Advertenties


3de Remlicht defect

Gestart door nd-photo.nl, 1 februari 2011, 23:05:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Ik hoorde van mn vriendin laatst dat mn derde remlicht niet meer werkte. Pas geleden gechecked en de lampjes zien er nog goed uit, alle gloeidraadjes zijn nog intact. De connector laat geen roest zien, waarna ik de zekeringen wilde checken, maar...Ik weet niet welke zekering ik moet hebben, geen van de icoontjes zag eruit alsof het ging om een derde remlicht.

Wie kan mij uit de brand helpen met het verlossende antwoord  o-)?

matthew

Als de zekering stuk is moet er niet 1 remlicht werken.

Dus je 3e remlicht zal gewoon stuk zijn.

Wat je nog kunt controleren is of er voeing op de stekker komt als je de rem in trapt bij je 3e remlicht.Zoniet,dan zit er waarschijnlijk een kabelbreukje in je doorvoerrubber van je achterklep.

nd-photo.nl

Dank voor de tip, zal dit zsm nakijken!

nd-photo.nl

#3
Kom er net achter dat mn kentekenplaat verlichting ook niet werkt, ik heb gezien dat die een andere kabel gebruikt. Maakt die toevallig gebruik van dezelfde zekering als het 3de remlicht?

Mn mistlampen achter werken wel ok btw.

Rogier

zit er niet gewoon een stekkertje los in je klep ?

nd-photo.nl

Heb ik nog niet kunnen ontdekken, zit momenteel op werk, als ik dalijk thuis ben kan ik nog even kijken en anders wordt het morgenmiddag.

sijm138 (jesse)

je derde remlicht en je verl. van je kenteken zijn apart gezekerd.
als je kenteken verl. het iet zou doen zou lv stads en ra je verlichting het ok niet moeten doen.
ik zou idd ook eerder uitgaan van een draadbreuk of kapotte lampjes.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

matthew

Ik houd het op kapotte lampjes.

En ik had al gezegd dat als het de zekweing is dat ze dan alle 3 niet werken.
Os ook niet logisch een 3e remlicht zekeren met kentekenverlichting.

nd-photo.nl

Hmm lijkt op een kabelbreuk, al kan ik die nergens ontdekken :( Net een zoektocht gedaan. Bij de stekkers van de achterlampen komt het signaal wel door, als ik het goed heb gezien in de manual gaan er vanaf de achterlampen wat kabels richting achterklep. Als ik bij de stekkers het test (met een lampje wat 100% zeker weten werkt), dan komt er geen spanning door.

Als ik het lampje op de aansluitingen van de stekker plaats (met draden eraan vast uiteraard), dan krijg ik wel signaal...

nd-photo.nl

Vanmorgen met een beetje geluk achtergekomen dat het om een draadbreuk gaat, als ik door de kier tussen mn raam en body kijk, zie ik een paar "sprieten" hangen tussen een bundel kabels.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Nieuwe draad trekken of met kroonsteentjes verbinden en insuleren met tape?

Colin

Zou dat kroonsteentje vervangen voor solderen. Je zou ook een nieuwe kabel kunnen trekken zodat je zo min mogelijk contact met buiten en water hebt. Overigens dit ook solderen !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Benjamin Renon

Solderen en krimpkous gaan goed samen. ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

nd-photo.nl

Die tip kreeg ik ook van mij collega :) Thx!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev