Advertenties


Voorruiten Megane 2 CC

Gestart door PWberg, 5 september 2023, 20:28:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PWberg

Avond allen.

Enige tijd geleden stopte bij de Megane van de Mrs de ruit aan de bijrijderskant ermee. Na veel 5-en en 6-en deze omhoog gekregen en het even zo gelaten. Hier was in feite prima mee te leven.

Nu is echter hetzelfde gebeurd met het raam aan de bestuurderszijde. Deze is naar beneden en er is geen beweging in te krijgen.

Probleem is dat ik 250km van huis zit en de auto nu met een open raam staat.

1. Is hier een quick fix voor?
2. Waar zou het probleem kunnen liggen om dit netjes op te lossen?

Mechanisch sta ik redelijk mijn mannetje, elektrisch ben ik blij als ik een gloeilamp kan wisselen  ;)

Alvast bedankt voor de reacties.

Felix

Dit is helaas een typisch en vervelend Megane 2 kwaaltje. Ik heb het ook gehad met mijn Megane.
Het kunnen verschillende dingen zijn, maar meestal is de comfort module die op de raammotor zit kapot.

Hier zijn wel alternatieven voor te krijgen, maar dan verlies je de comfort functies. Je kan ook een module van een Clio III Ph2 gebruiken. Die zijn een stuk beter.
Een andere mogelijkheid is nog dat je een kabelbreuk hebt.

Je zou het deurpaneel er af kunnen halen. De motor losschroeven van het mechanisme, en zo handmatig het raam weer omhoog draaien. Daarna de motor weer terug plaatsen. Zo heb ik dat ooit in een vergelijkbare situatie gedaan.

PWberg

#2
Thx Felix.

Die comfort-functie boeit me niet zoveel, dus wellicht verstandig om eens te gaan kijken naar die Clio-unit. Heb je hier misschien een linkje voor?

De Mrs is heeft echt geen 2 linkerhanden, maar dit gaat wellicht een stap te ver. Ze zal hem proberen ergens binnen te parkeren tot ik weer terug ben.

Felix

Die module voor de Clio III Ph2 is lastig te vinden. Je zal toch wat sloperijen af moeten speuren ben ik bang. Ik heb geen onderdeelnummer voor je paraat.

Die modules staan tegenwoordig ook op Aliexpress. Maar daar heb ik geen ervaring mee dus geen idee of dat een beetje kwaliteit is.
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-megane-2-window-module.html

PWberg

Beide temics vervangen zonder enig resultaat. Enige richting om verder te gaan zoeken weer het probleem kan kan zitten?

Oh ja, had ik al gezegd dat ik op elektrisch gebied een lopend rampgebied ben?  o-)

mark29

De stekker is die schoon? Een groene oxidatiestip is genoeg voor ellende.
En de klemkracht van de stekker?

Als dit niet heel duidelijk in de oren klinkt, even langs iemand gaan met kennis van zaken. Die ramen zijn puls gestuurd. Dus snel verstoord.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev