Advertenties


57i kit van K&N inbouwen

Gestart door RikRace, 3 januari 2005, 21:20:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RikRace

Hoe lang duurt dit bij een Phase 2 coup? en ben je er apart gereedschap bij nodig?

Volgens mij is het zo gepiept, maar ik denk ik vraag het even. Misschien kan Raymond mij uitsluitsel geven, ik zie hier een Green Kit.

Is dit trouwens de ideale positie?

Ik kan de kit woensdagavond ophalen bij Stroeve Motorsport :D.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

Marco K

Normaal gesproken wil je dat een luchtfilter zo koud mogelijke lucht 'pakt'. In koudere lucht zit namelijk verhoudingsgewijs iets meer zuurstof, en hoe meer zuurstof, hoe beter de verbranding binnenin de motor.

Aangezien er nogal wat hitte van de motor afkomt, is een plaatsing van het luchtfilter op/boven de motor niet helemaal optimaal. Je wilt het luchtfilter eigenlijk op een behoorlijke afstand van de motor hebben, om op die manier zo koel mogelijke lucht aan te zuigen. Bij de phase 1 1.6e is er aan de kant van de bestuurder achter de koplamp behoorlijk wat ruimte, veel mensen hebben daar dan ook hun luchtfilter geplaatst. Hoe het bij de phase 2 zit weet ik niet precies.

In principe is de opzet zoals op de foto dan ook nog een mogelijkheid, op zo'n manier krijg je toch nog wat koele lucht richting het luchtfilter.

RikRace

-RENAULT-SPORT-

RikRace

Ach ja, je moet het ook zelf ondervinden, toch?

Vanavond is het zover.... ;)
-RENAULT-SPORT-

Kasteel

en is 't nog een beetje gelukt?

RikRace

#5
Het is woensdagavond niet gelukt, omdat ik een torxsleuteltje miste en niet verder kon. Maar gisteravond met het geleende gereedschap van m'n Renaultdealer is het gelukt. Zie het resultaat hieronder.

Dit is de complete kit.


Zo was het.


De twee torxboutjes die ik niet loskreeg.




Zo is het nu, met twee aanzuigbuizen, waarvan eentje origineel.





Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

peterachterop

Piece of cake nietwaar?

Mooi met die aanzuigbuis. :D :D

RikRace

Citaat van: peterachterop op  7 januari 2005, 10:10:22
Piece of cake nietwaar?

Mooi met die aanzuigbuis. :D :D

Het was wel even wrikken en trekken zeg om het originele filterhuis achter de motor weg te krijgen, maar toen dat zover was, was het een makkelijk klusje.
-RENAULT-SPORT-

spivey

#8
Ik had een vraagje ik was vandaag bij een winkel.
en daar zeiden ze dat ze voor megane fase 2 1.6 16v alleen inlegfilter hebben nu zie ik dat je er wel 1 ingebouwd heb welke heb je besteld dan ? en hoe komt het dat ze zeggen dat het niet kan ?

RikRace

Hoi Spivey,

Hij is er dus weldegelijk Y.

Ik heb hem besteld bij Stroeve Motorsport in Hardenberg (http://www.stroevemotorsport.nl/index-nl.htm).

Ga dan naar de sectie Luchtfilters en dan K&N.

Volgens mij was het deze kit:
Serienummer: 57-0208 Prijs: €172,-


Deze is dus ook voor de 1.6 16V. Anders neem je eens contact op met Gerjan Stroeve. Hij kan je het een en ander perfect uitleggen.


Groeten,
Rik
-RENAULT-SPORT-

spivey

#10
Oke heel erg bedankt!! zal wel is bellen voor welke ik moet hebben.

Een green kit is geen optie las boven aan dat je daar ook na gekeke had?

groeten Maarten

Nick Mattheus

heb ook nog een vraagje die kap boven op de motor is deze standaart????

heb deze niet maar wil er wel zo een hebben :q

kan je deze appart op de motor zetten??

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Timo Zuiderduin

die kappen horen er standaard op maar bij veel wagens zijn ze eruit gehaald vanwege de koeling van de motor!

bij mijn Megane zat ie er ook niet op en bij de Clio heb ik hem er ook niet opzitten (maar daarvoor ga ik miss. de Carbon-versie halen)

Nick Mattheus

Bestaat er daar een carbonne versie voor?? 8)7 :9~

hoeveel kost deze ongeveer en is dit bij de renault dealer te bestellen??

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Timo Zuiderduin

Ik weet niet of die er ook zijn voor de Megane's
voor de CLio RS is ie te krijgen bij K-tec Racing (via RBcartuning te bestellen)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev