Advertenties


Raammechanisme linksvoor Sedan

Gestart door zoop, 16 maart 2012, 12:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoop

Hoi!

Welk raammechanisme moet ik (van marktplaats?) zoeken voor de sedan, is dat dezelfde als voor de 5 deurs?

Linksvoor gaat niet meer open. Ik hoor trouwens ook geen motor aanzetten zoals je bijvoorbeeld hoort als je het knopje naar dicht indrukt als het raam al dicht is. Betekend dat dan dat sowieso de motor het probleem is of kan het van alles zijn? Ik heb twee linkerhanden, maar nog minder geld ;D

rened

Toch eerst ff deurpaneel eraf halen, dan kun je zien of de beugeltjes kapot zijn of de motor niet meer werkt.

Aangezien ik elke keer weer veel aan het vloeken ben om het in elkaar te krijgen zou ik er niet aan beginnen
als je niet een beetje handig bent.

Sedan en 5 deurs hebben zelfde lengte deuren

Roadkill (Michiel)

Check ook ff je stekkers in de deuren,die willen ook nog weleens oxideren,schoonmaken en inspuiten met contactspray wil wel eens helpen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Sedan, grand tour en 5 deurs hatchback hebben dezelfde voordeuren. Dus onderdelen zijn ook uitwisselbaar.

zoop

#4
Dank voor de tips. Ik ben halverwege met proberen het paneel eruit te halen. Vind die klikdingen die je los moet rukken maar eng.


1. Daar zit het paneel nog vast. Moet ik gewoon hard rukken hier? Met een schroevendraaien beschadig ik deze bekleding ook heel snel.

2. Deze moet ik zeker ook loswrikken neem ik aan? Helaas is de foto-DIY van de rechterdeur!

polke

2. bij het ronde gedeelte een dun doekje op de bekleding en dan met ee n plat voorwerp optillen.

1. dit zit inderdaad vastgeklikt. het deel onder rustig losklikken en omhoog klappen.
wanneer je dit gedaan hebt kom je nog een schroef tegen die de rest van het paneel vasthoudt


zoop

#7
Paneel is nu los. M'n vingers spierpijn van het trekken aan al die stomme klemmen. Ik houd m'n hard vast om alles weer terug te plaatsen.

De motor slaat volgens mij wel aan als ik het knopje indruk, maar er gebeurd niks. Het makkelijkste is alles vervangen toch? Heeft er iemand nog een setje te koop? ;D

EDIT:
Het werkt weer! Alles eraf, kabels opnieuw aangesloten - nu doet ie het weer  8)7 Ik voel me nu iniedergeval handiger dan vorige week. Ik heb helaas wel het klepje van m'n deurvak gesloopt :( (nieuwe besteld)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev