Advertenties


Bekeuring voor mijn Power Uitlaat.......

Gestart door mark75, 20 december 2004, 19:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mark75

Hallo ;D
Ik ben twee weekenden terug aangehouden door de politie. Ze vonden dat mijn uitlaat een beetje te hard klonk.
De agent ging achter mijn wagen staan en zei dat het geluid boven de toegestaande decibel zat.
Ik vroeg hoeveel dat dan moest zijn. Hij zei ...88db bij 3000 toeren constant.
Het rare was dat hij geen meetappartuur bij zich had. Ik vroeg ook waarop hij dit allemaal ging baseren. (iedereen heeft namelijk een ander gehoor) Hij zei dat ie een wagen kon laten komen om alles te laten meten, maar omdat kerst eraan kwam wilde hij mij matsen. 95 euro boete!! Jaaaah zei die agent want als de meetauto moest komen zat je op 300 euro......Prettige kerstdagen....... ik vond hem een grote flikker maar achteraf is 95 beter dan 300 euro. Ik wil natuurlijk de volgende dag weten of mijn uitlaat echt zo hard klonk. Ik gelijk eentje van 39,95 gekocht. Gaf ie 109 decibel aan ........ beetje hard dus.
Nu heb ik iedereen ( ja RDW en politie) gevraagd hoe je geluid moet meten.....Ik kreeg van RDW geen antwoord want die wisten helemaal nix van. En politie gaf een antwoord van dat ik 1 meter achter de uitlaat moest meten. Maar is dat zo?
Ik denk dat er vele op de weg met een harde uitlaat zitten........ Vooral toen ik op de Autmaxx Indoor Galla The underground Xperience was geweest had ik mijn twijvels of je daar wel een bekeuring moet krijgen?

Groetjes en pas op voor horende agentjes......stelletje flikkers zijn het.

Mark

Erik van der Velde

Citaat van: mark75 op 20 december 2004, 19:15:13
Hij zei dat ie een wagen kon laten komen om alles te laten meten, maar omdat kerst eraan kwam wilde hij mij matsen. 95 euro boete!! Jaaaah zei die agent want als de meetauto moest komen zat je op 300 euro

Sorry, maar dit vind ik echt ge###.
Een meetwagen laten komen en dan is je boete hoger. Volgensmij zegt hij dit alleen maar om te hopen dat jij die boete accepteerd. Zo kan hij hem schrijven zonder bewijs.
Heb het ff nagekeken en de boete is gewoon 95 euro voor je uitlaat. Er kan je alleen een hogere boete opgelegd worden wanneer het voor de rechter komt.

Tuned

dacht dat je 96 mag, ben zelg nog nie aangehouden terwijl er gister een politie achter me reed en ik wat aan het spelen was  ::)

113 dB is gewoon te veel en dat weet ik

mark75

Ik ga vandaag naar het politiebureau.... effe vragen of zij mij kunnen vertellen hoe dit allemaal gemeten moet worden. Ik laat het jullie wel weten.

Gr,

Mark

EyesOnly

Ik zou dat 'dreigement' van hem ook even noemen.
Je mag dan misschien fout zitten maar dat mag zo iemand natuurlijk nooit doen.

dennisvr

mijn GTT maakt 115,6 dB ;)

Ik moet de eerste smeris nog tegenkomen die mij zegt dat ie te hard klinkt zonder dat ie meetapparatuur bij zich heeft. Die kan zich opmaken voor een flinke discussie. (maar als zoon van een smeris heb ik zowieso weinig respect voor die gasten, ga boeven vangen.)

Niels Nederlof

Ik heb dus precies hetzelfde gehad een maand ofzo terug. Ik heb geen bekeuring gehad, maar wel een waarschuwing dat als ie me de volgende keer zag rijden en de uitlaat was nog steeds in dezelfde staat...etc... Echt belachelijk, volgens mij zitten ze nog niet aan hun voorgeschreven hoeveelheid bekeuringen  >:(
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

mark75

Nou ..... ik heb de politie aan de telefoon gehad en na vele doorverbindingen kreeg ik een man aan de telefoon en die begon zo.....
Politieman: Nou kijk meneer als u daar aan wil beginnen...wat heeft u voor een decibelapparaat gekocht. 
Mark: eentje van 39,95euro
Politieman:   Kijk dat is natuurlijk geen goed apparaat. Wij hebben een geijkte decibel-apparaat en wat jij gekocht hebt heeft natuurlijk een afwijking. Kan in het voordeel zijn of in het nadeel van jezelf. wij sluiten de bobine op het apparaat aan. De meting begint pas als de werkelijke 3000 toeren zijn bereikt.

(effe tussen haken, deze man zei tegen mij.........Politieman: uit het hoofd weet ik dat.....  )  jaja boetes uitgeven die vanuit de lucht komen.

Politieman: voor elke auto is er weer een andere metingwaarde.....

Mark: oh dus dit geldt alleen voor mijn Megane. Ok maar hoe meten jullie?.....

Politieman: 50cm onder een hoek van 45 graden, in open lucht. Er mag nix in de omgeving staan.......

(wat een L#L, op de snelweg waar ik ben aangehouden staat het vol van obstakels......., hoe kunnen ze dan een auto laten komen en mij dreigen dat ik 300 euro moet betalen. stelletje sukkels zijn het. zijn advies was om zelf achter de auto te gaan staan en zelf maar beoordelen wat goed was......... EN ALS IK NOU DOVER BEN DAN ZO'N SUPER-OOR-KLOJO-VAN-EEN-AGENT.

Moet het maar los laten......

Groetjes,

Mark

Michel Cijs

dit is gewoon altijd een welles nietes spelletje wat er wordt gespeeld

als iets voor het oor te hard lijkt kan dit gemeten weer meevallen......meten is weten en dat moeten ze ook doen, maar dan nog

Erix

Alle db metingen zijn inderdaad gebasseerd op 1 meter afstand...
ZX-Audio · the finest audio products around

Decepticon#1

Toevallig had ik laatst ook zoiets!

Ik was met een collega bij zijn broer die motoragent is. Ontmoette die gast voor het eerst en die begon, nadat ik een klein grapje maakte over motoragenten, dat mijn uitlaat VEEL TE VEEL kabaal maakte. (Powerful demper) Leuk dingetje, maar ik denk dat een Remus of Sebring wel voller/harder klinkt. Nu lees ik dat dus van die decibels...sorry, wat een gel*l zeg! Hebben die gasten echt niks beters te doen!? Als ik aangehouden wordt en ze willen me zonder meetapparatuur een boete geven, dan ga ik daar niet mee akkoord. Dat van die meetapparatuur, dat het meer zou kosten, wat een bull! Mark, echt klo*uh voor je! Misschien dat de hele club wat kan chippen...of wordt het lidmaatschapgeld dan gelijk met 1000^% verhoogd!?

Greetz,

Decepticon#1

Andy

Ik snap niet wat dit allemaal is, als ik een Harley Davidson hoor.....
zo'n motor maakt ook veel lawaai, worden die dan ook aangehouden en getest? en krijgen die ook een boete voor te veel lawaai?? Ik geloof er nix van, maar een auto houden ze wel aan?
Schiet mij maar lek?!

Marco

Iedereen met een flinke brulpijp weet diep in zijn hart dat het eigenlijk niet mag.
Wil je geen bekeuring voor te hard rijden dan moet je je aan de snelheid houden. Wil je geen bekeuring voor geluidsoverlast, dan moet je zorgen dat je niet te veel herrie maakt. Als je uitlaat extreem geluid produceert dan kun je daar ongetwijfeld een bekeuring voor krijgen, zonder dat er iemand met meetapparatuur aan te pas hoeft te komen. Al was het alleen maar omdat je een gevaar op de weg zou kunnen zijn omdat je niet meer in staat bent om de geluidssignalen van hulpvoertuigen (ambulance/brandweer) op tijd te horen. Bekeuringen voor "geluidsoverlast" staan los van het voertuigreglement.

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat je een bekeuring krijgt voor een uitlaat met niet meer dan een lekker sportief geluid. Ik rij al een jaar rond met sportuitlaat met een lekkere sound. Vorige week ben ik staande gehouden tijdens een grootscheepse controle langs de A1 en er is absoluut geen opmerking gemaakt over de auto.

EyesOnly

Ik vind het heel normaal dat je een bekeuring krijgt. Ik erger me af en toe ook ziek aan het geluid van een aantal golfjes hier in de buurt.
Maar ik ben het niet eens met een agent die op gevoel een bonnetje schrijft.
Ze kunnen toch ook geen boetes voor een aantal km te hard geven zonder te meten ??
Ik zie het al helemaal voor me, wordt je aan de kant gezet door een agent langs de weg...zegt ie volgens mij reed je 60 ipv 50....want daar leek het wel op. Zoiets accepteer je toch ook niet ?

Marco

Citaat van: Erik van Rijn op 24 december 2004, 14:57:44
Ze kunnen toch ook geen boetes voor een aantal km te hard geven zonder te meten ??

Volgens mij kan dat dus wel in extreme gevallen.
Als jij met een gangetje van 100 binnen de bebouwde kom rijdt kan iedereen wel inschatten dat dat veel te hard was. Hoeveel exact het dan is doet niet meer ter zake. Je bent dan overgeleverd aan het inschattingsvermogen van de agent.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev