Advertenties


Andere banden voor Renault Megane 2004

Gestart door A-ce, 26 oktober 2011, 20:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A-ce

Hallo,

Ik heb sinds een maand een Renault Megane uit 2004. Nu wil ik graag voor deze auto winterbanden kopen.
Kan iemand me helpen met wat voor soort banden ik nodig heb, waar ik op moet letten. Heb ook al gehoord over steekwaardes, maar hoe weet ik de steekwaarde van mijn auto? Op internet word ik niet veel wijzer, vandaar dat ik het hier neer zet.

Alvast bedankt

Rick Santbergen


Roadkill (Michiel)

Als je alleen banden wilt kopen,dan mag je het begrip steek waardes meteen weer vergeten. Banden maat standaard is 195/65/15 raad aan om winterbanden 1 maat smaller te nemen,maar weet niet of die te krijgen zijn want dan zou je 185/70/15 moeten hebben als ik het goed heb.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Marc

Misschien makkelijk voor je als je naar een bande leveransier gaat
Die kan je er alle over vertellen  _o_

En monteren voor je  --
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Tedo

#4
Ik heb op beide Megane's gewoon 205/50/17 93V als winterbanden (zelfde maat als in de zomer). Zoals Michiel aangeeft, adviseert men een kleinere maat in de winter maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi. Een mooi compromis is dan 16 inch winterbanden in de maat 205/55/16.
(Net over de grens) in Duitsland wordt erg veel aangeboden, met stalen velgen of met lichtmetaal.

Rick Santbergen

Citaat van: Tedo op 26 oktober 2011, 22:27:03
Ik heb op beide Megane's gewoon 205/50/17 93V als winterbanden (zelfde maat als in de zomer). Zoals Michiel aangeeft, adviseert men een kleinere maat in de winter maar ik vind dat persoonlijk niet zo mooi. Een mooi compromis is dan 16 inch winterbanden in de maat 205/55/16.
(Net over de grens) in Duitsland wordt erg veel aangeboden, met stalen velgen of met lichtmetaal.

Volgens mij adviseren ze een maatje smaller ipv een maatje kleiner.
Oftewel minder rijvlak, zodat er meer druk per kilo/cm op de weg is en dus meer grip.

Tedo

Smaller is vaak ook gerelateerd aan een kleinere velgmaat. 195 banden krijg ik niet goed op 17".
Volgens mij is het inderdaad een combi van meer vlakdruk (smallere banden) en hogere wangen (kleinere velg) wat samen voor meer grip moet zorgen. Zelf denk ik dat dit alleen in extreme situaties verschil maakt.

Rick Santbergen

#7
Ik zou niet weten waarom je 195 banden niet op 17 inch krijgt. Ik rij al jaren rond met een 195/40/17 band en ik ken zelfs genoeg mensen die met 165/40/17 rijden. Dat past makkelijk aangezien 17 inch niets zegt over de breedte van de velg, want daar is de j maat voor. Een standaard velg is 6,5j of 7j en dat is niet breder dan 195mm!

Volgens mij rijden veel mensen met 16inch of kleiner in de winter. Omdat in de winter rijden zonde is van je velgen (ivm de pekel). Dus dan rijden ze met goedekope(dus kleine) velgen, waarvan de band ook goedkoper is.

Waarom zorgt hogere wangen voor meer grip?

Tedo

Het zal wel gaan, maar ik hou niet getrokken banden (i.v.m. beschadigen velgrand). En ja; winterse omstandigheden zijn over het algemeen niet best voor velgen (al vind ik het persoonlijk wel meevallen als je het regelmatig een beetje kan schoonhouden).
Hogere wangen zijn soepeler dan platte banden, beetje vergelijkbaar met lucht uit de band van je ATB laten lopen als je door zand moet; je hebt dan meer grip.

keesos

In de winter rijd ik 195/65/15 die passen mooi om de std stalen wielen bij mijn auto, en deze maat is SUPER populair! dus dat betekent veel keus en erg goedkope merkbanden!
Ik rijd zelf dan conti ts830 en die kostten mij +/- €240 rondom.

(zomers rijd ik 215/45/17 icm lichtmetaal)

sardegna69

Citaat van: keesos op 27 oktober 2011, 10:12:36

Ik rijd zelf dan conti ts830 en die kostten mij +/- €240 rondom.

(zomers rijd ik 215/45/17 icm lichtmetaal)


Waar koop jij die band voor € 60,-?
De goedkoopste die ik gezien heb, was € 90,-!!
Mégane III 1.5 dCi GT Line Coupe

renault@soest

Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

keesos

Ze zijn nu inderdaad veel duurder zie ik. Had ze vorig jaar al in juli besteld bij autobandenmarkt en toen waren ze zo te zien dus nogal goedkoper.

Dante

Geen idee of deze goedkoper zijn dan Autobandenmarkt, maar hier nog een paar sites ter vergelijking:
http://www.popgom.nl/
http://www.banden-pneus-online.nl/
http://www.topbanden.com/
En volgens mij zijn winterartikelen per definitie altijd goedkoper dan in de zomer & vice versa... Vraag & aanbod en zo ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev