Advertenties


Help, Megane remt zeer slecht

Gestart door Bobmegane, 20 november 2015, 18:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

als je niet weet wat te doen, waar begin je aan dan?
hoop dat jij niet achter mij rijd dan. denk aan de medemens aub.

Bobmegane

Nou, nou, nou.......wat een leuke opmerking!

Er is wel degelijk kennis, maar omdat het niet een klus is wat je dagelijks doet is elke positieve bijdrage welkom.
Vooral van mensen die het wel vaker hebben gedaan, dit om er voor te zorgen dat het wel goed gaat.

En wat blijkt, mede door de eerste reacties is de klus zeer goed geslaagd en remt de Megane weer super!

Dus iedereen die mee heeft gedacht "Hartelijk dank" !


Yorick

De mannen met wat meer kennis en ervaring op het gebied van auto's en de daarbij horende klachten zijn soms wat kort en krachtig van stof, Bob. Ze bedoelen het echter goed en reageren niet voor niets.

Leuk is inderdaad anders, dat klopt  :whistle:

Als het dan blijkt dat het je gelukt is, super! Mooi zo.

mark

mooi dat het gelukt is.

Automonteurs zijn op dit soort dingen altijd een beetje kortaf.
Bij een dealer zal het nog wel meevallen, maar bij mij op het werk heb ik soms wel eens auto's waar de klant al mee heeft lopen rommelen.
Met ik noem maar iets simpels: de remblokken er verkeerd tussen gezet. Die had eerst gewoon een setje nieuwe remblokken nodig, nu ook een setje remschijven erbij.

Automonteur is tenslotte niet voor niets een vak.  ;)

mark29

Nou ok niet een leuke opmerking.
Maar als jij mij aanrijd, omdat jouw remmen niet werken, worden de opmerkingen nog een stukje minder vriendelijk, dit zijn gewoon geen dingen waar je een risico mee moet nemen.
Inderdaad bij ons ook vaak veel prutsers die iets zelf probeerden en het verpesten en wij dan kunnen opknappen.

Yorick

Is ook zo, Mark29. De reacties zijn daarom ook waardevol, maar kunnen mensen ook ietwat afschrikken.

Hindert wat mij betreft niet, de klus is gelukt en Bob kan ermee verder.  !-!

The_Wackyracers

Ik ga volgende week mijn remvloeistof vervangen, zat wel wat vettigheid in het linkervoorwiel dus misschien is dit een oude lekkage geweest. Ik heb er in ieder geval een werkplaats boek bij 😃

Is het wel mogelijk de oude remvloeistof gewoon er uit te drukken met de nieuwe? Zodat ik overal nieuwe remvloeistof heb? Ik heb namelijk remvloeistof gekocht voor zeer hoge temperatuur, we gaan er tenslotte mee racen 😁
Instagram: @The_Wackyracers

Felix

@The_Wackyracers Is het in jou geval ook geen goed idee om een rem upgrade te doen?
Ik ben zelf niet echt thuis in de Megane 1, maar bij mijn oude Megane 2 was het bijvoorbeeld heel makkelijk om de remmen van een Laguna II er op te schroeven. Dit icm schijven van een Grand Scenic (ivm steekmaat).
Om het mijzelf makkelijk te maken heb ik trouwens zo'n setje aangeschaft: https://nl.aliexpress.com/item/32881675574.html
Moet het nog wel uitproberen :P

Jacques

Een remmen-upgrade is niet perse nodig een megane 1 met 280x24mm schijven en verder alle componenten 100% in orde, zal zeer goed remmen.

The_Wackyracers

Nee, de auto's waarbij wij racen moeten mechanisch 100% origineel zijn, dit om de klasse zo goedkoop en competitief te houden. Je mag wel wat meer herrie maken door de einddemper te vervangen en je mag de auto verlagen, en dat is het.

Ik heb trouwens ook een setje op het oog bij HBM:
https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/overige-sets/hbm-14-delige-vacuum-pomp-voor-remvloeistof-remontluchter?channable=e13762.TVBOOTEwNA&gclid=Cj0KCQiA1-3yBRCmARIsAN7B4H33fjXOBr8I1I-iF8YC-qb3eMuHqgMeSIhazKogTpO29jpnBWG13M4aAhB_EALw_wcB
Instagram: @The_Wackyracers

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev