Advertenties


Werking en verschil types schoefsets

Gestart door Duke, 9 juni 2012, 15:02:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duke

Ik heb een paar vragen over schoefsets.

Onder mijn Megane zit er op het moment een maar volgens mij heeft hij zijn beste tijd gehad.
Ik wou hem vandaag iets hoger zetten maar links voor zit de bovenste ring MUURVAST.

Krijg hem niet los, ik denk dat de draad beschadigd is en daarom niks meer wil.

Nu heb ik lopen zoeken naar een vervangend setje maar ik kom eigenlijk 2 types schofset tegen.

Type1:
Die ik heb dus 2 ringen en die verstel je in hoogte en daardoor de rijhoogte.

Type2:
Een met 3 ringen de 2 bovenste ringen (bij de veer) daarmee kun je de voorspanning van de veer instellen.
En de onderste ring borgt de schokbreker zelf, als je deze losdraaid kan je dus de schokbreker ( en niet de veer) in hoogte verstellen.

Nu mijn vraag, type 2 is toch veel beter omdat je de voorspanning van je veren behoud. Bij type 1 verander je niet de lengte van de schokbreker maar de spanning van je veer, en die dus de rijhoogte bepaald. Waarmee je dus eigenlijk de veer slapper of stuger maakt.

Klopt mijn redenering?

En heeft er iemand nog aanbevelingen kwa setjes?


Rick Santbergen

Volgens mij zie je het fout.
Ook bij type 1 verstel je uiteindelijk de schokdemper. Want de veer zal echt niet verder inveren doordat jij hem aandraait. Jij zet niet meer kracht dan de 1.000 kilo van je auto doet.

Type 2 is mij niet bekend, heb je daar een foto van?

Duke

Thanx voor je reactie.

Zoek maar eens op youtube op coilovers, dan kom je ze zo tegen  ;)

Rick Santbergen

Allemaal leuk en aardig, maar zijn die er dan voor een megane?

gielguner

Ik heb gewoon een schroefsetje (type 1) gekocht van V-maxx
Aangezien dit een zusterbedrijf is van KW, en KW ivm met garantie zeer moeilijk doet (als je bv een audio installatie hebt valt je veer eig al niet meer onder garantie  8)7 )
Ik had 1 defecte schokdemper en 3dagen later zat er al een nieuwe onder  !-! dus ik durf met een gerust hart zeggen dat ik tot zover tevreden ben ^^

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev