Advertenties


Instellingen navigatie wijzigen uit zichzelf

Gestart door R.J. Mulder, 2 oktober 2018, 20:41:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R.J. Mulder

Ik gebruik nu ruim een maand de navigatie van de R-Link2, al is het hoofdzakelijk voor de verkeersdrukte onderweg in de gaten te houden.
Er is mij iets vreemds opgevallen. Sommige instellingen wijzigen vanzelf. Vorige week begon opeens de stem weer te praten die heb ik maar weer eens uitgezet, want ik weet de weg. Paar dagen later kwam zo ineens al weer het waarschuwingsgeluid bij een te hoge snelheid dwars door de muziek heen, wederom uitgezet. Zelfs de cursor wijzigt steeds weer terug naar het standaard pijltje, deze moet ik elke week weer veranderen in een auto...
Is dit normaal gedrag?

Abdelitto

Hallo,

Nee dit is niet normaal. Hoort tenminste niet. Ik heb dat probleem niet maar wat ik nu al 2x heb megemaakt binnen 3 dagen dat mijn RLink compleet gewoon uit gaat. Dus zwart. Duurt ongeveer 1 minuut voordat ie weer start. Dus lijkt alsof het van zich zelf reset. Als het vaker gebeurd dan moet ik maar effe langs de dealer.

knight-rider

Dat de cursor zomaar spontaan veranderd in het standaard pijltje heb ik in het verleden ook meegemaakt.
Heb die dan ook maar op dat pijltje laten staan, dus weet niet of hij dat nu nog zou doen.

De andere zaken herken ik niet.


Dat het scherm zwart word en na een tijdje gewoon opnieuw opstart heb ik ook al enkele keren gehad, maar dat is ondertussen ook alweer een hele tijd geleden.

mark29

Bij dit soort klachten. Eerst laten kijken of er een nieuwe software update is. Dan pas verder kijken.
Vaak is dan alle gekke dingen opgelost.

R.J. Mulder

Was al iets aan het tikken toen er een reactie kwam. Er zijn wel eens van die dingetjes waarvan ik niet zo goed weet of het een foute instelling is of een frats van het systeem.
Ik zal gezien ik nog garantie heb langs de dealer gaan, alleen heb ik vernomen dat sommige updates best lang duren...
Ben ook bezig met het wel/niet voorstellen van alternatieve routes. Is het normaal dat de navigatie soms wel elke 10 seconden een andere route voorstelt?Zelfs een afrit nemen en gelijk weer de oprit (omdat dan 1 minuut scheelt bij drukte) worden regelmatig voorgesteld en die blijf ik steeds maar achter elkaar annuleren :? Hij zou dat alleen moeten doen bij tijdsbesparing van meer dan 10 minuten maar dat lijkt genegeerd te worden. Dat zou misschien een gebruikersfout kunnen zijn denk ik?

mark29

Ik heb niet zo n auto, ik rijd er wel geregeld mee, maar zonder dat ik de r link dingen gebruik, dus ik herken niet alle klachten.
Zie alleen wel veel klachten langs komen op papier, op de werkorder, waarbij het vaak kleine dingen zijn, waar van je denkt, huh?
Dan is het kijken welke r link versie erop staat, naar renault net, tm 5666 openen en kijken of er nieuwere software is.
Zoja, herprogrammeren die boel, en meestal zijn dan veel bugs verholpen.

Hannibal_

[quote author=R.J. Mulder link=topic=22498.msg381209#msg381209 date=1538512165
...
Ben ook bezig met het wel/niet voorstellen van alternatieve routes. Is het normaal dat de navigatie soms wel elke 10 seconden een andere route voorstelt?Zelfs een afrit nemen en gelijk weer de oprit (omdat dan 1 minuut scheelt bij drukte) worden regelmatig voorgesteld en die blijf ik steeds maar achter elkaar annuleren :? Hij zou dat alleen moeten doen bij tijdsbesparing van meer dan 10 minuten maar dat lijkt genegeerd te worden. Dat zou misschien een gebruikersfout kunnen zijn denk ik?
[/quote]

Heel herkenbaar dit. Doet mijn nav ook. Tijdbesparing op 20 min gezet, maakt niet uit. Stelt toch routes voor met minimale besparing. En inderdaad dat irritante herhalen om de 3 seconden als je die routes annuleert...
Staat om die reden intussen helemaal af
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

cortrans

Ook ik heb dit al eens gehad dat mijn eigen symbool ineens veranderd naar het standaard symbool......
Ongelooflijk hoeveel klachten ik hier en op andere forums lees over het R-link 2 systeem.
Ook ik vind het voor het geld een flut systeem. Het is dat het er in zat toen ik de auto als "demo" overnam, maar zelf zal ik het er niet voor uitgegeven hebben..... :x
Ik kan ook zo veel andere "mankementen" over de R-link op kunnen noemen....... 8)7

Gelukkig ben ik tot nu toe, over de rest van de Mégane wel te spreken o-)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

mark29

Hoe tevreden was je over de eerste pc die je in huis had? Een 286er of een 386er van die toei?
De autos zijn in de afgelopen paar jaar pas rijden computers geworden. En uiteraard staat dit nog in de kinderschoenen. Allemaal op een kleine frot accu aangesloten wat al helemaal niet meer van deze tijd is.
Mensen vergeten dit vaak,  bedenk dat dit al hulpmiddelen zijn, die je 8 jaar geleden nog niet kon voorstellen in de betaalbare auto klasse.

R.J. Mulder

Heb je gelijk in, ik ben begonnen met een 486 draaiend op OS/2 Warp. Later overgestapt naar Windows 3.11 en nog later Windows 95 op dat pc'tje.
Windows is ook niet perfect en je moet als gebruiker gewoon je updates bijhouden.
Ben niet ontevreden over de R-link2, ik hoop dat de eigenaardigheden er met latere updates uitgehaald kunnen worden. Ik weet dat ik niet de nieuwste versie op het systeem heb draaien n.l. 2.2.17.803

mark29

Ja ze werken continu aan nieuwe updates. Ook ivm de nieuwere telefoons die gekoppeld worden. Het blijft natuurlijk bugs oplossen en ondertussen per ongeluk weer iets anders creeeren.

R.J. Mulder

Ik neem aan dat dat soort updates alleen door de dealer geïnstalleerd kunnen worden. Toen ik de auto et had ben ik wel een middagje bezig geweest om eea te updaten maar dat was meer oa voor de navi toen ik van heel oude kaart naar een iets minder heel oude kaart heb geupdate :D

mark29

Ja sommige dingen zelf. Sommige dingen de dealer inderdaad.

Hannibal_

Tja, ik begrijp de vergelijking met de pc wel, maar ook weer niet helemaal.
De uitgangs positie voor leveranciers van dit soort systemen is veel beter nu dan vroegahr.
Betere tooling, ontwikkelkits etc.
Test tooling is ook beter, om niet te zeggen dat die vroeger feitelijk niet bestond.

Nee... zo'n bug als van het voorstellen van een nieuwe route zou niet door tests mogen komen.
Maar gebruik dat toch niet. Vind de file informatie veel nuttiger en dat werkt perfect.

Ik ben overigens helemaal niet negatief over het systeem, gebruik het vooral voor nav en muziek.
De mediaspeler is intuitief en heerlijk dat je er gewoon 2x32GB aan muziek in kan jassen.
Speciaal daarvoor ultra compacte memory stickjes gekocht. Jummie! Werkt snel, klinkt (zeker FLAC) prima. Laatst kwam er verkeersinfo doorheen die ik niet nodig had, ik zag de speler op pause gaan, druk op de resume/pause knop op het blok achter het stuur: weg verkeersinfo en de muziek speelt weer. Geen manual voor hoeven lezen. Werkt gewoon.

Een hoop zaken werken even intuitief en functioneren prima.

Verder rijdt de auto heerlijk voor deze klasse.
Ik rijdt de basis diesel en heb niets te klagen over hoe vlot hij van zijn plek komt.
Mijn vorige diesel (citroen) voelde en klonk sowieso meer "tractor" dan de renault.
De remmen zijn ook merkbaar beter.
De EDC bak is ook prima, zeker voor een schakelrobot.

Ik geniet nog dagelijks van de megane
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

R.J. Mulder

Ik heb het vandaag gemeld bij de dealer. Ik ben benieuwd, mocht ik meer weten post ik t hier wel even.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev