Advertenties


Versleten leren wangen Bose stoelen

Gestart door Teuntjess, 25 november 2015, 15:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teuntjess

Goede dag mede Megane bezitters,

Wat ik veel lees is dat de leren wangen van de voorstoelen bij een Bose-Line snel slijten.
Ook bij mij bij de bestuurdersstoel is het leer aan de linker kant gaan slijten.
Er zitten 2 langwerpige bijna scheuren in zeg maar.

Je kan ook zien dat het leer ook gewoon heel dun is.

Heeft iemand van jullie een handige tip om deze schade te herstellen en een tip om verdere schade te beperken?

Groeten Teun

appie

Had mijn coupe uit 2011 ook last van maar door de garage gemaakt (laten maken ) bij aankoop vorig jaar november. Is misschien een zwak punt bij deze stoelen.Weet ook niet of de andere modellen er ook last van hebben , maar er zijn hier op het forum wel enkele jongens monteur bij Renault ie dit vaker tegen komen .

Stefan

Nauwelijks tot geen slijtage zichtbaar bij mijn stoel.
En die is toch al 6,5 jaar oud ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

Dit slijt inderdaad wel wat sneller dan het leer in een bmw van 20 jaar geleden inderdaad, vrij dun materiaal.
Maar belangrijkste is gewoon het schoonhouden en inwerken met een leer reiniger en conditioner.
Dan houd je het schoon en soepel en dan scheurt het niet zo snel.

Paul

Waarschijnlijk geen leer maar kunstleer. Dat scheurt bij de Laguna 3 ook vaak.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

MeganeGTline14

Binnenkort ben ik eigenaar van een meg3 gt line. Bij de zoektocht hiernaar gaf de renault dealer aan dat dit een std reparatie-item van een bose is terwijl het bij een gt line bijna altijd heel blijft. Repareren schijnt ong 350 te kosten

Rebos

Het is niet te voorkomen. De stoelen van de Bose zijn geen volwaardige sportstoelen, maar een stoelmodel met vormgeving o.b.v. vulling zonder verstevigingsbeugels. Doordat er een luie zitpositie gezocht wordt en overdwars in- uit gestapt wordt krijgt de wang te verduren. De leerkwaliteit is ook niet echt leer te noemen, vroegah mocht je dit Sky noemen.

Mijn recent verkochte MEstate Energy Bose uit 2012 had ook zo'n mooie scheur opgelopen.   

dodojuice

Ik heb een GT line maar ook bij mij is de wang gehavend...

bloky

Heb al gehoord leer of kunstleer behandelen met nivea, inwrijven en dat maakt het soepeler.
Al eens een deeltje gedaan en werkt wel als het echt ingewreven word het leer is zachter en alsook soepeler ;)

mark29

Ik heb leer conditioner van meguairs, is met aloe vera, ruikt lekker 8)

dodojuice

Als je wang al gescheurd is, kun je er nivea, meguiars, gliptone, colourlock opsmeren wat je wil, maar dan helpt het allemaal niet meer, dan ben je dus te laat..

Nivea, is gemaakt om op je gezicht te smeren, als het gemaakt zou zijn om op lederen bekleding te smeren, hadden ze dat wel uitgebracht

MarcN

Ik zie veel occasions te koop staan met een gescheurde bestuurdersstoel aan de linkerzijde, dit is dus duidelijk een zwak punt.
Ik wil wel graag een Bose editie kopen en als de uiteindelijke prijs goed is laat ik de stoel zelf wel repareren.

Hierboven noemt iemand 350 euro. Zijn er ook nog alternatieve adressen waar het goedkoper kan?

Moos.70

Kort geleden onze Megane bij Bochane in Wageningen opgehaald. Deze had ook scheuren in de bestuurdersstoel.
Zij lieten de stoelen altijd repareren bij een hersteller en er echte stukken leer inzetten ipv plastic.
Die van mij is dus ook hersteld en ik moet zeggen, het ziet er goed uit!

Jacques

Leerhalen bij de Leerlooijer in Den Haag, die heeft een ruime keuze aan allerlei soorten leer. Oude stoelhoes losmaken, gescheurde deel vervangen. Je kunt dit laten doen bij een schoenmaker of meubelbekleder. Ik heb het al een paar keer zo gedaan. De stalen krammen in de stoel vervang ik dan door tyewraps. Dat monteert veel gemakkelijker.

LuukG

Heb bij mijn estate bose uitvoering ook de wang laten vervangen. Dit koste me 90 euro ex de btw.
Ik heb dit laten doen bij:

Autobeklederij van Hardeveld
Valleistraat 89a,
3902 ZB Veenendaal
Nederland
Tel:        0031(0)318-540802
Mob:     0031(0)6-20165937

Je kan er op wachten. Hij is ongeveer 2 uur bezig. Helemaal top

Groet Luuk

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev