Advertenties


Ipod aansluiten

Gestart door Florian, 4 mei 2008, 12:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Florian

Ik heb zelf een Megane Coupe uit 2000 met de standaard-radio met stuuraansturing. Nu wil ik zelf een ipod aansluiten. Had altijd de itrip maar dat werkt eigenlijk voor geen meter.
Nu zag ik dat er een aanbieding was bij de dealer voor ipod-aansluiting voor 225 euro...
Nu vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is met deze radio, en zo ja...is het moeilijk om zelf zoiets in te bouwen.
Heb de ballen verstand ervan dus graag jullie hulp!
thanks

tjakobs

voor datzelfde bedrag heb je een autoradio met directe ipod interface.
Bij pioneer zit je rond de 200 eetjes.

Heb zelf de DEH-P4900ib.
Geweldig ding. Kunt gewoon op je autoradio door je ipod bladeren. En je ipod wegwerken waar je maar wil.
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

Relistor

#2
de audio connection box van renault werkt gewoon op de ingebouwede radio. Ik heb hem zelf ook op mijn coupe uit 2000. Alleen is hij goedkoper te krijgen op ebay staat hij voor 150euro.

Er zitten wel wat nadelen aan t.o.v. bovenstaande oplossing.

Hij emuleert een cd wisselaar en daar kunnen 6 cd's in. Dus kent hij alleen de bovenste 5 playlists van je ipod en de 6e optie is alle nummers. Ook zie je de nummers niet in je display, ik heb zelf een ipod touch en daar werkt ie wel mee maar niet helemaal lekker, ik heb nu mijn oude ipod nano voor in de auto. Verder ben ik er wel tevreden mee omdat ik de originele radio er in wilde hebben.

Renier

Dat is ook de reden dat toendertijd voor de Densio Ice>Link Plus heb gekozen, ik wilde de originele Renault radio graag houden.  ;)

Inbouw is een fluitje van een cent, voor zowel de Ice>Link als de audio connection box (Tunepoint). Beiden sluit je aan op de cd-wisselaar ingang. Moet je wel even de radio eruit trekken, hiervoor zijn er speciale beugeltjes bij de autozaak te koop.

Voordeel vd audio connection box tov de Ice>Link is dat de eerste ook overweg kan met andere muziek bronnen als USB sticks. De Ice>Link werkt alleen met de iPod.

ColdFusion

als je een aux-in hebt kun je simpel met een tulp-naar-jack kabel geluid uit je ipod krijgen

Renier

Klopt, maar alleen de Updatelist versie vd Renault radio heeft een AUX-in. De Tunerlist van de Megane uit 2000 vd topic-poster heeft die niet.

Verder kan je met een AUX-in de iPod niet met de stuurwielbediening aansturen, hij geeft alleen het geluid weer over de radio.

ColdFusion

Citaat van: Renier op  5 mei 2008, 18:34:22
Klopt, maar alleen de Updatelist versie vd Renault radio heeft een AUX-in. De Tunerlist van de Megane uit 2000 vd topic-poster heeft die niet.

Verder kan je met een AUX-in de iPod niet met de stuurwielbediening aansturen, hij geeft alleen het geluid weer over de radio.

Daar heb je wel een punt, ik heb geen stuurwielbediening. Maarja werkt perfect voor mij zo op deze manier :)!

Renier

Daar gaat het om, ieder z'n eigen oplossing!  !-!

Florian

Iemand enig idee of ik deze er op kan aansluiten op mijn oude tunerlist? Via draden dus niet via de FM-transmitter.

Harman Kardon Drive and Play iPod control system
http://reviews.cnet.com/car-audio/harman-kardon-drive-play/4505-3425_7-31594307.html

Renier

Heb die ooit ook overwogen, maar vond hem te duur en de bedieningsunit en display uit inbraak overwegingen veel te opvallend aanwezig in de auto.
Heb mijn Ice>Link nu volledig uit het zihct ingebouwd zitten en dat vind ik wel zo'n prettig idee.

Bovendien kan je hem niet via de cd-wisselaar ingang aansluiten.

Hij wordt aangesloten via wireless FM transmitter of met een antennekabel tussen de antenne van de auto en de antenne aansluiting van de radio.
Verder heeft hij een 3,5mm jack line-out uitgang zodat hij ook op een AUX ingang aangesloten kan worden. Alleen heeft de Tunerlist geen AUX ingang, alleen de latere Updatelist radio heeft deze.

Blijft volgens mij alleen de bedrade antenne aansluiting over en dat is natuurlijk mindere kwaliteit dan rechtsteeks aansluiten via de cd-wisselaar ingang of AUX ingang.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev