Advertenties


Uitvallen kort na een koude start

Gestart door YvoPool, 29 oktober 2018, 11:39:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YvoPool

Hoi,

Even wat gegevens:
Megane 2 ph.2 2006
K4m812

De laatste paar weken gebeurde het dat na het wegrijden de auto ermee stopte. Contact ging dan aan maar stuurbekrachtiging deed het dan niet. Vervolgens deed ik de kaart eruit en weer erin en dan liep hij weer goed.
Tot afgelopen zaterdag. Ik reed weer weg 's morgens maar na 500 meter stopte alles weer. Ook contact ging niet meer aan. Dus aan de kant gezet. Later teruggegaan en alle zekeringen doorgemeten. Allemaal goed op 1 na, de grote grijze zekering op de accu. Die was doorgebrand.
Dus ben ik verder gaan kijken naar eventueel kortsluiting. En ik vond aan de rode dikke draden naar de dynamo en startmotor dat de isolatie was doorgesleten, waarschijnlijk door tegen de accubak te hangen? Dus dat deel weer geïsoleerd en vervolgens een nieuwe zekering erin.
Helaas gaat nu alleen het contact aan en gaat de koelvin maximaal draaien. Als ik het contact uit doe en de sleutel eruit haal blijft ie Draaien, maar wel langzamer.
Dan haal ik de min-pool los en dan stopt hij met draaien.
Zet ik de minpool vast dan gaat de fan niet draaien, of ik moet het contact weer aandraaien.
Hebben jullie een idee waar ik zou kunnen zoeken om de boel weer aan de gang te krijgen?

Alvast bedankt!
Gr. Yvo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev