Advertenties


Zoemende achterbanden

Gestart door Aragon, 4 augustus 2010, 23:14:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aragon

Hallo, sinds ik de winterbanden weer heb teruggewisseld voor de zomerbanden merk ik een toegenomen zoemend geluid uit de achterkant van de auto.
Met een flauwe bocht naar links op de snelweg, wordt het minder.
Ik vermoed dat een van de achterbanden gecupt is, of misschien wel beiden, maar dan ongelijk.
Kan dat ?

Oplossing zou zijn banden wisselen voor-achter.
Maar ik wil liever links-rechts achter wisselen ?
Helpt dat net zo goed ?

Stefan

Zouden gecupt kunnen zijn ja.
links en rechts wisselen kan volgens mij niet, want banden hebben een bepaalde draairichting.
Van voor naar achter wisselen of andersom wordt idd wel eens gedaan.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

filepoper

Na het wisselen heb je nog veel meer herrie, maar dan van de voorkant.

Stefan

Meestal helpt het niet zo veel nee... :neen:
het werkt alleen als je de banden bijvoorbeeld om de 15000km van voor naar achter wisselt. (dus voordat ze gaan cuppen)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Aragon

Dat L/R wisselen moet toch kunnen. Een draairichting probleem heb je toch ook wanneer je met de reserve band rijdt.
Maar heeft iemand ervaring welke achterband het kan zijn, omdat ik bij een linker bocht op de snelweg aanzienlijk minder geluid heb.

DHL

Ik ga nu niet beweren dat dit de reden is... Maar wellicht wel goed om weten voor velen.
Wanneer een wagen lang op dezelfde plaats stilstaat komt er een vlak stuk op de band. Dit heb je reeds na enkele maanden en zal je zeer goed horen bij het rijden. (Ik verkocht nieuwe wagens, wagens die een paar maanden in de showroom stonden hadden hier allemaal last van).
Dus ik vermoed dat, wanneer je banden stockeert op de velg en deze rechtstaande laat staan gedurende enkele maanden, je hetzelfde bekomt.
Ook tweedehandswagens die een paar maanden stilstaan hebben dit. Enige oplossing is nieuwe banden steken...

edwinvb

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij was het een wiellager. na vervanging van de schijven een maand geleden geen last meer.

matthew

Gezien je klacht omschrijving verwacht ik ook een wiellager stuk en geen gecupte banden.

En dan denk ik links,dus als je een bocht naar rechts maakt moet het gekuid iets harder hoorbaar zijn.

nijntje

heb ik ook gehad. waren bij mij ook de wiellagers.
heb nieuwe schijvenremmen laten plaatsen met nieuwe lagers en was er toen ook vanaf.

meganemaarssen

op naar een RS...Look dan....;)

Aragon

Hallo allemaal.
Ik heb de rechter achterband verwisseld voor de reserve band en gezoem is sterk afgenomen. Zat tevens een kleine schroef in het bandoppervlak.
Rond de 100 km/uur hoor ik nog wel een klein beetje. Daaronder en daarboven nagenoeg niets meer.
Bocht naar rechts is overigens nog wel een uitzondering. Dan neemt het gezoem duidelijk toe op de snelweg.
Ik vermoed daarom toch de banden !

matthew

Dan moet je 2 nieuwe banden monteren en dan ben je er vanaf,zoals jezelf dus aangeeft.

silentdaddy

ik denk toch nog dat de achterste wiellagers dan hun beste tijd hebben gehad , ik heb het zelf ook voorgehad en allebei vervangen en opgelost , ik heb het zelfs bij mijn voorste 2 ook al vervagen , dezelfde gezoem e.d

matthew

Ikzelf ga ook nog steeds voor wiellagers achter,maar hij zegdt dat het met banden minder is dus moet die eerst maar eens  goede monteren nieuw die niet snel gaan cuppen en dan nogeens verslag doen.

En anders even naar een garage rijden om die even een diagnose te laten stellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev