Advertenties


Problemen Cabrio

Gestart door ongeloofelooz, 12 oktober 2011, 23:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ongeloofelooz

Sinds kort een Megane Cabrio erbij, helaas wel al wat dingen die gemaakt dienen te worden.
De volgende dingen mankeren eraan en wil ik verhelpen voordat de auto voor de winter in de garage gaat:

- Boardcomputer laat alles correct zien maar als ik wil zien hoeveel km ik nog kan rijden staan er 4 horizontale knipperende streepjes.
Iemand meer ervaring mee en wat is hier aan te doen?
- Deurvergrendeling aan de bijrijderskant doet het niet.
Voor de deurvergrendeling ga ik morgen verschillende slopen afbellen voor een nieuw motortje, heb de kabelboom reeds gecontroleerd, misschien nog iemand tips?
- Dak is lichtelijk groen uitgeslagen op een paar plekken
Raggtop schoonmaakset gekocht, nu nog een goede borstel zodat ik dit weekend het dak kan aanpakken.
- cilinder die de afdekkap van het cabriodak opend maakt een piepend geluid
Zijn deze nieuw/gebruikt te bestellen, zo ja waar? De dealer ga ik morgen nog bellen maar dat zal waarschijnlijk wel een teleurstelling worden qua prijs, als ze die nog kunnen leveren.
- gasveren achterklep zijn op
Morgen de dealer bellen en wat slopen afbellen, heeft er iemand misschien nog wat liggen?
- elektrisch uitschuivende antenne hapert.
- verlichting van de raamschakelaar en dashboardkastje werken niet allemaal meer.


Graag advies! Heb je evt iets hiervan liggen of een goed advies dan hoor ik het graag  !-!


Heatzone (Mark)

Voor wat betreft het cabrio dak, ik heb deze zelf schoongemaakt met groene zeep en een zachte borstel, zoals beschreven in het FAQ.  Dit werkt eigenlijk super goed en is vrij goedkoop.

Ikzelf heb hier ook een tijdje last van gehad ik heb deze 2/3 dagen achter elkaar goed ingespoten/gesmeerd met wd40 en hij doet het weer perfect. Tevens ook elke keer goed het vuil wat bij de randen ging zitten eraf gehaald!

Verlichting van de raamschakelaars is al eerder een topic over geweest, hier was de conclusie dat het bijna niet te doen is deze te vervangen en je dus beter af ben met een nieuwe schakelaar of 2de hands uiteraard (de gok is dan nog of de lampjes dan werken). Ik betaalde destijds 35 euro voor 2 nieuwe schakelaars.

De verlichting van het dashboard is prima zelf te doen even openschroeven en met de lampjes naar de locale auto shop rijden. Meestal verpakt per 2 en een aanschafprijs van ong. 3 euro! In de kachel/airco unit gaan 3 lampjes.

Op de overige vragen durf ik geen antwoord te geven.

Mojo

Alle genoemde onderdelen liggen op deze sloperij:

Autodemontage Broekhuis.
Broekhuisweg 5
Albergen
www.broekhuis-autos.nl

Daar staat een donkergroene cabrio met een groen electrisch dak en heeft electrische antenne. De antenne spriet moet je overzetten want die is bij deze auto niet 100%

Ook lag er nog een donkergroene roadbox in. Kostte overigens 150 euro.

1 CV motortje heb ik er al uit gehaald voor mijn cabrio. Of er nog een in zit weet ik niet.

Dus leef je een ochtend/middag uit op deze cabrio en je auto is weer klaar!

groeten en succes!

ongeloofelooz

Bedankt v oor de tip, maar Albergen is niet echt bij in de buurt.
Heb net 2 demontage cabrio's gevonden bij mij in de buurt, eens kijken of daar nog wat nuttigs te halen is.

Fubar (Marcel)

#4
Citaat van: ongeloofelooz op 12 oktober 2011, 23:07:15
- Boardcomputer laat alles correct zien maar als ik wil zien hoeveel km ik nog kan rijden staan er 4 horizontale knipperende streepjes.
Iemand meer ervaring mee en wat is hier aan te doen?

1) contact uit
2) knopje dagteller boordcomputer indrukken en tegelijkertijd contact maken (niet starten dus!)
3) boordcomputer wordt 'gereset' -> alle wijzers tellerbak 'slaan door'  Y
(als je intussen een paar keer op het boordcomputerknopje drukt kun je ook o.a. inhoud liters van de benzinetank aflezen)
4) na een paar seconden (...) nogmaals op het knopje v.d. dagteller drukken en voila _o_ !-!

NB: full report within 24hrs  :police:

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Fubar (Marcel)

BTW: als je hierna een paar honderd meter hebt gereden zie je vanzelf op je boordcomputer hoeveel km's je nog kunt rijden....
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

ongeloofelooz

Thanks voor de tip, is me helaas niet gelukt!
Ik probeer het morgen nog eens, en ga ik de auto compleet poetsen en dan nr 1 prioriteit
het dak helemaal algen vrij krijgen en impregneren.

Rick Santbergen

Citaat van: ongeloofelooz op 14 oktober 2011, 22:32:32
Thanks voor de tip, is me helaas niet gelukt!
Ik probeer het morgen nog eens, en ga ik de auto compleet poetsen en dan nr 1 prioriteit
het dak helemaal algen vrij krijgen en impregneren.
wissel die twee om. Anders is na je dak je pas geperste auto stil vuil!

Fubar (Marcel)

Citaat van: ongeloofelooz op 14 oktober 2011, 22:32:32
Thanks voor de tip, is me helaas niet gelukt!

Sorry, ongeloofelooz, mijn fout(je): zie aangepaste tekst, dan lukt het wel  !-!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Fubar (Marcel)

#9
Citaat van: Fubar op 14 oktober 2011, 20:55:46
1) contact uit
2) knopje dagteller boordcomputer indrukken en tegelijkertijd contact maken (niet starten dus!)
3) boordcomputer wordt 'gereset' -> alle wijzers tellerbak 'slaan door'  Y
(als je intussen een paar keer op het boordcomputerknopje drukt kun je ook o.a. inhoud liters van de benzinetank aflezen)
4) na een paar seconden (...) even het knopje v.d. dagteller drukken en voila _o_ !-!
Als je hierna een paar honderd meter gaat rijden zie je vanzelf dat de streepjes en: niet meer knipperen en: dat je op je boordcomputer het aantal nog te verrijden km's kunt aflezen  !-!

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

ongeloofelooz

Heb de boordcomputer 3 x gereset, dat was wel gelukt  !-!(duurde 3 minuten voordat de wijzers weer "normaal" werken), alleen geeft ie nog steeds _ _ _ _ knipperend aan ook na 50 km die ik naar het werk heb gereden met de Megane.
Ga het vanavond nog een keer proberen, wil wel graag dat het werkt.

Verder heb ik afgelopen weekend het dak 2 x gewassen met Raggtop maar het heeft nog steeds een groene waas erover heen,  (niet echt hinderlijk) waarschijnlijk nog nooit eerder schoongemaakt door de vorige eigenaar... Dus dat word binnenkort een nieuwe poging wagen.

Was van plan om mijn velgen er onder uit te halen en andere velgen die ik nog had liggen er op te monteren maar kreeg ze met geen mogelijkheid los, dus dat doet een vriend met luchtgereedschap voor me deze week.

Tevens heb ik gasveren gevonden via het forum en evt een antenne, al doet de huidige het steeds beter.
Dus even kijken of ik er een andere op ga zetten.

Karin

Bij mijn dak hebben Pierre en Jonathan het ook een keer met raggtop schoongemaakt, maar ik had zelf het idee dat het met de groene zeep beter ging. Het impregneermiddel van Raggtop werkt trouwens wel goed. Het is nog niet helemaal voor 100% goed, maar ga het in het voorjaar nog wel doen. Denk dat het dak wel wat te lijden heeft in de wintermaanden omdat ik de auto gewoon gebruik en hij buiten staat.

ongeloofelooz

Ik ga komend weekend nog een keer het dak proberen te cleanen, auto gaat als het echt minder weer word lekker warm in de garage.
Mag ie er weer naar buiten als het beter weer is, heb ik mooi de tijd om alle ongemakjes te maken, ook al ben ik zelf van het "zo snel mogelijk" maken :)

Heatzone (Mark)

Heb je de antenne al meerdere malen met wd40 ingespoten? Geloof mij daarna doet hij het weer perfect!! Zelf zoals eerder al vermeld ook dit probleem gehad.
2 dagen achter elkaar veelvuldig ingespoten en het vuil wat tussen uit kwam weg gehaald en hij doet het weer super.

Welke van de problemen in je eerste bericht zijn nog niet opgelost?

Fubar (Marcel)

Citaat van: ongeloofelooz op 18 oktober 2011, 19:09:59
Heb de boordcomputer 3 x gereset, dat was wel gelukt  !-!(duurde 3 minuten voordat de wijzers weer "normaal" werken), alleen geeft ie nog steeds _ _ _ _ knipperend aan ook na 50 km die ik naar het werk heb gereden met de Megane.
Ga het vanavond nog een keer proberen, wil wel graag dat het werkt.


Brandstoffilter :?
Brandstofpomp :?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev