Advertenties


bandenmerk

Gestart door Andy, 6 december 2005, 22:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy


Ik heb een aanbieding gekregen voor velgen inclusief banden.

Hierbij bieden ze banden aan van het merk Marshall en Maxxis.
Hoe is de kwaliteit van deze banden?

Ikzelf zat meer te denken aan Toyo of Michelin (dat ligt er origineel onder).

Heeft iemand een idee? of heeft iemand ervaring met een van de genoemde merken en is ook genegen om deze met mij en heel de Megane Coupe club te delen?

groeten

Andrew


Stefan

Marshall en Maxxis zijn op z'n zachtst gezegd niet de beste banden die je kan wensen.
Allebei B-merken zegmaar en een stuk goedkoper dan de bekende merken.
Je merkt het verscghil wel in kwaliteit, natuurlijk afhanelijk van wat je van een band verwacht.
maar ik denk niet dat een een auto als een RMC van dit soort banden mnoet voorzien, de overige specificaties worden hierdoor teniet gedaan.
Ga liever eerder voor de 2 merken die je zelf al noemde, of bijvoorbeeld Goodyear, Dunlop, pirelli etc.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Andy


Ik zit zelf toch ook te denken aan Toyo of Michelin.
Michelin vooral, omdat die er nu ook op liggen en Toyo omdat ik dat merk toch wel veel tegenkom.
voornamelijk ook doordat ze sponsoren ("pimp my ride").......

maar ik hoop op meer reacties en ervaringen.

die velgen ben ik al uit, alleen de banden nog.

groeten Andrew.

Stefan

Beide merken zijn goed.
Michelin is wel heeeel erg duur hoor...(maar wel goed)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

Pff neem lekker toyo's of federal's

Ik had pirelli winter zomerbanden a 160? p stuk en die sleten net zo hard als de federal's die ik nu heb! voor 105?

Timo Zuiderduin

het is niet alleen het slijten wat van belang is.
voornaamste is de grip!! ;)

Stefan

an de andere eigenschappen... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

Ik vind federals echt slechte banden, die heb ik er nu onder zitten, ik was veel meer tevreden met mn toyo's die ik hiervoor had.

zonnetje

Wij hebben 17" Marshall banden onder de cabrio liggen en deze bevallen best goed. Zaten er al onder bij de koop. Alleen de grip bij regen valt een beetje tegen. Op droog wegdek geen klagen. Banden zijn mooi stil en hebben een mooi profiel om te zien (ook niet onbelangrijk toch  ;D)

Zou ze als de banden vervangen moeten worden wel weer overwegen. Maar als het prijsverschil niet al te groot is zou ik toch voor een gerenomeerder merk gaan.

Alles ook afhankelijk van hoeveel km, hoe je deze km maakt en wat je budget toelaat natuurlijk.

Succes met je koop.

Remco v.K.

Ik rij in een jaar zo'n 25000+ km en heb zowel zomer als winterbanden. Op mijn vorige auto (Clio RSI) heb ik diverse merken banden gehad (Toyo/Michelin/Pirelli/Federal) maar alleen de Pirelli en Michelin banden zijn me goed bevallen. Mijn huidige sets:
Zomer: Aez Bimo 17" met Michelin 205/50/17 Primacy SP2 (topband, kleeft lekker  :D)
Winter: Originele 16" met Pirelli 195/55/16 SNOWSPORT 2 (sinds 3 weken, goede grip in de nattigheid)

In een ander topic heb ik het al eens gezegd, ik zou toch voor de gerenomeerdere merken gaan en niet bezuinigen op je banden. Wel veel spenderen aan tuning en ice, maar niet in veiligheid lijkt me niet verstandig

Tuned

Falken is ook een leuk betaalbaar merk

Andy

Heb nog ff contact gehad met bandenleverancier.

Hij adviseerde mij: BF Goodridge, wanneer ik voor een A-merk wenste te gaan.
Dat merk schijnt van Michelin te zijn, maar toch een stuk goedkoper.

Marshall / Maxxis: ca. ? 82,50/stuk
BF Goodridge: ca: ? 125,00/stuk
Michelin: ca. ? 182,00/stuk

Heeft er iemand ervaring met het merk BF Goodridge??

mvg

Andrew

Remco_B

Geen ervaring mee, maar kijk maar eens in de rallysport enzo daar zie je bijna alleen maar BF Goodridge. Goede kwaliteit en betaalbaar.

Stefan

Kijk uit met de adviezen van de levranciers.
Ik heb het al vaak zat meegemaakt dat men een deal heeft gemaakt/contract afgesloten met een bepaald merk voor die maand(en) en dat ze dan bij iedereen dat merk adviseren.
BF Goodrich is opzich wel een bekend merk.
onder normale personenauto's weet ik niet hoe ze zich gedragen, ik heb nog niet veel ervaringen vernomen van dit merk en ze zelf ook nog nooit gehad....
Of het een band is uit de MIchelin fabrieken durf ik je niet te zeggen.
Zou Michelin hun eigen A-merk beconcurreren met een ander A-merk onder een andere naam voor veeeel minder geld....???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ronaldm

ik zou die Maxxis ook niet nemen die slijten super hard
ik heb dat merk altijd onder mn scooter gehad 5 in 2 jaar versleten
ze waren wel lekker goedkoop maar op mn auto zou ik dan toch wel wat duurders nemen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev