Advertenties


enkele vragen

Gestart door Big Pimpin, 13 oktober 2005, 17:06:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo,

Ik vraag mij een paar dingen af, hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen:

Het gaat om een Renault Megane Coupe 2.0i 16V '02 Sport Way

- wat is het continue vermogen van de speakers in de hoedenplank, deuren en in het dashbord.
- wat zijn de afmetingen van de speakers in de hoedenplank, deuren en in het dashbord.

Ik kan dit nml niet terug vinden in de bijbehorende documentatie.

Waarom ik dit vraag is omdat ik waarschijnlijk iets anders wil. In mijn vorige auto had ik in de hoedenplank 20cm pioneer boxen en een magnat subwoofer. Zo gek hoeft het niet weer aangezien ik toen bijna m'n hele kofferbak kwijt was. Nu vind ik het wel lekker om mijn kofferbak te gebruiken. Ik ben dus een beetje aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een subwoofer en versterker in 1? En zou je met zo'n versterker eventueel ook 2 extra speakers kunnen aansturen.
Zoiets zou ik nog wel in de kofferbak willen hebben, neem aan dat die niet al te groot zijn maar toch nog een redelijk geluid kunnen produceren.

Wat ik dus wil is wat beter/harder geluid, maar ik wil niet gaan zagen oid dus de speakers moeten gewoon passen in de daarvoor bestemde plaatsen en ik wil niet mijn hele kofferbak weer vol hebben met een grote woofer en versterker.

Als er tips zijn dan graag, zal dit topic ook nog even verder doorspitten.

Alvast bedankt,
Berry

joey

In de hoedeplank zitten 13 cm speakers.
In de deuren zitten bij mij 17 cm speakers, maar bij sommige coupe's zitten er 13 cm speakers in de deuren.

Ik stel voor dat je het grijze afdekkapje bij je deur verwijdert en dan zie je welke maat speaker je hebt, eventueel de speaker ook even losschroeven dan kom je waarschijnlijk ook wat meer te weten over het vermogen van je speakers. Succes.

Stefan

klopt,
om precies te zijn:
13cm in de hoedenplank
16,5 cm in de deuren (6,5 inch) ;)
:D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ThE-BaKeR

De speakermaten van de deuren verschillen nogal hoor!

Stefan

ligt eraan of je electrische ruiten heb of niet
Maar Big pimpin heeft een 2002 fase 2 coupe en ik weet zeker dat daar 16,5 cm in de deur zit ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ThE-BaKeR

Paneeltje verwijderen en je weet het zeker.  ;)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Stefan op 13 oktober 2005, 21:31:16
ligt eraan of je electrische ruiten heb of niet
Maar Big pimpin heeft een 2002 fase 2 coupe en ik weet zeker dat daar 16,5 cm in de deur zit ;)

en dan zitten er waarschijnlijk deze speakers in!


voor de liefhebbers,.. ik heb deze speakers over en als iemand dus nog op zoek is naar standaard deurspeakers stuur me een PM!

Stefan

zou goed kunnen ja,
Ze zijn bij renault erg weg van Philips, dacht dat ik ze ook tegengekomen was toen ik ze ging vervangen
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Stefan op 13 oktober 2005, 22:02:21
zou goed kunnen ja,
Ze zijn bij renault erg weg van Philips, dacht dat ik ze ook tegengekomen was toen ik ze ging vervangen

dit zijn degenendie er bij mij uitkomen ;) dus tsja, weet wel zeker dat renault een dealtje met philips heeft!

Stefan

Mooie deal voor Philips :D
Geeft wel weer aan dat dit "helegrotemassa" speakers moeten zijn en de daarbij behorende kwaliteit
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Big Pimpin

Ok,

Bedankt allemaal voor de reaktie's. Ik had al gekeken naar mijn hoedenplank speakers maar daar staan geen specificaties op. Nu dus even een beetje rondkijken wat er allemaal te verkrijgen is.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ps. Het gaat geen super installatie worden hoor, wel beter dan het nu is. Dus verwacht er niet teveel van  :D

Erix

Hoeveel ruimte wil je precies van je kofferbak overhouden? Een van de subwoofer systemen is een speciale band-pass behuizing van 35x35x45 cm welke een hoog rendement heeft en toch een erg goede diepgang. Deze subwoofer kun je door zijn rendement eventueel zelfs rechtstreeks op je radio aansluiten als deze MOSFET transistors heeft.

Mocht je echt geen subwoofer willen dan is dat nog niet helemaal een ramp. Zoek twee losse 6.5" (16cm/17cm) subwoofers en plaats deze in je deuren. Zoek twee kleine coaxiaaltjes en monteer deze in de tweeter locatie op je dashboard. En neem voor achterin iets simpels zoals bijvoorbeeld een dual-cone speakertje. Zorg dan dat alles passief GOED gefilterd hebt en dan kom je wel een heeeeeeel eind.

Voor wa meer diepgaande info pm me maar of iets....
ZX-Audio · the finest audio products around

Big Pimpin

#13
Hallo,

gisteren ben ik ff naar een audio zaak gereden om te kijken wat ze voor mij konden betekenen.
Ik heb daar mijn verhaal uitgelegd en diegene die mij hielp vroeg of hij ff in mijn auto naar de huidige set kon luisteren, dus zijn we in de auto gaan zitten. Hij was eigenlijk best onder de indruk, had niet verwacht dat het nog zo goed kon klinken. Zelf had hij net een nieuwe Clio gekocht maar daar was het geluid niet zo goed.

Hij vertelde me dat het zonde zou zijn om aan de huidige speakers te komen, dus deze zou ik mooi moeten laten zitten. Maar dat ik er alleen nog een subwoofer bij nodig had, om het geheel af te maken.
Ben nu een beetje aan het rondkijken naar subwoofers met ingebouwde versterkers, kijken of dat wat is. Hebben jullie ervaring met zoiets, de standaard (goede) speakers met een subwoofer (met ingebouwde versterker).

Ik hoor het wel,
Berry

Timo Zuiderduin

wat mij betreft klinkt het perfect!

ik heb de standaard speakers en 2 sub's erin liggen en ik vind het prima klinken!
de subs zorgen net ff voor die diepe basklanken!!

check hier ff: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=2346.msg50793;topicseen#msg50793

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev