Advertenties


Benzine/Gas meter

Gestart door Flokkie23, 10 mei 2005, 15:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flokkie23

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb problemen met het aflezen van de brandstof meter van de LPG tank. Als ik een volle tank heb zegt de boardcomputer dat ik 680 km kan rijden en staat de wijzer in het dak. Na +- 200 km, kan ik nog maar 200 km rijden, dit klinkt veel logischer, maar wel gek. Overigens loopt hij nu wel geleidelijk af, maar het kan ook zomaar zo zijn dat hij zegt dat de tank leeg is, hoewel dit nog niet zo is. De brandstof wijzer geeft ook zo nu en dan maar wat aan. Hij gaat er soms wat boven zitten en soms wat onder. Hebben meerdere mensen dit, of moet ik naar de brandstof meter in mijn lpg tank laten kijken? Is het LPG niveau misschien moeilijk te meten? Ik rij een megane coupe met ingebouwde lpg g3 tank. Weet iemand hoevel liter gas er in de lpg tank kan. Hij ligt op de plek van de reserve wiel.
In iedergeval bedankt voor je reactie alvast.

coupe-monte-carlo

die van mij ( fase 1 zonder boardcomputer)
schommeld op en neer.
hoe meer ik rij , hoe verder hij stijgt lijkt het soms wel. ( als hij ergens in het midden staat)
en in het begin daalt hij als een gek en daarna heel langzaam.


Flokkie23

ok, dus ik ben niet de enige

Jeroen

Flokkie, zou jij een andere avatar kunnen nemen, degene die je nu gebruikt is van Nico.

Zie ook: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=159.0

R-Coupe

Ik heb ook een Meg fase 2 uit 2000 en deze rijd ook op dezelfde installatie als jij. Ik heb soms ook wel eens last van die schommelingen. Dan geeft tie net iets minder in dan dat er inzit maar dat trekt bij mij na een tijdje weer weg en dan is het weer normaal.

Ik laat bij de beurt van de installatie wel ff naar kijken of de meeteenheid e.d. nog steeds goed zijn afgesteld.

Flokkie23

Dan klopt het bij mij toch niet. Ik had inmiddels 200 km op de gastank gereden, en toen ik hem net starte en een uurtje moest rijden gaf de meter een uur lang aan dat de tank helemaal vol zit. Toch maar even naar laten kijken.

Tony

De inhoud, afhankelijk van merk zal niet veel meer zijn dan 35 liter.
Er kan wat discrepantie zitten tussen werkelijke hoeveelheid en gemeten waarde, maar is meestal niet meer dan 10%. De meter geeft in ieder geval de werkelijke waarde minus 20% ivm met maximale vulling (80%) Dat betekent dus dat bij volle gastank de meter op 80% staat en niet op max.
De meter geeft dus idd het werkelijke vloeistof volume aan. Helaas is dat bij gas maximaal 80%. Heb je toch een eerlijke meting.

Meganez

Van de week heb ik 39 liter gas getankt, bij 80 % vulling zal mijn tank dan toch echt rond de 50 liter zijn. Bij die vulling geeft mijn meter toch altijd aan dat hij helemaal vol zit. De meter blijft dan meestal zo'n 150 km bovenin hangen, dan schiet hij in 50 km in 1 keer helemaal naar beneden (tot iets boven de reserve/het rode) en zo blijft hij nog 200 km rijden..

Tony

Nou, dan is er dus iets niet goed.
Die van mij geedft exact de vloeistof waarde aan, en dat is ook niet echt geweldig, omdat ik er altijd 20% bij moet optellen

Flokkie23

Ik ga komende week maar eens bij de garage langs, want er is geen verbetering. Misschien zit de vlotter wel vast? Kan dat? Of zijn er andere opties?

Yoda

Ik zit met mijn Megane aan mijn 3e auto op gas,maar heb het nog niet meegemaakt dat de brandstof meter precies klopt hoor.

En het scheelt aan welke pomp je tankt.
De ene pompt er echt meer in als de ander.

Voorbeeld; Ik tank hier in de buurt bij de Shell.
Ik neem de linkerpomp,want die pompt er meer in.
Ik rij naar de Duitse grens bij Hengelo.
Mijn brandstofmeter blijft de eerste 100km tot boven het bovenste punt zitten.
Is vanaf hier 160km.
Daar tank ik bij de laatste pomp voor de grens,is een Avia.
En daar stopt de teller al bij 6 liter.
Rara, hoe kan dat.

Daarom ook,geen een benzinepomp is gelijk aan een andere.

Bij mij ligt de tank ook op de plek van het reservewiel.
En is volgens mij ook een 50 liter tank.
Maar heb er ooit 47 liter in getankt toen hij volledig leeg was.

Tony

Dat komt omdat de die zgn vullingen niet allemaal 80% zijn, maar soms ook 70%.

Flokkie23

Het wordt een steeds gekker verhaal. De meet installatie in de gastank werkt prima. De gasmeter op de tank geeft ook wel de juiste waarde aan. Het relais schakelt prima tussen de benzine- en de gas meter. Gek genoeg geeft de brandstofmeter op het dashbord, als de auto op gas rijdt, steeds verschillende waardes aan. Op benzine doet hij het overigens prima.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen.......

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev