Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 46

Gestart door Stefan, 25 maart 2013, 19:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roadkill (Michiel)

Frank je hele verhaal klinkt mij nog steeds als een brood aap, je nokken assen zijn 5mm??????????????????????? Zijn 5 mm wat? Kort, dikker. langer, die 5mm slaan helemaal nergens op, maar goed je weet ook niet waar je BDP-sensor zit... Ben iig wel blij dat je de motor revisie niet zelf heb gedaan.

(Alvast mijn excuses aan de mod die dit waarschijnlijk weer gaat editten, verwijderen, maar het project van Frank is waarschijnlijk door de gebroeders Grimm al geschreven, maar kwam het een beetje rot door de Google translate)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

@Didi

Leuke Meg, en al leuke veranderingen gedaan.

Muziek is netjes ingebouwd echt top.

-Jo-

Citaat van: Heatzone (Mark) op 12 april 2013, 10:02:17
haha, Jo, kan je ons ook de moeite besparen en het uitleggen wat je bedoelt?

Zelfs als ik het zou uitzoeken zal ik nog niet snappen wat je nu bedoelt en of het een verbetering is die nokkenassen of niet?  :x

Natuurlijk kan ik dat uitleggen. Beetje late reactie maar ik was met vakantie in renaultland. De profielen van de beide nokkenassen zijn compleet anders, zelfs de geleiders en poulie aansluiting is anders. Een diesel heeft ook een veel hogere compressie, denk dan aan 13.0:1 en meer. Zonder freeswerk aan de kop past die dieselnokkenas niet in de kop van zijn 8v. Ik weet wat hij bedoeld met die 5mm maar dat is ook waarschijnlijk ergens gelezen op internet. Die 5 mm extra is de extra lift van de nokkenas of in beter verstaanbaar nederlands, de klep die 5mm meer opengaat en dus ook iets langer open blijft.

Zelfs als men die nokkenas erin gekregen heeft, dan rijd die auto NIET. Kleptiming, ontsteking, inspuiting enz zijn totaal anders bij het std gegeven.

Nog een bijkomende factor, stel dat de klep 5 mm verder opengaat, wat denk je dat er gebeurd als die zuiger in bdp komt ? Tenzij er inkepingen in zijn zuigers gefreesd zijn, dan kan het mssn nog goedkomen. Met een std zuigerprofiel heb je minimaal gelijk 2 kromme kleppen.

Kan nog even doorgaan maar denk dat het technisch plaatje zo wel duidelijk zal zijn.

Xanquezer (Frank)

#79
Weet ik veel wat die jongens allemaal precies uit hebben gespookt....   was i.i.g. 800 euro lichter na het bezoek,  en motortje was een heel stuk veller...
Verder heb ik ff geholpen met demonteren van.

Na afloop kreeg ik mn nokas mee naar huis die ik eigenlijk niet hoefte te hebben omdat deze erg onder de olie zat...   (vandaar een nieuwe achterbank)
Maar die is allang weg....
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Dan zou ik er eens achter aan gaan wat er precies is gedaan,zonde van het geld op die manier.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Je hebt ze toch geholpen??? (kennelijk de catering....)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Xanquezer (Frank)

Ik ken ze namelijk :P
Zijn paar goeie kennissen (zowel ook van vroeger)

Maar ach,  loese zaakjes...  altijd bizar dat je auto in 1 geheel terug komt :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Er is iets aan de motor gedaan,je weet niet wat,na de uitleg van Jo moet dat wel duidelijk zijn
en ze sturen je naar huis zonder een dyno uitdraai?en 800€ armer.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

-Jo-

Het begint al met het managment. Je kan nooit zo een scherpe stok laten draaien op een std programma, dat kan gewoon niet.

Dirk Kuipers

Goed om te zien dat er weer wat projecten actief zijn!

Mooie meg 2 Didi!

Welkom Lennart!

Staan mooi die velgen Rogier!

Leuke toevoeging Rohald!

Frank! Doe mij ook van die (onbekende) nokkenassen die "zomaar" 20pk opleveren!! :)

Dit zijn de nokkenassen die in mijn megane gekomen zijn:

J to the H (Jeroen)

@Lennart, Mooi apparaatje die MKI-9200.
Leuk geknutselde wallpaper, ziet eruit als een gouden huwelijk, die parrot en Renault.

Lennart

Thanks Jeroen,

Ben inderdaad erg tevreden over de parrot!
Helaas is Renault en Parrot niet echt een gouden huwelijk  ;(
De Unika box (parrot besturen via canbus stuurbediening) werkt niet bij de Megane 2  :cry:
Maar goed, valt mee te leven aangezien er een prima afstandsbediening bij de parrot zit.

Op naar het volgende projectje :-)
assumption is the mother of all f*ck ups

Christian de Vriend

@Dirk dat zijn daarom toch redelijk wilde nokkenstokken moet ik zeggen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev