erik

Ik heb sinds kort een mooie special edition van de megane 2 gekocht (2.0 Turbo, 165 pk) en ben erg blij met deze slee.
Ik heb alleen een paar problemen, waarvan ik er één toch wel heel vervelend vind. De gordelspanner van de middelste gordel op de achterbank is namelijk op slot gesprongen, terwijl deze naar voren geklapt staat. Gevolg: gordel heeft niet genoeg speling om de bank weer helemaal omhoog te klappen.
Wat ik geprobeerd heb is om hem meer speling te geven en om hem een paar keer goed aan te trekken om te kijken of de lock er dan af springt. Geen succes.
Ook heb ik geprobeerd om de auto te starten, maar zoals ik al verwacht had worden alleen de voorste gordelspanners hierdoor beinvloed.
Tot slot heb ik de rits van de achterbank maar open gemaakt om te kijken of ik er bij kan, maar het enige wat ik dan te zien krijg is een metalen plaat met 1 gigantische torx-bout. Deze durf ik nog niet zo goed los te draaien, omdat ik geen idee heeft wat dat voor gevolgen heeft.

Heeft iemand een tip?

Dante

Tijdje geleden bij de Polo uit '90 een gordeloprolmechanisme gemonteerd. Kwam er toen achter dat dat oprolmechanisme erg nauw luistert. In 1 bepaalde positie is de gordel helemaal uit te rollen zonder vastschieten. De minste of geringste afwijking van die positie schoot-ie op slot.
Ik denk dat je oprolmechanisme iets uit het lood zit, waardoor deze op slot blijft staan. Je zult 'm toch iets moeten gaan bewegen om de gordel weer los te krijgen, denk ik.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

.Erik

Moet dan wel een manier vinden om bij de gordelspanner te komen.. Rits aan de achterkant van de bank dus al wel open, maar dan kan ik er nog niet echt bij. Iemand die weet hoe je bij de gordelspanner komt?

Jeremy

Die grote torxbout... als die goudkleurig is dan is die hoogstwaarschijnlijk van je gordel.

.Erik

Opgelost:

Ik heb het onderste deel van de bank weten op te klappen (dus het zit-gedeelte) daaronder kan je de riem los maken met steeksleutel 17. Schijnbaar gaat de lock pas van de riem als deze rechtop staat.

Preventief truukje: Als je de middelste gordel niet gebruikt, klik deze dan wel vast, zodat je altijd genoeg ruimte hebt om de rugleuning op te kunnen klappen!

Schijnt ook een probleem te zijn bij de Laguna 3.

jeroenh

Ik had hetzelfde probleem, ik heb ook die ritssluiting los gemaakt......

Hoe heb je die ritssluiting weer dicht gekregen????

J to the H (Jeroen)

Ik heb ooit een auto gehad met zo'n snufje, maar weet echt niet meer of het de megane was.

Als ik de gordel helemaal uittrok, kon hij alleen nog maar opgerold worden, aantrekken kon dan niet meer. Dus dan was het ook zo dat je geen keuze had, of helemaal weer oprollen zodat de blokkering weg was, of de gordel losmaken uit de gesp.

Dit was enerzijds wel een handige optie omdat je bagage heel goed vast kon zetten op die manier.
Anderzijds lastig, omdat als je hem te ver uitrok en je zat er zelf in, je steeds strakker kwam te zitten (of de gordel losmaken, helemaal oprollen en weer omdoen natuurlijk).

.Erik

@jeroen:
voor die ritssluiting had ik een ritser uit een oude jas/tas gesloopt die op het oog van het juiste formaat was.


Maar de oplossing zit dus niet achter de rits, maar onder de stoel-zitting!

renjordi

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn megane II.
Steeksleutel 17 nemen, onder de zitting zit de moer die de gordel vastzet. Deze losdraaien en dan zul je merken dat de gordel weer vrij komt.
Ik ben er ook achter waarom de gordel vast zit. Als de bank en de zitting goed zitten, zie je op de middelste gordel bovenaan, waar de gordel de spanner ingaat een kleine zwarte dop. Als deze dop in de spanner terecht komt, komt deze klem te zitten, waardoor in de gordel geen beweging zit.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev