Advertenties


Elektrische storing

Gestart door patrick37, 24 februari 2018, 19:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick37

Dag allemaal,ik heb een renault megane 2.0 uit 2004.
Sinds een week heb ik een bizar probleem.
Als ik mijn richting aanwijzer naar rechts doe gaat mijn remlicht knipperen,ook als ik op de rem trap knippert mijn remlicht hard knipperen.
Als laatste gloeit soms ook mijn achteruitrijverlichting op.

Ben ermee naar de lokale Renault dealer geweest,die hebben hem doorgemeten,zeiden dat het aan mijn achterlicht lag,achterlicht vervangen,nog steeds dezelfde klachten.
Hierna zeiden ze me niet verder te kunnen helpen.
Weet iemand een bedrijf in (het liefst) Zuid-Holland die dit kan meten/achhterhalen?

zapp

Meestal zijn dat massa-problemen.
Lampjes er uit halen, contacten schoonmaken (schuurpapiertje/contactspray).
Kijken of alle draden goed contact maken.
En dan maar hopen dat het goed komt  l-
Suc6!

patrick37

Beste Zapp,denk je dat echt?
Vind het zo raar dat het gebeurd als ik mijn richting aanwijzer aanzet

mark29

Vind het raar dat jouw dealer dit niet kan oplossen? Of is er gezegd dat ze meer tijd nodig hadden en je dit te duur vond worden?


Felix

Ik durf bijna te wedden op een massaprobleem. Dat zou een beetje vakkundige garage gewoon moeten kunnen oplossen. Bedoel je met het achterlicht vervangen dat ze alleen een bolletje hebben verwisseld, of de complete unit? Dat laatste is echt flauwekul in mijn ogen.

Staat er prik op de contactpunten van de stekker? Met een simpele multimeter van de action kan je het ook zelf doormeten.
Ik zal eens kijken welke pin voor welk lampje is. Scheelt je alweer wat zoekwerk.

Wat misschien ook nog kan, maar dat denk ik niet, is dat er iets is met de zekeringenkast naast de accu. Daar zitten onder anderen de zekeringen van de achterlichten.

patrick37

Thanks Felix,ga vrijdag naar een garage die ik heb gevonden via dit forum
laat wel weten hoe het is afgelopen

Diceman

en hoe is het afgelopen??

Marcel2.1

Heb ik ook gehad bij mijn megane grandtour.
Linker knipperlicht reageerde raar als ik de rem gebruikten.
Tevens ging de cruisecontrol uit als ik de knipperlicht naar links deed.
Probleem was dat de stekkerverbinding bij het linkerachterlicht geoxideerd was. Stekker en connector van de achterunit schoongemaakt en de massalip in de connector iets naar binnen gebogen. Dit zodat hij een goeie verbinding heeft. Probleem opgelost.

Marcel2.1

Dit is trouwens zelf goed te doen.
!-!

Nikk

#10
Zelf zoiets gehad met een Scenic 98. Rem intrappen deed de richtingaanwijzer het niet. Zonder remmen wel. Kom je er achter dat je meestal richting aangeeft terwijl je remt. Met invoegen dus geen probleem.
Bleek een slecht contact te zijn in de stekker van het linker achterlicht. Contacten gebogen en beetje geschuurd en toen was het verholpen.

Welkom bij Renault "youngtimers"  ;). Denk dat ik nog een keer een Laguna 2001 ga kopen als uitdaging  :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev