Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 24

Gestart door matthew, 13 mei 2008, 23:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Cijs

beetje rallystijl zo stationair Y

wel gaaf hoor, al is veel filerijden niet meer goed mogelijk denk ik
de apk moet je zowiezo proberen te doen met een lekkere warme motor, dat is bij de standaard 16v al een aanrader dus nu helemaal Y

Dirk Kuipers

Ja.. hehe... echt relaxt rondrijden zit er voor mij niet meer in denk ik... Bij de stolichten zal ik hem wel zelf aan moeten houden...

Ach (ik citeer een virend van mij):
Dat is race!!
De eerste porsche carrera GT moest dat ook, bij de introductie voor de pers.

Dirk Kuipers

Ah oke. Dat is dan weer een voordeelje. :)
Morgen en overmorgen gaan we er even tegenaan. Hopelijk volgende week een kabel om de apk map erop te kunnen zetten en dan eens een gokje wagen voor de apk. :)

peterachterop

Haha dat filmpje, ik kan horen dat je blij bent.

"jij doet het!"

lúk

@ dirk damn dat klinkt wel lekker hoor psst. dan tog eindelek bijna zover dat je kan gaan rondscheuren !-!
keep on the good work _o_

@ lex nouw gaat die van jou er ook aan geloofen ;) suc6 en ik kom wel weer es eve langs waaien om te kijken hoe de dingen vorderen !-!

Decepticon#1

Vet man Dirk, leuk om te zien dat ie weer loopt. Succes met de verdere details!

Lex man, blok eruit...nu ben je echt even weg he? Maar volgend jaar wordt het een monsterachtig jaar met de nieuwe versie! Succes ermee!

peterachterop

Kunnen we het volgend jaar nog een megane noemen?

Lex ik zag je vraag op t AM forum je mag ze wel doorsturen plak ik alles voor je in elkaar.

En wat betreft dat nachtwerk, als ik jou was zou ik het rustig aan doen en volgend jaar nieuw ten tonele komen.

Dirk Kuipers

@ paikey
Succes met het verdere bouwen van de kofferbak! ;)

@ lex,
Wat ga je allemaal doen met de motor deze winter? Wil je ook wat kwijt? Of blijft het allemaal geheim?

Alex Verloop

momenteel sta ik even voor een trilemma, dus ga er nog even over nadenken wat er gaat gebeuren.

peterachterop

Een trilemma nog wel.

Turbo, compressor of NOS?

Dirk Kuipers

Ik weet het al dan....

Turbo, compressor en NOS...

Gewoon alle 3! ;)


Als ik achteraf nog mocht kiezen zou ik niet weer een compressor kiezen...
Nu ook met afstellen is het weer een ellende.. Omdat je al druk hebt voordat je gas geeft. Bij een turbo krijg je pas druk, naarmate je gas geeft.. Dat is wat makkelijker afstellen..
Maar wat mij persoonlijk ook nog wel gaaf lijkt is om de motor helemaal op te kietelen zonder er extra dingen bij op te bouwen. Andere nokkenassen, etc etc..

Ik ben benieuwd Alex. De tijd zal het leren... :P
Je gaat hem wel sneller maken? Of alleen mooi maken?

Alex Verloop

dat laatste (mooier maken) sowieso.

De andere opsomming klopt ook aardig.

1. Turbo
2. Compressor
3. intern opvoeren (geen turbo, comp of nos).

Echter, ga ik voor optie 3, kan optie 1 niet meer (wat ik super graag wil). Optie 2, gaaf, maar als ik kijk naar alle problemen die jij tegen bent gekomen... twijfel ik enorm.

Aangezien optie 1 mijn voorkeur heeft, zit ik nog heel erg te dubben. Het shiny maken van the engine gaat deze winter sowieso gebeuren, denk dat ik de rest v/h blok voorlopig "standaard" laat. Project voor volgend jaar zal dan het turbo project gaan worden.

Aangezien er aan optie 1 nogal een prijzig kaartje hangt brengt me dat in een aardig trilemma ;).

peterachterop

Dirk, dat is zeker een verschil, de ene bouwt druk op en de andere heeft constante druk.

Bij een compressor zul je niet gauw last hebben van een "turbogat".

Vandaar dat de afblaas bij jou ook de hele tijd sist en dichtslaat bij gas geven.

peterachterop

Paikey,
De driehoek bodemplaat had ik los vd rest vd bodem plaat, ik kon met deze setup alsnog bij het reservewiel.

Het is even puzelen maar het is makkelijk te creeren.

Jan van Heteren

#239
@ AMVJ zo moet dus gaan worden....???



en dan uiteindelijk zo denk ik???



Dan krijg je er nog een hoop werk mee....viel me uiteindelijk tegen, veel suc6 ;) vooral met het hoekje aan de linkerkant.... ;)
Meganomaniac

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev