Advertenties


Non Mégane tuning pics deel 2

Gestart door Jan van Heteren, 22 september 2007, 17:29:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Heteren

We gaan hier weer verder met het plaatsen van de foto's ;)
Meganomaniac

peterachterop




Vorig jaar bij ons hotel in visalia (usa).

Mrtijn

Deze versie rijdt  bij ond in rockanje rond.

Alleen dan rood met zwart




peterachterop

vind het de geilste autos die er zijn.
De blik van die lampen.


GRRRRRR.

peterachterop


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Remko LvB

#6
Toch best wel een dikke Leon II

Clickable ;)

lúk


bateleonus


Yayo

Ben erg fan van een  Dikke Cleane Duitse Stijl  Y..... !-!
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Nick Mattheus

die laatste is echt een dikke foto man 8)7 :9~ :9~ :9~
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Nick Mattheus

pff wat maakt het uit man,

tzijn dikke wagens met redelijk wat pit.

daar gaat het bij mij om :D !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

peterachterop

de 1e golf heeft een behoorlijk verschil in velg maat.

Jacob

#13
Onder het motto "beter laat dan nooit" hier nog wat fotootjes van mijn nieuwe projectautootje: Renault 5 Alpine Turbo uit 1984. Nog ff een reminder: dit projectje doe ik samen met mijn broer Wim en de AT staat bij hem in de schuur en hij heeft thuis de beschikking over het grootste deel van de benodigde apparatuur (waaronder een brug en wat lasapparaten)

Mensen met een gevoelige maag als het aankomt op roest kunnen misschien de rest van de foto's beter overslaan of anders heeeel voorzichtig kijken  ;) Hou in ieder geval maar in het achterhoofd dat het een project is voor de langere tijd, hele voorzichtige gok is dat ze over 2 jaar klaar zou moeten kunnen zijn (nog wat voorbehoudt inbouwen in het laatste deel van de zin).

Wat ook wel een belangrijke gedachte is: "op de foto lijkt het allemaal veel erger dan het in werkelijkheid is" Zo lijkt bijvoorbeeld de motorruimte op de foto (mede dankzij de flits) op 1 grote bruingrijze roestige massa, terwijl in de praktijk er wel een aantal zaker verroest zijn (duhhhh...) maar niet zo extreem slecht zijn als op de foto's lijkt.

Hier wat foto's, met waar nodig nog wat aanvullende tekst.

De ophangpunten van de motorkap waren behoorlijk verrot, vandaar dat deze dus voor het transport in de auto was neergelegd. We hebben een paar weken geleden al een "nieuwe" kap aangeschaft.



Interieur ziet er nog heel goed uit, de laatste 8 jaar heeft de AT binnengestaan (en niet echt vochtige ruimte). Moet natuurlijk wel goed schoongemaakt worden en de stoelen opgevuld. Maar geen nieuwe bekleding nodig.







Ooit heeft "Sjonnie" nog een keer gereden in de AT, dat had als resultaat: een zeer foute spoiler achterop, een "16V antenne" achterop, de centercaps in de velgen zijn geel en zwart geschilderd en er zat een luchthoorn onder de motorkap. De spoiler en 16V antenne heb ik mijn persoonlijke projectje gemaakt en is dus dezelfde middag er nog af gegaan (wel weer wat gaten dicht gaan lassen), zelfde eigenlijk ook voor de luchthoorn. De centercaps zullen ook vervangen gaan worden tzt.







Hier wat "gevoelige" plaatjes, de echt rotte plekken. De meest belangrijke punten (ophanging en bevestigingsplaatsen van de torsiestaven) zien er nog heel goed uit. Wel zie je natuurlijk heel veel vliegroest op die onderdelen, maar die gaan er allemaal af en zullen ontroest worden en dan eigenlijk per onderdeel bepalen of het hersteld kan worden.

Op de laatste paar foto's is te zien dat de achterwielophanging nog "hard" is, blijkt namelijk een zeer gevoelig onderdeel te zijn bij dit type auto's. Met name dit feit heeft er ook voor gezorgd dat wij zeer blij zijn met de staat van de AT en ook door zullen gaan met deze. (wie weet wat er nog alleen tevoorschijn gaat komen bij het strippen.... vingers gekruisd houden dan maar  ;))



















Bleek dat de binnenschermen achter ook een bekend probleempunt zijn van de AT, dus natuurlijk gelijk de binnenbekleding weggehaald om te controleren... gelukkig bij ons geen roest zichtbaar!  :) !-! . Kwam laatst een paar foto's tegen van iemand die dezelfde actie deed... de tranen sprongen bij mij in de ogen. Daar kwam toch een partij roest en verrotte panelen naar voren bij hem.  ;( De hele onderkant staat overigens behoorlijk zwaar in de tectyl.





Wat fotootjes van de motorruimte, ook hier was "sjonnie" beziggeweest. Daar was een flinke partij extra draden getrokken, deze zijn voor het grote deel ook al weer verwijderd ondertussen.









Ondertussen ook al veel nieuwe onderdelen aangeschaft, waaronder: extra motorblok met alles wat daarbij hoort (versnellingsbak/turbo/aansluitmateriaal) en 4 AT velgen. De laatste zijn al een keer gestraald en gespoten en dat zullen ze nog een keertje mee gaan maken voor ze onder de AT komen (zullen antrachiet van kleur worden).



Daarnaast zijn we laatst om een vrachtwagenlading "nieuwe 2-hands onderdelen" geweest. Heb hier wel foto's van gemaakt, maar nog niet op de pc staan.  Kleine opsomming: Motorkap/achterklep/beide portieren/2 voorspatschermen/deurrubbers/AT voorbumper/achterbumper en nog wat klein materiaal. Kortom: bijna al het materiaal qua plaatwerk (alleen nog 2 achterschermen nodig) is binnen om dit juweeltje weer op te bouwen!

Klinkt misschien heftig bovenstaande lijst, maar je moet wel de waarde van een goed 2e hands spatscherm wegzetten tegen de kosten van het laten strak maken van het huidige spatscherm (2e hands scherm zonder deuken/schade kost je 40 eurie).

Tot zover deze update, door prive omstandigheden staat het werk aan de AT voor de komende maanden op een laag pitje.

Klachten/opmerkingen/suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!  !-!

Nick Mattheus

 !-!

kzou er nooit zelf durve aan beginne maar toch heel goed dat jij dat wel doet :D _o_

jij gaat er wel iets van maken denk ik hoor jacob Y !-!

SUCCES!! ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev