Advertenties


lekke band

Gestart door Andy, 2 augustus 2006, 20:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy


Er zijn spuitbussen in de handel, die je gebruiken, wanneer je een lekke band hebt, om deze weer tijdelijk "opgepompt" te krijgen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Wanneer je de band wil laten maken, door er een propje in te zetten, geeft dit dan geen problemen, wanneer je de band tijdelijk "opgepompt" hebt middels zo'n spuitbus?


carlos

Mij is inderdaad verteld dat dit tijdelijke 'spuitspul' je band dusdanig #### dat hij daarna niet meer gerepareerd kan worden.. Wellicht dat iemand anders dit kan bevestigen ?

ronaldm

ja dat heb ik ook gehoort

als ik een lekke heb bel ik wel de ANWB om er een prop in te zetten ;)

Jeroen

Doen die dat dan?

Omdat ik geen plek meer heb voor mijn reserve band heb ik nu ook zo'n spuitbus in de auto.
Maar handiger is het als de ANWB er een prop in kan zetten  Y

EyesOnly

Geen plek voor een reservewiel en ik krijg de krik er voor niet meer onder. Voor mij dus ook geen andere optie dan zo'n spuitbus. Als het de band vernielt heb ik gewoon pech. Ik heb in 4 jaar nog nooit een lekke band gehad dus 1x een nieuwe band is zo'n ramp niet :)

Stefan

zo'n spuitbus is idd een noodoplossing zodat je in geval van een klein lek, nog eventueel naar huis of een garage ofzo kan rijden.
de band moet altijd vervangen worden als je zo'n spuitbus er in leeg hebt laten lopen.
Heb je een groter lek (flinke scheur of iets dergelijks dan helpt zo'n spuitbus dus niet meer)
Aangezien ik een keer door een grote kuil ben gereden met mijn coupe en ook alleen zo'n spuitbus had (ivm G3) spreek ik uit ervaring.... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peterachterop

Heb met de nieuwe audio opstelling ook geen plek meer voor een reserve band en heb ook een spuitbus "purschuim" in de auto liggen.

Let bij aanschaf wel op dat je de juiste hebt en niet 1 voor kleinere velgen.
Anders sta je met een half opgeschuimd bandje.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Citaat van: Jeroen op  2 augustus 2006, 23:05:33
Doen die dat dan?

Omdat ik geen plek meer heb voor mijn reserve band heb ik nu ook zo'n spuitbus in de auto.
Maar handiger is het als de ANWB er een prop in kan zetten  Y

Is die compressor niet makkelijker :D :q
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Andy

Het is idd zo, na wat navraag, dat de band vervangen dient te worden, wanneer men er zo'n spuitbus op gezet heeft.

Mijn insteek is eigenlijk, door het verlagen van de wagen en het plaatsen van de skirts, heb ik geen ruimte meer om een krik te gebruikten. Dus was ik 2 mogelijkheden aan het onderzoeken:
1) zo'n spuitbus;'
2) of een alternatieve krik die wel past.

Ben vandaag op krikkenjacht geweest, maar heb nog niets gevonden.
Volgens een van de winkeliers waar ik geweest ben, moest ik eens gaan kijken voor een "schaarkrik" van een kleine Fiat. Een Fiat Panda schijnt zo'n krik te hebben.

Een alternatief is een blokje hout op je krik "zetten".....

Morgen weer eens verder op onderzoek uit gaan...

Megane2000Coupe

Misschien een garagekrik? Of een hydraulische krik?

LVD

Als je al zo gaat rekenen, kan je ook air-jacks kopen, die in de tourwagens ook gebruikt worden.. :D

volgens mij is idd een blokje hout het makkelijkst.. die Panda krikjes zijn ook voor panda's gemaakt.. wankel zeg maar.. (spreek uit ervaring...)

Remco v.K.

Citaat van: Andy op  3 augustus 2006, 19:36:28
Het is idd zo, na wat navraag, dat de band vervangen dient te worden, wanneer men er zo'n spuitbus op gezet heeft.

Is dit zo? Een aantal maanden terug een stuk vlechtijzer (what the hell?!?!?) in mijn achterband gehad. Ondanks mijn pogingen om dit gaatje te dichten met dit spul helaas niet gelukt. Een prop erin en we rijden nog steeds! Overigens bleek het stuk vlechtijzer ruim 1 cm rond en 10 cm lang te zijn. Ben toen terug gereden, lagen zeker nog +/- 20 stuks op de rijbaan... Maar even opgeruimd. Kan me niet voorstellen dat men dit bewust heeft gedaan  :?

Stefan

heb je mazzel gehad dus..... Y ;)
normaal gesproken ver.... je toch echt je band met dat spul
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

Je hebt er verschillende soorten in. Er is een nederlander die een dergelijk systeem op de markt heeft gebracht waarmee je wel degelijk gewoon door kan blijven rijden als je je band hebt gevuld. Dit systeem kost echter wel ietsje meer, maar werkt blijkbaar zo goed dat veel nieuwe mercedeses hier standaard mee uitgerust worden en geen reserveband meer krijgen (ivm gewicht.. kosten en ruimte)

Zal de link van dat product is proberen te zoeken..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev