Advertenties


wie kan mij helpen?

Gestart door dennis1985, 18 februari 2013, 13:51:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gielguner

Citaat van: dennis1985 op 19 februari 2013, 23:37:17
toch nog een vraagje....

als deze niet verlaagd is



hoe kan het dan zijn dat deze vooral bij zn voor wielen behoorlijk veel ruimte zit???



ben echt leek maar ik zou graag het resultaat willen van de bovenste foto en als ik velgen aanschaf van foto 1 en het ziet er uit als foto 2 ben ik er goed ziek van...!  l-
zou het kunnen zijn dat op foto 1 het een twee liter betreft en de onderste een 1.6? of zou het verschil zijn dat er bij de onderste een lpg tank in ligt ( dat heb ik zelf namelijk ) maar op foto 1 lijkt het te gaan om steek 4 x 100 dat is dan toch sowieso geen 2.0?????

Het verschil zit hem in de velg.. De bovenste velg stopt eigenlijk vroeger (tot tegen dat kleine randje) en bij de onderste loopt deze door tot het uiterste van de velg.
Bij de laatste lijkt je velg nog groter natuurlijk en dan trekt het helemaal op niets..

Heatzone (Mark)

Voor wat ik zo kan zien via google, als ik kijk naar gewoon standaard cc's is hij voor net zo hoog/laag als dat hij achter is. De foto hierboven staat de cc ook op een ongelijk stuk. Dat verklaart wellicht ook al een hoop.

Overigens zou ik eerder voor de bovenste velgen gaan als de onderste. Vind die velgen niet zo goed passen bij de auto en door de deels zwarte velgen randen oogt het zo klein..

dennis1985

#17
nogmaal bedankt voor jullie reatie!

al heb ik bij mijn eigen auto ( niet heel erg duidelijk ) wel het gevoel dat hij iets naar achter hangt
( misschien door de lpg tank??? )



gok dat ik gewoon over moet gaan tot de aanschaf en als het nog steeds niet naar me zin is altijd nog kan verlagen met veren of een schroefset

en een andere vraag, een 1.6/2.0 of 1.9 dci cc... zijn die allemaal het zelfde afgeveerd of kan er ondeling nog verschil in zitten want de steek van de velg verschilt ook
dag CC....
halloTCe!!!

BadEend

Met een LPG tank zakt de auto meestal wat in, is op te lossen door hulpveren of versterkte hoofdveren te monteren.

Roadkill (Michiel)

Als je gaat voor een schroefset is enkel de RS een uitzonderring, dus de rest moet allemaal kunnen, ik heb om de zelfde reden als jij er een schroefset onder gezet. Ik heb ook gas en een Meg II heeft naar mijn beleving voor altijd meer ruimte dan achter in de wielkasten standaard.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Airbus

Die meg op de foto van de 1e post is zeker wel 3,5 cm verlaagd. De rolomtrek is redelijk origineel en de ruimte tussen de band en de wielkast is stukken minder. Mijn eigen meg heeft veel meer ruimte in de kasten.
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

dennis1985

Okee...!

Heb jij geen foto van jou auto zodat ik kan zien hoe het zit met de ruimte tussen de wielkasten?
dag CC....
halloTCe!!!

Airbus

Nu is dit wel exact mijn Model Megane, maar het is hem niet  >:D

De "stance" is wel hetzelfde:



Hier zit 205/50/17 onder...
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

dennis1985

bij toeval kwam ik ( waarschijnlijk ) de auto van foto 1 tegen op internet die te koop stond bij een renault dealer.
ik hem er een mailtje gestuurd met de vraag of die auto verlaagd is, en de reactie was "neen'




ik zie persoonlijk door het bomen het bos niet meer! help  o-)

moet ik nu wel of niet verlagen om het effect te krijgen opde eerste foto
dag CC....
halloTCe!!!

Roadkill (Michiel)

Het handigste is dan toch om eerst velgen te kopen, en als ie dan nog te hoog staat (wat ik persoonlijk wel vind) dan kan je hem altijd nog verlagen. Btw zoals de zilveren cc op de foto heb ik nog geen standaard MegII zien staan, de ruimte voor is altijd groter dan de ruimte achter, dus denk dat de foto iets aangepast is.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Die velgen op de foto komen overigens nog aardig vaak voor op Marktplaats 2e hands.  Meestal in 17 inch en die hierboven is zeker 18? En vaak in de combinatie mat zwarte spaken wit hart. Heb toen een tijd maanden lang elke dag marktplaats in de gaten gehouden met velgen in de steek 4x100 en deze kwamen vaak voor ongeveer 350 euro voorbij met banden.

dennis1985

dag CC....
halloTCe!!!

dennis1985

gaat dit passen onder een mijn megane cc uit 2006?



steek 4x100
Breedt 8,0 j

link: http://www.maicos.nl/gt-c-black-polish-18-8-0-j-4x100-18.html

thanks
dag CC....
halloTCe!!!

Felix

#28
In ieder geval niet met een ET waarde van 18 (zoals staat vermeldt op de site).
Je moet zeker iets rond de 40 hebben.

Heb een spreadsheetje gemaakt waar je een beetje kan spelen met de velgmaten :)

*ff wachten, blijkbaar niet goed uit excel geimporteerd
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AmrSkqxJdYX1dDJzNmpycmNIakNIOHdSeFUyZjBoRHc&single=true&gid=0&output=html

Oke dit werkt blijkbaar ook niet.

Nieuwe poging
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AmrSkqxJdYX1dG5pYy1YbExucGl6M25nM2ZmY3JOS3c&usp=sharing

Stefan

Et18 met 8J gaat niet werken  :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev