Advertenties


Verlagen megane 2 phase 1

Gestart door keesos, 20 oktober 2010, 19:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keesos

Hallo mensen,
Ik wil binnenkort maar eens mijn 5drs megane (2003) een stukje verlagen, ik wil hem maar een beetje lager hebben 3,5 cm, ik dacht aan deze set: http://uwautoverlagen.nl/contents/nl/d123.html
Het is de 4de set voor 110 euro. Ik wil echt goedkoop uitzijn dus vandaar ook geen schroefset oid. Ik wilde er gelijk een set veerspanners bij kopen (ipv te lenen ergens) http://uwautoverlagen.nl/contents/nl/d50_veerspanners.html
Ook heb ik al even onder de auto gekeken, achter moet het opzich zo lukken, maar voor weet ik het niet.... iemand hier ervaring mee?? is dit een lastige klus??
Grt Kees :)

Rens

#1
Denk er dan wel aan dat goedkopere sets vaak van B-merken zijn of merkloos.
Deze bieden niet dat comfort dat A-merken wel doen.

Uiteraard zul je snappen dat je comfort wat achteruit gaat, dat mag logisch zijn, maar met alleen veren is dat vaak erger dan met een complete set, of schroefset.
Ik heb de ervaring al met een schroefset onder mijn auto. 399,= Vmaxx tegen 1100,- van KW. Je merkt dat KW zoveel techniek en kennis in huis heeft waardoor mijn
comfort nauwelijks achteruit ging tov. het standaard sportonderstel.

Het leuke is dat ik mij nu ook oriënteer op een verlaging voor mijn Megane uit 2004. De keuze om voor ''goedkoop'' te kiezen is vrij simpel natuurlijk, maar ik raad het echt af.
Mijn gedachte voor nu gaan uit naar een Weitec schroefset, of vaste set.
Verlaging op originele veren kan zonder problemen tot 3 cm (hooguit 4) maar de schokdempers krijgen het wel zwaarder te verduren.
Je zult, zeker met goedkopere sets, wel gaan stuiteren.

Monteren heb ik geen ervaring mee, ik laat dat altijd doen. Vertrouw mezelf niet goed genoeg daarin, gaat toch om je onderstel vind ik dan haha.

Edit: Ik lees op de site iets over Eibach, wanneer de veren echt daadwerkelijk van dat merk zijn, is het een goed merk, alleen blijft je het comfort drastisch veranderen
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rick Santbergen

Mijn ervaring is totaal anders dan die van Rens. Ik heb met een Megane 1 gereden met een verlaging door veren en nu een verlaging door een KW schroefset. Met de verlaging dmv veren had ik nog enige comfort, met de verlaring met mijn huidige KW set is er geen comfort. Ik voel de witte strepen op het wegdek in mijn kont. Mijn ervaring is, dat je met veren veel meer comfort overhoud dan met een schroefset.

Het merk van de veren, kan ik niet achterhalen. Waar zie jij Eibach staan Rens?


renault@soest

ik had ook met alleen veren meer comfort..
ik heb een schroefset van v-maxx,ben er wel tevreden over!

heb trouwens nog een setje 3,5 cm verlagingsveren in de aanbieding,week of 4 onder de auto gezeten...
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Joey Voormolen

veren worden na een jaar ook stugger. merk het bij mijn maat zijn clio en andere maat zijn corsa.
Maar schroefset is gewoon stug tenzij je bijv KW variant 2 of 3 heb dan kan je de hardheid in stellen  maar dan ben je ook gauw al 1500 euro kwijt.
Lowered M3C GT

Rens

Citaat van: Wrecked op 21 oktober 2010, 07:20:04


Het merk van de veren, kan ik niet achterhalen. Waar zie jij Eibach staan Rens?



http://uwautoverlagen.nl/contents/nl/about.html
''Met het toonaangevende merk Eibach heeft Promaxx een sterke troef in handen waarvoor..''{knip}....


Erg raar dat jullie het anders ervaren. Op de Seat Ibiza club waar ik hiervoor zat kozen velen voor KW vanwege het behoorlijke behoud van comfort.
Ik had hem achter op zn laagst gedraaid, en voor net niet. Dus lag behoorlijk laag. En ik reed gewoon met een KW 1.
Op mn Cordoba heb ik me V-maxx gereden, dat is goedkoop en ik vond het veel stugger dan KW.
Ook vrienden van me hebben later de overstap gemaakt van Vmaxx naar KW, en voelde een groot verschil.

Ik kan me niet voorstellen dat het op een Seat nou zoveel anders is dan op een Renault.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rick Santbergen

#6
Waarschijnlijk verliezen de standaard dempers van een Seat al zijn comfort bij verlagingsveren.
En dit is bij een Renault niet het geval, want met veren is een Megane 1 veeeeeel comfortabel dan met een schroefset.

KW en vmax verschillen in stugheid weinig, alleen in houdbaarheid (misschien) bij een Megane 1

Ik kan me ook niet voorstellen dat het bij een Seat anders is, maar twijfel er geen moment aan bij een Renault Megane 1

Echter als je een KW 'net' niet op zijn laagst heb staan bij jou oude seat, dan kan er toch weinig comfort meer zijn?
Ik kan mijn megane cabrio met schroefdraad nog 2 cm lager kunnen draaien, alleen dan lopen de wielen aan. Maar comfort heb ik nu al niet meer.

Rens

Nou, eigenlijk ben ik wel blij dit te horen bij Renault, want ik wil mijn MII graag wat verlagen, maar niet heel erg, en dus ook liever nu geen geld uitgeven aan een dure Schroefset.
Zelf dacht ik aan veren van KW, dus veren alleen. !-!

Verder ik blijf erbij dat ik met een vmaxx stugger reed dan met KW, ik heb het dan wel onder 2 auto's gehad (op de laatste had ik wel last van aanlopen hoor), maar mijn beste kameraard heeft beidde merken gehad onder 1 zelfde auto, en het verschil was gewoon heel groot.
Maar goed we kunnen nog lang over Seat praten haha, inmiddels rijd ik Renault (na 7-8 jaar Seat), en moet ik daar weer alles van gaan leren en ervaren, toch.

Ps. graag hoor ik natuurlijk meer ervaringen van veren vs. schroefsets op Renault, en dan liefst voor mijn info op een Megane II  :q ;)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rogier

ik heb de wissel gemaakt van veren na schroefset door een auto te kopen met een schroefset er al onder, ik reed nader hand ook nog wel is in de auto met de verlagings veren maar dat merkte ik echt wel hoor.
ik voel met me huidige auto echt elke oneffenheid in het wegdek zoals rick al zei voel elke witte vlak van het weg dek in me stoel :P.

je behoud nog enigzins je comfort met veren dan met een schroefset.

!-!

Rens

OKok, wat heb je nu als ik vragen mag?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rick Santbergen

Je hebt gelijk Rens.
vmax is ook bij de Megane 1 iets stugger dan KW. Maar het verschil is niet heel groot.
vmax schijnt bij bijna iedere auto merk stugger te zijn dan KW.

keesos

Ik heb eerder een mercedes e klasse (w210) gehad, met apex verlagingsveren gekocht. Weet helaas niet meer hoeveel verlaging dat was. Wel had hij nog super veel comfort en reed het gewoon top!
Denk er dus serieus over om weer alleen veren te nemen.
Enige lastige is nog even om het zelf erop te monteren, zonder brug :P

matthew

Ik heb er eibach verlagingsveren onder zitten,en ervaar gewoon nog veel rijcomfort.

(voor mij had het wel stugger mogen zijn).

Maar aan de andere kant ik wordt ook een dagje ouder dusja,het rijdt goed.


Wouter

Ik had eerst een Meg 1 coupe met Apex verlagingsveren in combi met 17 inch. Hier had ik niet echt veel comfort meer over... idd zoals hiervoor al genoemd werd: iedere steentje en witte lijn kon je voelen.

Nu heb ik sinds deze zomer een Grand Tour die ik ook gelijk omlaag wilde hebben. Een schroefset kon ik gewoon weg niet meer betalen na aanschaf van de auto. Daarom heb gekozen voor alleen veren. Na veel gezoek heb ik gekozen voor H&R omdat deze tot ongeveer 40mm gaan. Auto ligt mooi laag met nog redelijk veel comfort. Ik vind het zelf eigenlijk nog te slap en heb het idee dat hij bij grote hobbels/drempels te ver in veert en idd de schodempers het best te verduren krijgen. Maar vriendin lief vind het wel comfortabel..

Wegligging is wel prima, auto helt toch minder over in bochten en ook vooral lange snelwegbochten merk je verschil.

Ik moet hier wel bij vermelden dat ik nu nog op een 16 inch wiel rij met vrij hoge wang (205/55/16). Deze zorgen denk ook nog voor best wat comfort in vergelijking met 17 of 18 inch die er na de winter op moeten komen.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

meganemaarssen

heb ook maar 30MM eronder...
Oogt veel lager maar behoudt zijn comfort.. Kan nog normaal over drempels rijden
op naar een RS...Look dan....;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev