Advertenties


Aan- en afraders Megane 3

Gestart door jeroen33, 1 maart 2019, 22:12:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Schijven vaak hooguit 60k normaal ongeveer 120k. Typisch dat de bak dus ook al gedaan is.

Kwa bouwkwaliteit hoor ik tot nu toe van elke renault monteur zeggen, ook op cursussen van andere vestigingen dat de meg 3 waarschijnlijk de beste renault ooit is. Mits met 1.5 dci.
Ja tuurlijk zijn de nieuwere modellen luxer. Maar kwa degelijkheid echt beter.

En tuurlijk heb je modellen die uitgeleefd zijn door beesten als eigenaren.

mark29

Die in nijkerk. Ik mis een hulpkoppeling, mattenset en zie her en der vlekken in de bekleding. Hoop dat ie fris is voor aflevering. Waarschijnlijk zijn deze fotos gemaakt voor het klaarmaken van de auto voor verkoop.

jeroen33

#17
Matten horen in het afleverpakket. Weet niet zeker of deze er vrijdag in lagen.
Hulpkoppeling zit ook niet op m'n Clio. Kan de haak van de caravan wel ergens aan de trekhaak vastmaken nu.
Maar een hulpkoppeling kun je overal kopen.
Zit wel een 13 polige stekkerdoos op de auto.
De trekhaak lijkt weinig gebruikt, want bijna alle verf zit er nog op.
De vlekken op de foto zijn volgens mij gewoon water. Heb ze met de proefrit niet gezien, al was het licht ook niet meer optimaal toen.
Zou de auto sowieso nog een keer van binnen en buiten kritisch bekijken voor ik eventueel ja zeg.
Had de auto ook de werkplaats in mogen rijden om hem beter te bekijken, maar was vrijdag nog niet zo ver om een beslissing te nemen.
Zag wel ergens in het onderhoudsboekje dat het een leaseauto is geweest, maar stonden ook gewoon dealerstempels in.

Vind het toch niet handig van ze dat ze foto's in de regen hebben gemaakt. Is bij heel veel auto's op hun site het geval.

Roadkill (Michiel)

Foto's in de regen zijn juist wel handig voor de verkoop, het mooiste is in het donker in de regen onder een lantaarnpaal, dan ziet elke auto er gewoon goed uit (behalve een multiple, die ziet er gewoon nooit uit :-) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Bij ons komt er zo fotograaf langs eens in de zoveel dagen, en dan gaat alles op de foto buiten voor of naast het pand.
Of de auto wel of niet schoon is of al klaar gemaakt of niet voor de verkoop, maakt niet uit, het gaat op de foto.
Persoonlijk vind ik dat niet slim, beter de auto presenteren als die helemaal klaar is en gepoetst.
Veel mensen kunnen toch afhaken of zitten net als ik naar die viezigheidjes op fotos te kijken. Terwijl die na een proefrit en met de aflevering er toch tip top bij kan staan.

Ow die dingen als een hulpkoppeling is zoveel makkelijker met aanhaken en kost inderdaad 3x niks, daarom moet die dealer dat er gewoon op hebben zitten, vind ik persoonlijk. Als ik een auto voor verkoop klaar moet maken, zorg ik ook altijd voor die details, maakt het toch wat meer compleet en af. En niet dat de klant het gevoel heeft toch nog dingen te moeten regelen ondanks dat ie net een stapel flappen heeft afgegeven. Al gaat het om 10 euro.

jeroen33

Mijn huidige Clio was zelfs nog helemaal vies tijdens de proefrit, binnen en buiten. Vond ik ook niet netjes.
Nog geen tijd voor gehad was het excuus. Hij stond ook buiten in een hoekje dus wellicht stond die daar ook nog maar net.
Hij trilde destijds op de snelweg. Dat had ik laatst ook met de proefrit van een 308.
Zo slordig dat de auto's niet gecontroleerd worden voor ze de verkoop in gaan.

Ik kan daar op zich wel doorheen kijken, maar ik kan mij voorstellen dat mensen er op afhaken.

Deze Mégane heeft dus gladde voorbanden en een sterretje in de ruit.
Wordt allemaal wel opgelost, maar het zou netter zijn als een auto met de proefrit ook al helemaal top is.
Hij was al wel gepoetst volgens de verkoper, maar omdat hij op een terrein buiten stond was dat niet echt te zien.

Mark, jij werkt dus in de autohandel. Denk je dat dit wel een goede koop zal kunnen zijn? En is die € 2500 bijleggen redelijk (dat is dus inclusief onderhoud en 6 maanden garantie)? Of durf je daar geen uitspraken over te doen? Ik zal je er niet op vastpinnen hoor ;)

mark29

Ik ben niet van de prijzen. Vergelijk wat rond en wat is het je waard. En wat is de staat van de auto, dus heb je komende jaren zo min mogelijk kosten.
Bijvoorbeeld de distributie....
Zo kun je een beetje vergelijken. Maar blijft lastig.

mark29

Die prijs is niet heel gek zie ik. Iets hoger dan de handelaars aanbieders. Maar als het goed is is de service van de dealer wat uitgebreider. En verwacht je er een nettere auto voor.

mark

Ik ben ook van mening dat de megane 3 kwalitatief de beste auto is die ze gemaakt hebben.

Als monteur kijk je toch heel anders tegen auto's dan iemand die nooit aan auto's sleuteld.
Ik heb m'n tce180 zonder garantie of afleverbeurt gekocht. Had in het onderhoudsboekje gekeken, proefritje gemaakt en rondje om de auto gelopen.
Als monteur zie je al heel gauw de staat van de auto, en wat er moet gebeuren. De desbetreffende verkoper deed bijna alleen maar duitse auto merken.
Dus toen ik hem vertelde wat er allemaal moest gebeuren aan de tce180, had ik er flink wat vanaf gepingeld. (je had z'n gezicht eens moeten zien :D) En uiteindelijk was de verkoper wel blij dat die er vanaf was, want de kosten konden er nooit uit met een afleverbeurt.  Ik heb m'n auto voor 400 euro aan onderdelen en een dagje werk klaar gemaakt.

Dus zoals m'n naamgenoot ook al zei, kijken of het je waard is.  ;)

jeroen33

De distributie moet nog gedaan worden. In november wordt de auto 6, dus kan nog even wachten.
Garage heeft aangeboden het tegen die tijd voor €350,- (of €300,- weet niet meer zeker) te doen in plaats van het normale tarief dat veel hoger zou liggen. Distributie van mijn Clio moet ook nog dit jaar gebeuren, dus die kosten heb ik sowieso.

mark

Ik ben niet zo van de prijzen, maar schat dat het normaal tegen de 500 euro kost. Een ervaren monteur heeft dat klusje in een uurtje geklaard.

jeroen33

Op de Mégane zou het €575 kosten of €416 voor de economy variant.
Op mijn Clio is het enkele euro's duurder.
Viel wel op dat remmen voor de Mégane veel duurder zijn dan voor de Clio. Zullen wel groter zijn. Op een occasion is de status van blokken en schijven voor mij als leek niet te controleren.

larsdijkstra

de Megane lll is inderdaad een hele goeie Renault, naast de Laguna lll. persoonlijk zou ik kijken naar een GT Line, ivm het niet digitale display (heel fel oa) en de geweldige stoelen. al is dat zitten uiteraard heel persoonlijk
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Ja die stoelen vind ik dan weer onprettig, maar vele vinden het wel fijne stoelen, ja heel persoonlijk is dat.

mark

De gtline stoelen kan ik niet goed in zitten, zijn te smal voor m'n schouders.  De normale stoffen stoelen kan ik nog net goed in zitten.

De gt en rs kuipstoelen van de megane 4 kan ik wel goed in zitten, pas ik precies in.  :) Vandaag nog met een 4 rs gereden, super fijn.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev