Advertenties


storing injectie defect

Gestart door ronnieD, 23 april 2024, 12:23:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronnieD

Mijn auto is een megane cc 2.0-16v uit 2006 en tijdens het rijden kreeg ik opeens de melding "injectie defect" en het oranje steeksleutel lampje begon te branden.
Auto had helemaal geen trekkracht meer en na 100 meter was het vermogen helemaal weg en moest ik hem aan de kant zetten.
Ik heb de auto uitgezet en na een minuutje weer gestart en foutmelding was weg en de auto reed weer normaal.
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Jacques

Kan van alles zijn, maar ik verdenk je electronische gaspedaal. Als de loper hapert, gaat de motor in de noodloop.

ronnieD

oke, valt dit eenvoudig te verhelpen of moet ik ermee naar de garage ?

remie

lees de auto uit, heb je daar de spullen niet voor dan zal je toch naar de garage moeten voor diagnose.

Zomaar dingen gaan vervangen is niet de aangerade methode.

mark

Kan van alles zijn. Eerst uitlezen, en dan pas roepen waar het aan kan liggen.

Meten is weten, gokken is dokken.

ronnieD

nadat ik de auto opnieuw had gestart deed alles weer normaal en was de storingsmelding ook  weg. valt er dan nog steeds wat uit te lezen ?

mark29

Als jij hem laat uitlezen, met de renault clip tester, bij de dealer, of iemand die die zelf heeft, zal die een oude foutcode boven halen, oranje knipperend dan.

Laat hem niet uitlezen met een universele, alles wissen etc, want dan weet je nog niet waar je aan toe bent.
Maar ik gok op een elektronische gasklep, of de stekker ervan. Maarja gokken, doe het niet, besteed die ca 40 euro aan een goede diagnose met een renault clip. En bespaar je de kosten van onnodig vervangen van onderdelen en tijd, en koppijn, en weer zoeken etc.

mark29

Owja of een nokkenassensor zou me ook niets verbazen, die zitten ook vaak vol olie, en die stekker vol olie. Heb die ook eens weg gebrand gezien.
Maarja, weer gokken, niet doen. En niet allemaal stekkers lostrekken om te kijken nu, want dat levert ook storingen op, wat straks met uitlezen verwarring veroorzaakt. En dan moet je gaan uitsluiten, wat was er eerst, en wat heb jij dan veroorzaakt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev