Advertenties


aan je motorkap lassen

Gestart door nico flik, 13 januari 2009, 20:51:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nico flik

ik heb een megane coupe ph1 en nu wil ik booskijkers aan mijn motorkap gaan lassen maar kan dit wel i.v.m. hitte van het lassen en het trekken van het materiaal?
en weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

mvg nico

rs50jochem

Ja, dit kan.. Als je maar gewoon met beleid last.. ;)

Michel Cijs

en tussendoor koelt (bijv met perslucht) Y

Laurens Klein

Het gedeelte van de motorkap waar je de booskijkers wilt lassen moet je kaal maken. Hierna moet je ijzeren plaatjes maken welke je eraan wilt lassen. Dit vast punten op 2 plekken. Als het dan naar je smaak is kun je het aflassen. Dit moet je rustig aan doen en tussendoor met bv perslucht afkoelen.
Als het afgelast is kun je de lasnaden wegslijpen zodat het glad is. Hierna het bv vertinnen of gladplamuren.


nico flik

oke dan hardstikke bedankt dan zal ik van't weekend is een poging wagen.

mag van mij een slotje op

YVE5

de meeste mensen die ik bezig gezien heb, die lassen heel dat stuk af dmv puntlassen. Als je dat in een keer last, komt er teveel warmte vrij, waardoor de motorkap vlug krom gaat trekken...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Nick Mattheus

Bij mijn broer is dit ook volledig gepunt (en zeker niet overhaasten ivm kromtrekken) en daarna afgewerkt met tin...

Nu is er ook een soort aluminiumplamuur op de markt gekomen dat extreem goed hecht op metaal, word nu zo goed als altijd gebruikt bij carrossiers ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

nico flik

ik heb vandaag ff de booskijkers op een oude motorkap van me gelast om te kijken of het wou maar het wil wel goed dus ik ga volgende week begin maken met m'n eigen motorkap. bedankt voor de tips ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev