Advertenties


Megane 3 RS oplet puntjes

Gestart door Alessio, 25 februari 2016, 17:43:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alessio

Hallo iedereen,

Na lange tijd zonder Megane en een andere wagen verkent te hebben ben ik op zoek naar iets snellers.
Wat me opviel is de Megane RS,de prijzen staan goed scherp en is een prachtige wagen,misschien verlang ik toch terug naar Renault  :D

Nu wou ik even eens kijken,zijn er dingen waar ik speciaal moet op letten qua dingen die snel kapot gaan(zoals bv hendels van deuren bij de Megane 2) of andere zaken?

Ook is er me al opgevallen dat er verschillende opties in verschillende RS'en zitten zoals bv de zetels,in sommige zijn dit Recaro's en in sommige gevallen de luxe RS zetels..
Wil direct het goede aanschaffen dus zou wel graag de verschillen willen weten,zelf ben ik geneigd om naar een Redbull versie te zoeken.

En natuurlijk komt er nadien een projectpagina,het is niet de bedoeling om hem origineel te houden en het origineel vermogen te blijven draaien  !-!

Bedankt alvast :)

Tedo

Deurhendels van een Megane II slecht? Je bedoelt het afbladderen van de coating? Dat gebeurt pas na vele jaren intensief gebruik.

Van de III RS heb je inderdaad veel verschillende varianten, en binnen die varianten weer diverse opties. Zoals interieur, cup onderstel, velgdiameter e.d. Een RS Red Bull is gelimiteerd, dus een stuk lastiger te vinden en prijziger. Nu weet ik wel dat in België de auto's een stuk goedkoper zijn (hier in NL kan iemand van begin 20 zich geen III RS veroorloven), maar toch.

Alessio

Jep inderdaad het afbladeren dat ik bedoelde,dat is toch wel een ziekte voor de megane 2 toen wij naar de cabrio van men moeder gezocht hebben.
Misschien dat de gewone megane 3 of RS modellen ook van die puntjes hadden.

De Red bull versie valt hier nog mee qua prijs,scheelt niet echt veel met de gewone andere RS'en en zijn er wel paar te koop met weinig km's.
De prijzen in Belgie schelen wel makkelijk 5k a 10k met deze in Nederland met dezelfde km's. Hier staan ze gemiddeld van 16k tot 20k.
De rs'en met het cup onderstel,dat is een optie of zit dat bij sommige versies erop?

Benjamin Renon

#3
Lees niet zoveel over puntjes bij de 3RS.

Na wat zoeken kom ik hier op uit: http://www.renaultsport.co.uk/forum/default.aspx?g=posts&t=86789  en een kange duurtest http://www.motoring.com.au/renault-megane-rs-265-2013-long-term-test-37968/

Volgens mij hadden de 2RS hetzelfde euvel.
Blokken zijn gewoon goed en hebben zich wel bewezen.

De keuze cup of standaard is een naar eigen wens. Ga je bijv regelmatig circuit rijden dan zou ik cup chassis pakken met recaros. Als die voor de fun is of dagelijks wagen de standaard wagen
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Alessio

Lijken dan niet echt probleempjes zich te vormen,de 2 dingen uit de link houd ik wel in men achterhoofd als ik ga kijken.
Bedankt voor de info,had ook al wat liggen zoeken maar niet echt iets uitgekomen buiten spec's vergelijkingen..

De bedoeling is wel om het blokje stage 2 te laten voorzien bij dvx of br performance in Belgie wel is waar.

Waarschijnlijk wordt het een cup,ben niet echt een circuit rijder maar wat niet is kan nog komen en hier in Belgie zit er niet echt prijsverschil op bij de meeste. Denk wel dat een red bull versie sowieso de cup heeft.

Yorick

Je neemt wel een gele met zwarte accenten toch?  _o_

Alessio

Ik denk dat het andersom wordt Yorick,zo zijn de Red Bull versies namelijk  !-!

Christian de Vriend

Ik zou naar BR gaan,hoor daar goede verhalen over van belgische renault rijders.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Alessio

Sowieso Christian!

Soms nog iemand weet hoeveel er van de oplage van de redbull versie RB8 zijn gemaakt? De blauwe/paars achtige met lichtgrijze accenten.
Hier in de buurt staat er eentje te koop voor een meerprijs bovenop een gewone RS en wil eens kijken of het wel de moeite is om effectief die meerprijs te hebben en iets speciaal te hebben.. Zelf al lopen zoeken maar niets deftig gevonden..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev