Advertenties


Andere velgen

Gestart door jeroentje, 30 december 2008, 12:05:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroentje

Wow.. ziet er wel vet uit, maaruhmz... standaard veren/schokdempers?! Bij mij is alles standaard... Wel ben ik aan het kijken naar een verlaging setje...

Jeroen

Met een schroefset, ik denk een 5 cm omlaag.

Hier zonder de spoorverbreders maar plat op de grond:



En hier met 18", ET 37 7,5J en de 25 mm spoorverbreders



:q


jeroentje

pfoe.. dus met standaard veren en schokdempers gaat het gewoon niet passen? En als ik alleen de veren zou veranderen?

Jeroen

Waar heb je dat gelezen?

jeroentje

 :P Het was wat laat gister... Maargoed,
Citaat van: Jeroen op  1 januari 2009, 23:10:27
Met een schroefset, ik denk een 5 cm omlaag.

Hier zonder de spoorverbreders maar plat op de grond:



En hier met 18", ET 37 7,5J en de 25 mm spoorverbreders



:q


Ik las net pas dat het bij de eerste foto om een velg van 8J ging... Ikzelf heb 7 J, dus dat scheelt weer 1,7 cm. Wat raad je aan? Geeft het problemen als ik die velgen met adapters er met de standaard veren/schokbrekers onder hang?

jeroentje

Ik ga morgen trouwens even kijken naar een setje veren. De wagen is zoals gezegd momenteel standaard.. Nu heb ik bij promaxx (waar ook de adapters voor de velgen gehaald zullen worden) een set gezien 4,5 cm verlaging voor 150 euro. Kan dit, zonder de standaard schokbrekers te vervangen?  Oh en, iemand al uitsluitsel over bovenstaande kwestie? :P

jeroentje

Uit de FAQ:
Citeer
Alle versies (behalve de RS 225PK):
ET49
De steek is 4 x 100
De naafdiameter is Ø 60,1

RS 225 PK:
ET65
De steek is 5 x 108
De naafdiameter is Ø 60,1
Dus dan is je ET alleen maar groter geworden en je velg dus meer naar binnen? Dat maakt niet zoveel uit toch? Ik zit juist in over het feit of de velgen niet zover naar buiten komen dat ik bij een hobbel of uiterste stuurstand de randen van mn wielkasten raak?
HELP :p

jeroentje

OK, 3,5 cm --> 35 mm...
49 (Orginele ET) - 35 = 14... ET van 14 zou dus zonder problemen gaan. Wat is trouwens de breedte van de orginele velg? 6j? Ik kon het niet uit de FAQ halen namelijk... Ik heb momenteel even niet zomaar de mogelijkheid om te meten, de adapters moeten namelijk besteld worden en das prijzig.. Wanneer ik dus enigzins zekerheid heb dat het past, dan gaan ze de bestelling in natuurlijk!

Alex Verloop

zet het wiel dan gewoon even voor de carrosserie met 2cm afstand, kan je iig een inschatting maken  !-!

jeroentje

Haha, zie post 1... De auto staat momenteel nog bij een dealer in het zuiden van't land... Vandaar dat ik even Renault rijdend Nederland aan de tand voel over deze kwestie :P


Benjamin Renon

Ik denk niet dat het een probleem gaat geven. Misschien alleen als je gaat verlagen.
Als ik Jeroens verhaal zo lees heeft hij een ET van 15mm. Je komt zelf op ET 14. 1 mm verschil zal niet het ergste zijn.
Ik dacht dat de orginele J-waarde 6,5 is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

jeroentje

Okay, sjah ik hoop het maar dan... Mijn reken kunsten schoten te kort. Overigens, naafdiameter Hyundai = 67,1 (daar komen ze onder vandaan) en naafdiameter Renault= 60,1...
Ik had promaxx nog gemailt over de velgen en de verlaging, ik kreeg het volgende terug
Citeer
Je gaat minimaal 20 mm naar buiten.Als je di eruimte hebt kan het allemaal veilig gemonteerd worden.
De 45 mm set veren kan je nog nieuwe schokbrekers monteren.
Haha, is het nou mogelijk om die 45 mm te verlagen met alleen veren? (dus zonder je schokbrekers te vervangen)... Er is de keuze tussen 40mm en 45 mm verlaging veren...

Michel Cijs

zou ik niet doen, verder dan 30mm 35mm zakken is niet fijn voor je standaard schokbrekers


rs50jochem

#28
Die wielen moeten met de adapers aan de achterzijde zowiezo passen.. Kijk maar naar de velgen van Jeroen met zijn 25mm adapters ertussen die komt steeds uit op een ET10 of ET12 en dat is idd. met een8J velg en jij hebt een 7J velg dus jouw wiel komt minder ver naar buiten..

Aan de voorzijde past het ook echter bestaat er bij het inveren een kans dat de band de wielkast raakt als je auto verlaagd is maar je onderstel niet stug genoeg is..

Ik zou de auto zeker verlagen en als ze een mooie set Koni schokdempers erbij kunnen leveren die monteren (liefst hardheid verstelbaar).. Je kan de auto ook gewoon verlagen met de veren op je originele schokdempers.. blabla veel verhaal dat je schokdempers snel stuk gaan. Al gaan ze na 100.000km er zo op te rijden stuk, dan kan je dan alsnog andere schokdempers aanschaffen.. De originele dempers zijn van afdoende kwaliteit om een verlaging aan te kunnen..

Je naafgat verschil is op te lossen door van de nieuwe wielen te controleren of er momenteel ringen inzitten.. Zoja, deze eruit halen en dan het naafgat opmeten en aansluitend naafringen kopen bij een bandenboer die vanaf het gemetene in je wiel naar 60.1 gaan.. En zo kun je ze netjes zoals het hoort (straks op je adapters) monteren. Je kan het ook zonder andere naafgatringen doen maar de kans op trillen is dan zeer zeker aanwezig en niet gewenst.!


P.S.
Kleine aavulling, ze kunnen wel roepen dat je auto 45mm zakt met alleen die verlagingsveren maar in werkelijkheid is het meestal toch echt minder.. ;)

jeroentje

 _o_ ok dan... Maar wanneer ik er andere veren onderhang, word hij dan ook stugger, of moet je er dan ook perse andere schokdempers monteren?

Het plan, kort door de bocht was dus;
Auto ophalen, adapters en veren halen, veren monteren, velgen monteren...
Ohjah, en dan nog de stootstrippen netjes zwart spuiten net als de bumper ( :P ik vind die grijze strippen op een mooi zwarte wagen maar niets)

Goed, iemand opmerkingen, waarschuwingen, aanvullingen en / of suggesties op het plan?  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev