Advertenties


schakelpookring

Gestart door Andy, 9 september 2005, 19:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andy

Ik heb een schakelpookring van Richbrook gekocht.
Deze wil ik dus gaan monteren.
Heeft er iemand ervaring mee?
Zou diegene mij dat uit kunnen leggen? Ik dacht dat het zo gebeurt zou zijn, ring erop en schroeven, maar er komt toch iets meer bij kijken. De "zak" zal eerst verwijderd moeten worden om er een ring uit te halen, anders past de schakelpookring niet.
Hoe verwijder ik de leren zak?
Hoe monteer ik de ring en de zak weer terug?

groeten Andrew

Stefan

Dennis Postma kan je zeker helpen :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Volgens Stefan kan ik jou verder helpen  ??? nou daar heeft ie gelijk aan  :) , ik heb er helaas geen foto's bij, maar volgens mij heeft Eveliene die nog wel Stefan  ;) , ik heb zelf idd eerst de zak er af gehaald, vervolgens die kunstof ring waar de zak op zit los gehaald en heel ver weg gegooid  ;D , dan zie je 3 uitstekende kunstof delen waar de orginele kunststof ring achter geklikt zat, die vallen precies onder de plekken waar de gaatjes van de nieuwe ring zitten, je maakt vervolgens met een priem of iets anders scherps in die kunstof stukjes de gaten voor de mee geleverde boutjes, het mooiste zou zijn om die gaatjes iets dunner te maken dan de boutjes, zo tap je zeg maar een schroefdraadje door je boutjes er in te draaien, had zelf eerst in gedachten om er een moertje en een ringetje onder willen doen om ze extra stevig vast te zetten maar daar zijn de boutjes niet lang genoeg voor, maar goed er word natuurlijk niet aan gehangen enzo en het blijft prima vast zitten op deze manier, dan zit er ook nog een ijzeren ringetje bij verbonden door een kunstof hoesje, deze trek je even los en je rijgt de pookzak er aan vast, vervolgens maak je de uiteinden aan elkaar en moffel je het netjes weg onder je mooie nieuwe chromen ring.

Een heel verhaal maar het steld niet zo veel voor, zo heb ik het iig gedaan en het zit nog steeds prima, zo ehb ik het ook gedaan bij Michel Veltman en die heb ik er ook nog niet over horen klagen  ;D

Mocht je nog wat willen weten, dan zeg je het maar  :D

Stefan

komt ie dan h?
Sta je ook eens met je gezicht op het net Dennis ;D
Ik weet niet of je er wat aan kan zien, maar misschien wel





:D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Andy

Ok?!
bedankt voor de info.
maar hoe krijg ik die zak eraf?
is daar een handigheidje voor?

wess


Andy

Zo........
het was niet eenvoudig, maar het is uiteindelijk gelukt.
de schakelpookring en de nieuwe versnellings pook, beide van Richbrook zijn bevestigd.
het ziet er heel strak uit, hoewel ik de ring niet echt lekker vond passen, maar uiteindelijk zit het er wel goed op.
bedankt voor de tips!

Andrew

Dennis Postma

Ja mensen, kijk goed naar die foto's want jullie zullen mij niet vaak zo aan het werk zien  :)

Michel Veltman

memorabel moment...dennis die aan mn auto knutselt ;D :)
met succes!
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev