Advertenties


Chiptunen Chiptuning Megane 1.6 16V (Megane 2)

Gestart door richardv, 16 juli 2009, 18:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees op internet advertenties dat dit al professioneel kan voor nog minder dan 300 euro. Heeft het uberhaupt enig zin en krijg je echt vermogenswinst.

rs50jochem

Met een 1.6 16v heb ik geen ervaring.. Wel zou ik het doen.. Voor 300,- heb je ook niet zomaar andere dingen gekocht om je auto vermogen te verhogen..

Het is de souplesse die je zult merken na het chippen..

richardv

Dank voor je reactie.

Ik heb er alleen n og maar een K&N luchtfilter ingezet. Had ik voor een koopje en kan ik hergebruiken.

Punt wat mij betreft is wel. Ik wil niet ik weet wat veranderen en vervangen. Maw het kan niet de bedoeling zijn dat je 2 ruggen modificeert om wat vermogenwist etc. te hebben. In mijn beleving kan je dan beter je auto inruilen voor een 2 liter rs of wat.  Deze/dit topic is dus eigeniljk bedoeld alleen voor de chiptuning. 1 X een modificatie en klaar.

drbiqs

Citaat van: richardv op 16 juli 2009, 19:44:38
Dank voor je reactie.

Ik heb er alleen n og maar een K&N luchtfilter ingezet. Had ik voor een koopje en kan ik hergebruiken.

Punt wat mij betreft is wel. Ik wil niet ik weet wat veranderen en vervangen. Maw het kan niet de bedoeling zijn dat je 2 ruggen modificeert om wat vermogenwist etc. te hebben. In mijn beleving kan je dan beter je auto inruilen voor een 2 liter rs of wat.  Deze/dit topic is dus eigeniljk bedoeld alleen voor de chiptuning. 1 X een modificatie en klaar.

hoi richard.

heb je daar ook een adres of een link van,ben wel nieuwsgierig hier naar.
loop hier ook al een tijdje over te denken,maar weet niet of de kosten tegen de baten opwegen.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

richardv

Die luchtfilter is een standaard vervanging. Past dus gewoon in de behuizing. Op de beschrijving staan allerlei mooie verhalen van betere luchttoevoer etc. Maar ik moet zeggen dat ik nog geen verschil merk hoor.

richardv

En het antwoord op de link voor het chiptunen. Zie o.a. marktplaats.

richardv

Het modelnummer voor een standaard K&N luchtfilter voor een Megane 1.6 16V : 33-2849.

Zie: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2849

(Hoewel de foto's niet corresponderen met het eigenlijke product)

DHL

Ik heb zo'n inlegfilter van KN en moet zeggen dat hij iets beter reageert op het gaspedaal. Je voelt het verschil wel maar niet extreem. Is in feite evenredig met de prijs vermits niet duur...

matthew

#8
inleg filter hoef je inderdaad niet te vervangen ,maar je merkt er niks van ook niet van beter op pakken alleen tussen je oren.

Chiptuning geeft wel als resultaat dat je auto beter oppakt en net wat eerder oppakt.



Even toevoegen,als je een meg II chipt en er wordt door een probleem met je auto of als ots van renault het inspuitsysteem geherprogrameerd door renault ben je al je chipgegevens kwijt en zijn hier weer de standaard waardes voor.(want chiptuning is eigenlijk alleen nog maar software veranderen).
De dealer is hier niet aansprakelijk voor,dus dit zou dan vette pech voor je zijn.

rs50jochem

Dus als je je auto hebt laten chiptunen en je gaat daarna voor een beurt etc. naar de dealer expliciet duidelijk maken dat ze niet je motormanagement of inspuitsysteem mogen herprogrammeren..

matthew

jep eigenlijk wel mits je komt met een klacht van slecht lopen en daar blijkt volgens renault een herprogramering van de software van het inspuitsysteem aan vast te zitten dan moet dit gebeuren,of je zegt nee en dan krijg je geen garantie op de reparatie en moet je toch voor de rest betalen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev