Advertenties


vraag over mijn nieuwe mp3 speler en subwoofer

Gestart door Big Pimpin, 18 november 2005, 16:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo,

Ik heb een Pioneer DEH-P6700MP mp3 speler gekocht en een active subwoofer van JBL, de Bass Pro 2. Nu heb ik een vraag over een audio instelling.

Moet ik uit mijn speakers alleen hoge tonen laten komen en dus dat alleen de subwoofer de lage tonen voortbrengt? Wat is het beste, of moet ik gewoon kijken wat het beste klinkt en dat dan doen. Weet dus niet of het wat uitmaakt als ik uit alle speakers ook lage tonen haal en dan ook nog eens uit de woofer.

Klopt het trouwens dat als ik een kabel ga kopen om mijn stuurbediening en schermpje in het dashbord te laten werken mij dat 125Euro gaat kosten? Dat was mij nml verteld, maar vind dat wel erg duur.

Ik hoor het wel  ;D

Timo Zuiderduin

Gewoon afstellen op jouw eigen smaak.
probeer het met een aantal verschillende muziekstijlen (Klassiek, Rap, Hardhouse, top40) en vind op die manier voor jezelf de beste afstelling.
en probeer het ook even uit als je gewoon de radio aan hebt staan. dit kan nog weleens een heel ander geluidsbeeld geven dan cd's.


erik161

waar heb je die speakers ingebouwd? voor of achter?

Stefan

Ik had een versterker speciaal voor m'n sub en dan vervolgens de speakers voor en achter simpel alleen op de radio en dat gaf gewoon een prima en dik geluid.
De versterker had ik onder de hoedenplank geschroeft, ideale plek, geen last van en hangt mooi weggewerkt.
Ligt eraan hoe groot je versterker is natuurlijk ;)
het is natuurlijk ook wel afhankelijk van de kwaliteit van je speakers.... ;)
De kabeltjes voor behoud van je stuurbediening zijn opzich best duur, maar 125,- .... ???
Lijkt mij idd wel h??l veel, ik dacht dat het tussen de 60 en 75 euri lag.
misschien heb jij het meest nieuwe model radio en kan daar alleen zo'n dure kabel aan......?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erix

Je overige speakers moet je zeker filteren met een hoog doorlaat filter. Hierdoor wordt de controle van de motor over het diafragma van je luidsprekers een stuk beter doordat er geen heftige uitslagen gemaakt dienen te worden. Hier zijn ze namelijk niet voor gemaakt. Dit komt het impulsgedrag en de belastbaarheid zeer ten goede. Filteren kun je simpel doen door een bi-polaire condensator in serie aan te sluiten mocht je head-unit dit niet kunnen.

Op welke frequentie je het beste kunt filteren kan ik je zo niet zeggen... Dit hangt erg van je luidsprekers en subwoofer af
ZX-Audio · the finest audio products around

erik161

Krijg je dan niet hele grote condensatoren? tussen de 400 en 600uF, klopt dat?

ForeverYoung

Citaat van: Big Pimpin op 18 november 2005, 16:22:38

Klopt het trouwens dat als ik een kabel ga kopen om mijn stuurbediening en schermpje in het dashbord te laten werken mij dat 125Euro gaat kosten? Dat was mij nml verteld, maar vind dat wel erg duur.

volgens mij is dat de interface voor oudere autoradio's (zoals mijn '96 Pioneer KEH-P8200RDS), die zijn nog best prijzig. ben het eens tegengekomen op een Duitse site, ik ga er vanuit dat ik 'm ergens in de bookmarks heb geplant.

voor een beetje nieuwe radio is er vast iets te krijgen voor stuurbediening, en dat moet inderdaad zo ergens rond de 60/70 euro liggen.

Erix

Citaat van: erik161 op 19 november 2005, 16:20:37
Krijg je dan niet hele grote condensatoren? tussen de 400 en 600uF, klopt dat?

Dat valt heel erg mee hoor. Flanksteilheid is erg laag bij een 1e orde filter, dus je mag vrij hoge kantelfrequentie hebben bij het filteren.
ZX-Audio · the finest audio products around

bas1984

#8
heb toen ook negevraagd voor stuur bediening en display te behouden.....heb een pioneer p80mp...

die stalkadapter kan ook DIK boven de 100 euro uit!!!!

alleen stuuurbediening behouden was ergens rond de 70/80 euro meen ik

EDIT: ff mailtje opgezocht.... voor stuurbediening te behouden 65 euro.... en icm display 115 euro

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev