Advertenties


Andere velgen

Gestart door jeroentje, 30 december 2008, 12:05:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroentje

Beste mensen,

Ik ben bezig met de verkoop van mijn oude auto. Hieronder had ik een ontzettende mooie set 18" OZ Superleggera met perfecte banden. Nu is echter de maat van die velgen: 4x114.3. Nu lees ik hier her en der dat voor de Megane ph2 (2004) een velgenmaat 4x100 heerst? Is er een mogelijkheid dat mn oude velgen toch onder een nieuwe auto te passen zijn? Ik vind het namelijk een doodzonde om die velgen te verkopen. De bandenmaat zou wel passen, die is nml 225x40 R18. Iemand advies? (adapterringen etc.)

Groet en alvast fijn uiteinde!

Jeroen

Je zegt het zelf al adapters.
http://www.wheelspacers.nl/

Let wel op dat je ET waarde hiermee veranderd, dus kijk even welke ET waarde je velgen hebben.

jeroentje

Okay! dat is mooi... Mn huidige ET is 35 geloof ik... Zou dat passen?  :?


jeroentje

Yups  !-! die had ik inderdaad ook gevonden inmiddels. Het is me alleen nog niet geheel duidelijk hoe het zit met de veiligheid/stabiliteit van de wielen? Er gaat een adapter over de bouten van de Megane die het mogelijk maakt om de velgen te monteren daarop? Kon trouwens niet vinden hoeveel die adapters kosten, van 4x100 naar 4x114.3?

matthew

Anders even een belletje of een mailtje doen naar dat bedrijf met jou specifice wens dan kunnen ze aan de hand daarvan jou een prijs geven.


jeroentje

Sure did!  ;)... Ik heb even een mailtje gestuurd, en die gasten zijn verdomd snel met terug mailen! Topservice! Kreeg dit terug;
CiteerDit is zeker mogelijk alleen wordt de et-waarde minimaal ET23 .DE spacers zijn namelijk minimaal 20 mm breed.
Ik kan een exacte prijs geven als je precies weet hoeveel je naar buiten kan maar houd rekening met een prijs van circa 350-400 euro.
Ik had namelijk de volgende gegevens opgestuurd;
CiteerMaten:
OZ Superleggera: 4x114.3, 18 Inch, ET: 35
Renault Megane: 4x100, naafdiameter 60,1 ET: 43
Hyundai Coupe: 4x114.3, naafdiameter 67,1 ET: 46
Heeft iemand hier dan een idee of dit gaat passen? En misschien nog wel zo belangrijk, is het wel aan te raden zo'n dergelijke constructie? Gaat dit niet ten kosten van je stabiliteit/rijgedrag en/of stevigheid van je velgen?

Anybody?

jeroentje

Okay top  !-! Dit heeft dus verder geen nadelige invloed op rijgedrag / stabiliteit en natuurlijk veiligheid? Nu ben ik niet zo ontzettend renault technisch, maar ik kan wel aardig rekenen:

Orginele ET (OZ Superleggera) = 35
Adapters er tussen (min. 22mm) = 22
Aldus 35 + 22 = 57 mm, terwijl de orginele ET van Renault 43 is. Dit is dus een verschil van (57-44) 13 mm die de velg dan verder naar binnen komt te liggen?

Aan de andere kant is de originele velg van een Megane 6j (correct me if I'm wrong)? Mn Superleggera zijn 7J, dus 25,4 mm breder.

Welnu, komt mijn velg dus; 13 mm verder naar binnen als normaal, en (25,4mm-13mm) 12,4 mm verder naar buiten..

Tot zover mijn rekensom, vraag A: klopt dit, vraag B. kan dit dus?  :D

Paul

Klopt niet, als het wiel verder naar buiten komt, wordt de ET lager
OZ et35
Adapter et22
35-22=ET13, das best ver naar buiten
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

jeroentje

Okay  :q het was ook maar een grove gok eigenlijk. Maargoed een ET van 13 is inderdaad niet zo veel. Is dit wel mogelijk? In mn post hierboven staan alle gegevens die ik heb...
ANYBODY PLEASE?

Paul

Maar het gaat toch om een meg2??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

jeroentje

 :D Klopt ja! Haha, gaat inderdaad om een Megane 2..
Goed, allereerst iedereen de beste wensen!!!
Verder, kan iemand me nog vertellen of het mogelijk is?

matthew

originele et is 49 en niet 43

jeroentje

Oh... Ik dacht dat ik dat ergens las... Maar, heeft iemand nog een idee of het gaat passen te ja of te neen?



Jeroen

#14
8J ET 35 velgen met 25 mm spoorverbreders:



;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev