Advertenties


Xenon in koplamp+kenteken verlichting

Gestart door meganemaarssen, 11 november 2009, 14:02:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganemaarssen

wie kan mij helpen met een schema hoe de voorbumper eraf moet bij mijn megane 2 phase 1.
schijnt niet veel werk te zijn...


Ik wil namelijk xenon erin hebben. h7 toch??


ook wil ik weten welke type lamp er in het kenteken verlichting gaat?

thnx alvast....
op naar een RS...Look dan....;)

subzero

Site om lampen te zoeken voor auto's. link

Voor de kentekenverlichting heb je het lampje C5W (festoon) nodig,welke ook in led versie bestaat,een voorbeeld:klik

meganemaarssen

thnx..

hier heb ik in ieder geval wel wat aan..

zoek nog echter wel een schema waar ik de schroeven kan vinden om de voorbumper te demonteren..
iemand??

op naar een RS...Look dan....;)

subzero

Ik heb het volgende gevonden,ik hoop dat het 'klopt'. klik (hoofdstuk 55A) Bron info

meganemaarssen

#4
was inderdaad wel ff werk, aangezien de voorbumper er af moet...

uiteindelijk erg netjes geworden.. heb 4300K erin en moet zeggen dat dit vrij WIT is... dus origineel ( zeg maar )??!!

Heb tevens daarna gekeken of het verblindend is en dat is absoluut niet het geval! aanrader als je nog je originele koplamp van een Phase 1 erin heb zitten...


op naar een RS...Look dan....;)

meganemaarssen

excuus, het is wel 4300K . Witte xenon wat niet verblinderd en door de Keuring mag.
Zit ook een E-Keuring kenmerk op de balasten.
op naar een RS...Look dan....;)

meganemaarssen

Ik heb deze set gekocht van de Volkswagen dealer, omdat ik iemand ken die daar werkt.
Kon een originele set kopen die normaliter in een VW gaat.
Lijkt mij dus dat deze wel origineel zijn en met een E-keurmerk.. Zou niet best zijn als een VW dealer "vervalste" rotzooi verkocht en inbouwde in ondermeer Touareg's of Golf Gti koplampen H7.


op naar een RS...Look dan....;)

eliatuning

waarom de bumper afnemen als je de xenon moet inbouwen?
ik heb ook een aftermarket-kit erin maar heb niet de bumper afgenomen
wel het wiel en de plastieke wielkap, waardoor ik er beter aan kon
denk dat dat minder werk is dan uw bumper af te nemen
rather low and slow than high and fast

matthew

ik denk dat je makkelijker werkt en de ballast mooier kan weghangen als je de bumper en koplampen demonteerd.

meganemaarssen

-KJ-,
als je leest wat ik schrijf heb ik gezegd dat ik een ORIGINEEL VW set heb gekocht, geen after market troep... Deze set hoort normaliter in een VW, en heb zelfs 2 jaar garantie erbij gekregen!
Ik begrijp zeker je stand punt over de after market "troep", want dat brengt alleen maar ellende mee.GOEDKOOP is DUURKOOP!

En een ieder heeft zijn eigen manier Xenon in te bouwen... voor mij was het een stuk makkelijker om de bumper + koplampen te demonteren omdat we dan de kabels en de balast op een juiste plek konden zetten waardoor de kabels  niet in de knoop raken of door trillingen storingen kunnen krijgen doordat ze bv op een wielkuip gemonteerd zijn.. Zoals ik al zei, ieder heeft zijn eigen manier..

op naar een RS...Look dan....;)

meganemaarssen

stel, ik heb een VW Golf GTI met Xenon, en ik krijg een aanrijding waardoor mijn koplamp stuk is... dan moet er toch door de VW dealer een nieuwe set ingebouwd worden? nou zo een set heb ik er nu bij mij in. Op de Ballasten staan ook VW tekens.Ik zou persoonlijk ook niet bij aanschaf van een nieuwe auto € 1350,- betalen voor Xenon, terwijl je dit voor een goedkopere prijs nog kan laten doen. Maar dat geld ook voor de audio van een auto. Mijn ouders hebben een nieuwe BMW 135I Cabrio gekocht en daar moesten ze eigenlijk voor een Pioneer DVD scherm €4700,- betalen, terwijl je voor €2500 een Pioneer DVD 2dIN scherm hebt incl inbouw uit een winkel...
De Dealer is altijd errgguuhhh duur!
op naar een RS...Look dan....;)

meganemaarssen

Daar heb je een punt!
zover ik weet is het een H7 set, dus als jij zegt dat daar D2R lampen in gaan weet ik niet hoe ze dat gedaan hebben. Ik heb de lampen zelf in mijn handen gehad en die pasten exact in de losgemaakte koplamp unit van de Megane.
Het was een complete set met Lamp+Balast en zelfs een tussen kastje om storingen te voorkomen werd mij gezegd. Op alle onderdelen zat tevens een VW logo met een code erop, dus neem aan dat alles origineel is.
Zal het is vragen aan die vriend van me, want hij heeft alles uit het magazijn van VW dealer. De xenon heeft hij zelf ook in zijn BMW.

op naar een RS...Look dan....;)

vriesfde

Citaat van: subzero op 11 november 2009, 18:49:18
Site om lampen te zoeken voor auto's. link

Voor de kentekenverlichting heb je het lampje C5W (festoon) nodig,welke ook in led versie bestaat,een voorbeeld:klik
Beetje late reaktie op deze post....
Weet iemand toevallig welek lengte maat de kentekenplaat verlichtingslamp heeft op de Megane 3?

Ben nu op mijn werk, vrouw heeft auto mee en wil mooie ledjes bestellen hiervoor;-)

Groet,
Frans

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev