Advertenties


Nieuw kofferbakproject

Gestart door erik161, 13 maart 2006, 20:45:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik161

Na m'n eerste EMMA wedstrijd heb ik wel last gekregen van een 'inbouw' virus. Het geluid werd als prima beoordeeld, ben met 2 eerste prijzen naar huis gegaan  ;)

Toch zijn er een heel aantal punten wat ik graag wil verbeteren. De eerste is m'n kofferbak. Ik ben de laatste paar weken behoorlijk druk aan het zoeken naar leuke kofferbak projecten in een megane coupe. Op dit forum staan er heel wat. Erg leuke 'plaatjes', maar het nadeel wat ik heb is een forse gastank in de kofferbak.
Ik heb eigenlijk nog maar 1 coupe gezien met audio-install en gastank. Zijn er bij jullie nog meer 'bekenden'?

Ik heb 2 kleine (25x20cm) versterkers en een 12" subwoofer. De sub kan ik bijv. inbouwen op de plek van het reservewiel en een versterker aan beide zijden, maar heeft er iemand nog een idee om iets leuks te maken? De sub zo diep mogelijk in de wielkast inbouwen bijv.
Alle spullen in de kofferbak zijn van MTX, misschien iets met een mooi logo maken, of zo?

Door de gastank zal de sub een eindje onder de gastank komen te liggen (ik gok 5 cm, of zo).
Ik heb al wat zitten spelen met bijv. sketch-up, maar ik kom nog niet op een 'mooi' plaatje.

Timo Zuiderduin

heb je een foto van je kofferbak met de tank erin?
geen idee waar die zit namelijk!!

erik161

#2
Ik dacht dat ik er plaatjes had bijgevoegd, maar blijkbaar niet dus? ???


Deze sub wordt ingewisseld voor een 12".

geomjoo

tering echt klote zo'n gastank.....Maar als de sub een stukje onder de tank komt te liggen is dat dan niet gevaarlijk ofzo vanwege de trillingen??

pinodekip

Ik heb ook een hele inbouw met een gastank. Maar bij mij zit de tank op de plaats van het reservewiel, waardoor ik het dmv een dubbel bodem kon weg werken. Wel moet je er rekening mee houden met je inbouw, dat ze tijdens de APK wel normaal bij je gastank kunnen komen ;) Je moet dus iets verzinnen dat makkelijk demontabel is :D Succes met je inbouw :D

Robin

Moet de kofferruimte ook bruikbaar blijven ? of mag die helemaal volgebouwd worden ?
Er zijn wel wat leuk opstellingen te bedenken ...

M.V.G

erik161

Mijn kofferbak ziet er op dit moment als volgt uit. De kofferbak hoeft dus totaal niet bruikbaar te zijn, anders kan ik helemaal niets inbouwen.


De 12" sub kan ik maar op 1 plek kwijt en dat is in de bak van het reservewiel. Deze wil ik onder een hoek plaatsen en vrij diep in de wielkast plaatsen.
De versterkers zijn MTX blue thunders (zoals de linker versterker). Misschien is het leuk om ze 'geschakeld' naast elkaar te plaatsen. Dan lijkt het meer 1 versterker.

De afwerking wil ik doen met een polykap. Ik ben daar wel eens eerder mee bezig geweest. De opening van de kofferbak is erg klein en daardoor krijg je de kap niet meer uit de auto.
Dit plaatje vindt ik erg heel erg mooi uitzien:

peterachterop

#7
dat lukt wel hoor.

haal de achterbank eruit en de rugleuning dan zet je t geheel er van binnenuit in.

op t automaxx forum is iemand die dat in de polo heeft ingebouwd.
http://www.automaxx.nl/forum/showthread.php?t=1908

erik161

Citaat van: peterachterop op 14 maart 2006, 23:21:42
dat lukt wel hoor.

haal de achterbank eruit en de rugleuning dan zet je t geheel er van binnenuit in.

op t automaxx forum is iemand die dat in de polo heeft ingebouwd.
http://www.automaxx.nl/forum/showthread.php?t=1908

Da's een mooi voorbeeld, maar dit soort showcases zijn vrij veel te vinden. Dat is:  Relatief veel ruimte om de boel in te bouwen. Door mijn gastank kan ik vrij weinig doen vanuit de auto zelf (via achterbank). Hieronder heb ik een schema weergegeven van mijn kofferbak. Het rechthoekige ding (onderin) is de 12" sub.
De wielbak heeft een diameter van 60cm en zal ongeveer 20cm diep zijn (Weet iemand hoe diep de wielbak is, want ik kan er nu even niet bij).

De sub moet ik zo diep mogelijk in de wielbak maken, maar zel wel gedeeltelijk onder de gastank komen te liggen. Zie dat maar eens mooi weg te werken.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev