Advertenties


Ervaring led koplampen (aliexpress)

Gestart door Teuntjess, 5 januari 2019, 22:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Teuntjess

Hoi allemaal,

Iemand ervaring met het vervangen van de halogeen voor led koplampen.

Bijvoorbeeld een set van Ali expres?

Zijn zulke sets überhaupt 1 op 1 te vervangen en zo ja wat is de licht opbrengst en waar moet je op letten bij aanschaf? (Lumen enzo)

Groeten,

Teun

BadEend

#1
Ja, ik heb daar ervaring mee.
Je moet erop letten dat de led lampjes op dezelfde plek zitten als de gloeidraad van een halogeenlamp.
Dit zorgt ervoor dat het lichtbeeld hetzelfde is als die van een halogeenlamp,
Bij een koplamp met een lens is dit minder van belang, omdat hier het lichtbeeld vrijwel altijd goed is.
Het soort led wat het beste geschikt is voor in een koplamp zijn de Luxeon Z ES, word ook wel lumiled genoemd.
Deze hebben namelijk de langste levensduur en de meeste lichtopbrengst.



Het kan wel zo zijn dat sommige led lampen een storing geven op de radio, dit is vrijwel altijd op te lossen door ferrietkernen op de kabels te zetten
Deze zitten normaal op alle kabels van electronica, maar ontbreken vaak uit kosten overweging op aliexpress producten.
Maar ze kosten maar 20 cent per stuk bij ali dus dat hoeft geen probleem te zijn.



Roadkill (Michiel)

Ja ik wil niet anders meer, klein nadeel moet ze bij de Twingo met de apk steeds ff wisselen ivm lichtbeeld, maar geven een bak licht en geen klagende tegenliggers. Bij de beide Clio's wisselend resultaat, maar dat kan heel goed aan de koplampunit liggen (verweerd)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Felix

#3
@BadEend, heb je toevallig foto's van de inbouw van die lampen?
Ik ben ook erg benieuwd, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga doen met de doppen die op de koplamp zitten.
Het lijkt mij handig de koeling van de lampen buiten de koplamp te houden, maar hoe weet ik nog niet.

Edit: Ik zit er aan te denken dit soort kapjes te installeren in de doppen van de koplamp. Zo scherm je de LED af van de 'buitenwereld' en zit de koeling toch buiten de koplamp.
https://nl.aliexpress.com/item/2x-Exclusive-Designed-Dust-Covers-For-Car-Motorcycle-LED-Headlight-Bulb-Xenon-HID-Bi-Xenon-HID/32682391272.html

Ik heb nu deze kapjes ingebouwd om mijn xenon setje wat meer ruimte te geven in de koplamp. Die kunnen dan eenvoudig vervangen worden voor bovenstaande.



kylesauren

Ik heb led koplampen van Hilox in mijn Megane gemonteerd. ik wil niet meer anders! Kost wel een stukje meer dan de lampen van Aliexpress, maar ik heb geen gedonder met de APK (ze zijn er moeiteloos doorheen gekomen), ze passen prima in de koplampunit en er zit een CAN-bus module bij die zorgt dat er geen rare storingen optreden. https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-black-5700k-hilox-evolution .

Teuntjess

Oke bedankt voor alle info.
Zijn deze sets 1 op 1 te vervangen of moet ik nog rare dingen doen kwa aansluitingen.
Ik ga toch eerst voor een set van aliexpress om te proberen.
Is het perse nodig om met canbus te doen?
Wat is dit precies en wat is het nut ervan?

Ik hoor het graag

Teuntjess

Citaat van: BadEend op  5 januari 2019, 22:20:33
Ja, ik heb daar ervaring mee.
Je moet erop letten dat de led lampjes op dezelfde plek zitten als de gloeidraad van een halogeenlamp.
Dit zorgt ervoor dat het lichtbeeld hetzelfde is als die van een halogeenlamp,
Bij een koplamp met een lens is dit minder van belang, omdat hier het lichtbeeld vrijwel altijd goed is.
Het soort led wat het beste geschikt is voor in een koplamp zijn de Luxeon Z ES, word ook wel lumiled genoemd.
Deze hebben namelijk de langste levensduur en de meeste lichtopbrengst.



Het kan wel zo zijn dat sommige led lampen een storing geven op de radio, dit is vrijwel altijd op te lossen door ferrietkernen op de kabels te zetten
Deze zitten normaal op alle kabels van electronica, maar ontbreken vaak uit kosten overweging op aliexpress producten.
Maar ze kosten maar 20 cent per stuk bij ali dus dat hoeft geen probleem te zijn.


Hoe zit het met de aansluiting?
Is dit 1 op 1?

Roadkill (Michiel)

Tot nu toe 1 op 1, enkel bij H7 ff denken dat je een plus en min hebt (ook bij je stadslichtjes BTW) dus als ze het niet doen ff andersom de stekker aansluiten
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Teuntjess

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  6 januari 2019, 19:56:43
Tot nu toe 1 op 1, enkel bij H7 ff denken dat je een plus en min hebt (ook bij je stadslichtjes BTW) dus als ze het niet doen ff andersom de stekker aansluiten

Oke en hoe zit het met het lichtbeeld?
Ik lees of andere forums dat daar veel geklaagd word.
En dan de koplamp units er niet geschikt voor zijn?
Als dit allemaal wel mee valt is het misschien toch het proberen waard.
Een setje op Ali kost 20/25 euro.

BadEend

@Felix
Helaas geen foto's, als je de ventilator buiten de koplamp houd komt er vuil in waardoor hij stuk gaat.

De lampen met lumiled luxeon leds zijn 360 graden te draaien zodat je het lichtbeeld altijd zo optimaal mogelijk kan afstellen.
Sommige lampen zijn non polarity wat inhoud dat het niet uitmaakt hoe je de stekker aansluit.
Met canbus is alleen nodig als je een melding krijgt bij een kapotte lamp of een start stop systeem hebt.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Teuntjess op  6 januari 2019, 20:47:08
Oke en hoe zit het met het lichtbeeld?
Ik lees of andere forums dat daar veel geklaagd word.
En dan de koplamp units er niet geschikt voor zijn?
Als dit allemaal wel mee valt is het misschien toch het proberen waard.
Een setje op Ali kost 20/25 euro.

De Clio is nog niet voor de apk geweest, bij de Twingo is het lichtbeeld voor de apk niet goed, maar krijg geen klachten van tegenliggers, dus vind het wel prima zo (nou is een lampje wisselen bij de Twingo ook een klusje van 5 minuten.)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

gup58

mijn megane 11 maanden geleden ook van led voorzien van Ali, een set H7 led lampen besteld, kosten 16,95  per 2, ingebouwd, was een wereld van verschil, veel meer licht, vanmorgen naar apk geweest, was prima, meteen goedgekeurd. ik ben er blij mee,  heb nu ook 2 van deze lampen besteld voor groot licht.

Teuntjess

Citaat van: gup58 op  8 januari 2019, 15:36:37
mijn megane 11 maanden geleden ook van led voorzien van Ali, een set H7 led lampen besteld, kosten 16,95  per 2, ingebouwd, was een wereld van verschil, veel meer licht, vanmorgen naar apk geweest, was prima, meteen goedgekeurd. ik ben er blij mee,  heb nu ook 2 van deze lampen besteld voor groot licht.

Oke mooi. Heb jij voor mij link naar de producten die iik hebt gekocht en nog gaat kopen?
Dan is het voor mij wel het proberen waard!

Teuntjess

Ik heb een megane bose uit 2011 trouwens.
Wat voor een heb jij?

Weet ik dat ik hetzelfde resultaat krijg

gup58

ik heb een bose uit 2012,   deze heb ik er in zitten, en ook weer besteld nu,  kosten nu 14 €    https://nl.aliexpress.com/item/2-Pcs-H7-LED-H1-H4-H3-H11-H8-H9-H27-880-881-9005-9006-HB3/32849697308.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1ec64c4dtYSZYw.      zit een adapter bij, voor H7  die schuif je er op en de lamp zit goed,   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev