Advertenties


Recente berichten

#51
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door A110 - 9 april 2024, 18:43:08
Volgens mij is dit al een "natte" koppeling EDC.

Er is volgens mij een service bulletin bekend bij Renault dat de versnellingsbak gespoeld moet worden en daarna met andere olie gevuld moet worden.
En mocht dat niet het probleem oplossen dan staat er in het service bulletin dat de complete koppeling vervangen moet worden.
#52
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door mark29 - 9 april 2024, 16:59:56
Die automaat zal kwestie zijn van elektrokleppen vervangen die aan de voorkant zitten, nieuwe olie erin, en weer doorrijden.
#53
VIP Worden / Re: Reviseren EDC bak noorden ...
Laatste bericht door mark29 - 9 april 2024, 16:57:37
Is al lang geleden voor mij, maar deze bak is een combinatie van een ouderwetse automaat, en een droge koppeling.
Waarschijnlijk is bak eraf, koppelingset vervangen, de boel monteren, inleren en programmeren bij de renault dealer al voldoende voor jou.


Sorry, bovenstaande klopt dus niet, ik was al het twijfelen, ik heb een ouder type bak in mijn hoofd.
#54
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Jacques - 9 april 2024, 00:34:57
De schijven hebben een diameter van 280mm, zijn 24 mm dik. De klauwen hebben 130mm brede remblokken en de zuiger heeft een diameter van 54mm. Je moet er ook een HRC (hoofdremcilinder) 23,8mm bij hebben. Het geheel past net in een 15inch velg.
#55
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Blokvijf - 9 april 2024, 00:27:10
Ik wil uiteindelijk wel met een schakelbak gaan rijden.
Die voorremmen zijn zeker zwaarder uitgevoerd?
136pk is inderdaad ook leuk. Maar met de tijd kan daar nog wel iets meer van gemaakt worden toch? Hoeft van mij niet extreem. Maximaal 200pk. Of is dat ook extreem.
#56
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Jacques - 8 april 2024, 23:44:14
Ik zou ook de voorremmen overzetten, dat heb ik zelf ook gedaan.
#57
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Jacques - 8 april 2024, 23:21:52
Het vermogensverschil zit in de compressieverhouding, kleppen, in- en uitlaatkanalen, nokkenassen en de in- uitlaatspruitstukken. Maar ook 136pk is best leuk. Wil je met de automaat gaan rijden of moet er een JB3 of JC5 bak aan passen. In dat laatste geval moet er een vliegwiel met koppeling aan met de juiste aantal tanden voor je ECU. Ik wacht even je antwoord af, want in kan hier wel een boek over schrijven.
#58
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Blokvijf - 8 april 2024, 17:29:16
Ik heb een Renault Megane Scenic bj. 31-01-2003 staan. 2.0 16v automaat. Die had ik voor het blok gekocht. Niet voor al teveel gekocht ivm storing van de automaat. Dagelijks starten en lopen. Na een aantal kilometers gaat de automaat in een soort noodloop. Stoppen, motor uit en weer aan en verder de hele dag geen problemen. Ik heb gehoord dat het kan liggen aan te weinig, slechte of verkeerde olie in de bak. Maar dat is voor nu niet zo interessant. Als ik het goed heb ligt daar een F4R 740 blok in. Daar kan ik dan ook mee aan de slag ipv met een F7R.
Jij zegt dat het vermogen varieert tussen 136 en 182pk. Waar zit dat verschil?
#59
[Mégane I] Motorisch / Re: F7R 710
Laatste bericht door Blokvijf - 8 april 2024, 03:12:41
Ik heb de meeting gemist omdat ik het nu pas lees. Jammer maar ik moet er nog even een beetje in komen.
#60
VIP Worden / Reviseren EDC bak noorden van ...
Laatste bericht door Bibi - 7 april 2024, 21:07:37
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van een edc bak of het reviseren van een edc bak van mijn Renault GT 2016? 
Het liefst in het noorden van het land.

Hij maakt namelijk een vreemd geluid van de 3 naar de 4. Een soort slip geluid. Je hoort het bijna niet, maar zal vast niet goed zijn.
Ik weet niet of er meer mensen problemen mee hebben gehad en wat de oplossing was?
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev