Advertenties


motor raambediening doorgebrand, hoe kabelbundel fixen?

Gestart door julesp, 15 juni 2023, 12:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

julesp

Mijn Megane Grand Tour (2005) had een weigerachtig raam rechtsvoor. Standaardprobleempje, dacht ik, de Temic module even vervangen. Maar na inbouw van de nieuwe module was het probleem niet verholpen. Het motortje eruit geschroefd: er bleek kortsluiting in te zitten, na demontage bleken de koolborstels dusdanig oververhit te zijn geraakt dat ze in het kunststof blok vast gesmolten waren. Een nieuw motortje gehaald bij de sloop, en nogmaals geen succes. Er bleek geen 12 volt op pen 4 van de temic te staaan (!!). Het kabelbundeltje in de deur gecontroleerd, dit was goed. De fout zat nog eerder, ergens in de kabelbundel die naar de connector in de A stijl gaat zit een onderbreking.
Heeft iemand een soortgelijk probleem bij de hand gehad? En waar wordt de 12 volt van de deurconnector afgetapt? Ik heb nu als tijdelijke oplossing via een stekkertje in de sigarettenaansteker de stroomvoorziening hersteld, maar wil natuurlijk zsm een definitieve oplossing hebben.

Felix

Kan je op de sloop niet een complete deurkabelboom halen? Is wel een klusje om die er uit te peuteren. Anders zijn er volgens mij zogenaamde 'pigtails' te koop. Dat is een stukje draad van een cm of 15 inclusief de connector.

julesp

Een kabelboom van de sloop is een oplossing, maar is die te vervangen zonder het dashboard te verwijderen? Want dat is een operatie die ik liever wil vermijden. Wat je zegt over een pigtail is een goede optie, mijn vermoeden is dat bij het doorbranden van het motortje één van de connectoren van de kabelboom is beschadigd. De connector in de A-stijl is nog goed, maar.... waar zit de andere connector??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev