Advertenties


Problemen Cabrio

Gestart door ongeloofelooz, 12 oktober 2011, 23:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Voor de streepjes hoeveel kilometer nog.
Dit hoort je rekeneenheid te berekenen,een nieuwe zul je voor dit wel niet aanschaffen.
Dus dat wordt mee leren leven.

ongeloofelooz

Citaat van: Heatzone (Mark) op 18 oktober 2011, 22:57:20
Heb je de antenne al meerdere malen met wd40 ingespoten? Geloof mij daarna doet hij het weer perfect!! Zelf zoals eerder al vermeld ook dit probleem gehad.
2 dagen achter elkaar veelvuldig ingespoten en het vuil wat tussen uit kwam weg gehaald en hij doet het weer super.

Welke van de problemen in je eerste bericht zijn nog niet opgelost?

- Boardcomputer is nog niet opgelost, zaterdag krijgt de auto een grote beurt inclusief alle filters die verwisseld dienen te worden (olie wissel + filter, brandstof en lucht filters)
- Dak nog niet goed schoon, zaterdag of zondag ga ik m nog een keer reinigen.
- Schakelaars heb ik gevonden bij een sloop voor 10 euro per stuk mits de verlichting het doet, ga ik morgen ophalen
- cv motortje heb ik via een pm een op de kop getikt, evenals 2 gasveren voor de achterklep

Ben een heel eind goed op weg.
Na het weekend kom ik wel met een update of er al verbeteringen zijn.

Dingen die ik nog graag wil hebben/gaan doen:

Velgen wisselen
Espace of Laguna lip onder de voorbumper
lederen bekleding door Dr Vinyl laten opknappen (instapschaafschade bestuurdersstoel, opfrissen overige zetels)
Airco laten afvullen en opfrissen
Roadbox
windscherm


Lekkerdakloos

Leve mijn cabrio....
Al even staat mijn oogappeltje(2006, 1600 automaat) op de stoep. Start wel maar slaat niet aan. Waarschijnlijk het brandstofpomprelais. Heeft iemand een schema van de bedrading of heeft hier ervaring mee?

mark29

Brandstofpomp relais?
Natte vinger gok of uitgelezen met een renault clip?

Roadkill (Michiel)

Klinkt meer als een bdp sensor, of heb je wat Mark zei de auto al uitgelezen?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Lekkerdakloos

Bdp sensor is al vervangen dus eigenlijk natte vingerwerk.
Heb m niet uitgelezen. Waar vindt ik een goede clip? Op internet staan vele soorten en verhalen erover

mark29

Waar woon je? Mogelijk dat er iemand van hier bij jou in de buurt zit met een clip en jou kan helpen.

Roadkill (Michiel)

Vervangen door een nieuw of een gebruikt exemplaar? Je kan ze btw ook verkeerd om aansluiten, dan slaat ie ook niet aan. En je weet ook zeker dat ie van de startonderbreker af is?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Lekkerdakloos

Ik woon in de gemeente Mill.
Er zit een nieuwe orginele sensor met stekker van Renault op en er is heel secuur naar de aansluiting gekeken wat betreft kleuren van bedrading.
Tja, of de startonderbreker eraf is moet je dan ook uitlezen toch? Ik kan dat zo niet zien of is daar een andere mogelijkheid voor?

Roadkill (Michiel)

Blauwe of zwarte sensor? Mocht er een blauwe op hebben gezeten en nu een zwarte zou je de kabels toch nog eens kunnen omwisselen, blijkt niet geheel 1 op 1 te gaan, bij 3 verschillende renaults dit al eens vervangen 2 starten direct maar bij de derde moesten de draden echt andersom
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Kleur op kleur is no go bij renault. Altijd kijken hoe de stekker zat en dan 1 voor 1 solderen om niks te verwisselen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev