Advertenties


Airback wel / niet verplicht

Gestart door Roy (Coup a One), 1 juli 2011, 08:31:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy (Coup a One)

Goeden dag,

Gisteren (30-06-11) werd ik gevraagt een motor :police: te volgen. Na hem gevolgt te hebben werd mijn auto eens stevig onder de loep genomen, echter konden ze niets vinden "want zelfs de raamblindering volstaat de wet" o-)
Totdat er een :police: een opmerking maakt over het sportstuur of het stuur fabrieks af gemonteerd was met airback "sorry meneer agent maar daar kan ik u geen direct en correct antwoord opgeven"  :police: agent beantwoord deze vraag, mocht het wel zo zijn dan zouden ze mij er staande voet op kunnen bekeuren (waarop 'n andere :police: agent antwoord "man wees blij dat er een stuur inzit" :D) Daarna ontstaat er een discussie tussen meerdere agenten (lol) o-)

Maar mijn vraag rust hier dan ook op; Is dit wettelijk niet toegestaan om 'n sportstuur zonder airback te hebben of moet ik nu een sportstuur demonteren met airback :?

nd-photo.nl

Heeft inhoudelijk niets ermee te maken, maar het is: Airbag

Benjamin Renon

Mijn Coupé heeft nooit een airbag gehad en er zit ook een sport stuur met snap-off naaf in en nooit problemen mee gehad.
Airbag is niet verplicht. Als je hem er standaard in had zitten mag het lampje niet meer branden als je een sportstuur monteert zonder airbag. (dit gebeurd door middel van een weerstand of lampje eruit slopen)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Is niet verplicht als het erin zou horen zitten.Kunnen ze je ook echt niet op bekeuren.

Roy (Coup a One)

Citaat van: matthew op  2 juli 2011, 17:09:46
Is niet verplicht als het erin zou horen zitten.Kunnen ze je ook echt niet op bekeuren.

Dus ik hoef het stuur niet te vervangen 8)7 8)

Nicole

Naam genoot ik zal je gerust stellen,een airbag is niet verplicht en dus kan hij je er ook niet op bekeuren dat hij er niet in zit,het is In principe een niet verplicht onderdeel als b.v. een koplamp of een linker spiegel.
Dus je kan je sport stuur mooi laten zitten.

Ik heb in mijn mercedes b.v. een stuur zitten met airbag en de ster zelf is van 87 zonder airbag en hij word er al jaren mee gekeurd!

Zelfs wanneer een controle lampje brand van de of een airbag is dit zelfs bij de APK  GEEN afkeur enkel advies.

Niets van aan trekken,laat die ( laat ik maar niet zeggen hoe ik er over denk ) agent eerst zelf maar eens een opfris curses volgen en mensen aan pakken die echt wat verkeerd doen en niet de mensen die met hun hobby bezig zijn cq rijden :P

Dit bericht is geschreven door mij ( Roy ) omdat ik mij vergeten was in te loggen en ik 4 halve liters op heb :P

@ Dennis sorry voor eventuuele taal fouten haha.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dennis Postma

Maakt niet uit Roy/Nicole. 8)7 Als het verhaal maar duidelijk is.

Roadkill (Michiel)

Hmm wil even melden dat er wel een verschil tussen APK en politie zit..... Had onder mijn Peug een uitlaat die honderd % APK goedkeur was,maar bij politiecontrole echt wel bekeurd zou worden!!!(voor de APK moet een uitlaat deugedelijk zijn bevestigd en gasdicht van voor naar achter,maar qua decibels word er niet naar gekeken en die van mij kwam daar redelijk boven uit) En dat zou eventueel ook op kunnen gaan voor de airbag....Zo is er ook regelmatig verwarring rond spoorverbreders
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ard Klok

Heb even wat zitten googlen ,maar volgens mij is een airbag (nog) niet verplicht.
http://www.swov.nl/nl/research/kennisbank/inhoud/50_maatregel/50_voertuig/airbags.htm

Echter wordt het allemaal wat vaag als je verder gaat kijken hoe het zit als een auto af fabriek is geleverd MET airbags die door wat voor reden dan ook (stuur vervangen door sportstuur of airbags niet vervangen na dat deze in werking zijn getreden na een ongeval) niet meer aanwezig zijn. Lijkt mij echter dat dit toch niet strafbaar is aangezien ze niet verplicht zijn.


Roy16v

Airbag is niet verplicht.En voor de apk haal je het controle lampje uit het tellerhuis.
Uitlaat moet voor APK  deugdelijk bevestigd zijn en gas dicht.die eh,tja laat ik ze maar politie noemen,kijken daar weer na het lawaai.
Spoorverbreders is ook vrij simpel,het wiel mag voor de APK én politie niet verder dan 30mm buiten het verste punt van de spatbord rand staan.

Wil je dit testen,pak een rechte lat (ja ze zijn er ook krom )en meet de afstand ,zo voorkom je een hoop ellende.

Ik heb een auto zonder airbag maar wel een airbag stuur er in met een dus niet werkende airbag,het is net andersom,maar dan zou dit dan ook ja niet mogen en hij word er al jaren mee gekeurd,al spreekwoordelijk 100 keer aangehouden met deze auto en er heeft nog nooit een haan na gekraaid.

Niet te zwaar over na denken :P

Roy16v

Klopt als je een bestel hebt na 1996 moeten de banden aan een bepaald draagvermogen voldoen.
Van de 6% uitsteken was ik niet op de hoogte.thanx

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev