Advertenties


Grille motorkap losmaken/loshalen

Gestart door Mikey, 7 september 2015, 11:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikey

Hoi,
hoe haal ik snel de grilles uit de motorkap zonder wat dingen af te breken.
Ik wil ze zwart spuiten
groet Mike

Bobo1.6

Als je de motorkap opendoet, dan zit er een schroef die los moet aanbde voorkant. Vervolgens kan je grillen schuin eruit halen, en kan je binnen rustig met een platte schroevendraaier de zwarte binnenkanten loshalen. Vergt wel iets kracht.

Mikey

Citaat van: Bobo1.6 op  7 september 2015, 12:52:52
Als je de motorkap opendoet, dan zit er een schroef die los moet aanbde voorkant. Vervolgens kan je grillen schuin eruit halen, en kan je binnen rustig met een platte schroevendraaier de zwarte binnenkanten loshalen. Vergt wel iets kracht.

hoi, de 2 torx schroeven had ik al gevonden ;-)
krijg ze er echter nog niet uit, ik heb de chromen variant met zwart in het midden
groet Mike

Bobo1.6

Je moet met een beetje aanmoediging de voorkant ( waar de schroefjes zaten) maar buiten drukken. Het chrome komt mew en dan kan je daarna het chrome en zwarte los van elkaar halen.

Mikey

Hoi,
het is vandaag gelukt, er zitten in mijn grilles 2 drukpunten. Deze met een sleutel of platte schroevendraaier naar binnen drukken en ze wipten eruit. Liggen nu in sopje om ze vetvrij te maken en morgen spuit ik ze matzwart

foto volgt na aanpassing ;-)
groet Mike

Mikey

Citaat van: Mikey op  8 september 2015, 21:34:53
Hoi,
het is vandaag gelukt, er zitten in mijn grilles 2 drukpunten. Deze met een sleutel of platte schroevendraaier naar binnen drukken en ze wipten eruit. Liggen nu in sopje om ze vetvrij te maken en morgen spuit ik ze matzwart

foto volgt na aanpassing ;-)
groet Mike

footootje


korte

Grilletje vind ik zeer geslaagd, logo valt zo een beetje weg... Weet niet of ik dat mooi vind.

Mikey

Citaat van: Bobo1.6 op  8 september 2015, 11:28:49
Je moet met een beetje aanmoediging de voorkant ( waar de schroefjes zaten) maar buiten drukken. Het chrome komt mew en dan kan je daarna het chrome en zwarte los van elkaar halen.

Het is gelukt  !-!
groet Mike

Mikey

#8
Citaat van: korte op 11 september 2015, 00:10:06
Grilletje vind ik zeer geslaagd, logo valt zo een beetje weg... Weet niet of ik dat mooi vind.

Vind het zelf wel mooi, houd van zwart namelijk  :q
Jammer van de steenslag eigenlijk.

EDIT: je kan je bericht aanpassen. Jezelf of een ander direct quoten hoeft niet.

korte

Je hebt gelijk mikey, als je van zwart houdt dan "moest" het haast wel zo..... Wat ga je met je lampen doen? Zijn daar ook zwarte varianten van te vinden of misschien open bakken en zelf er iets van maken? Dat maakt het dan wel "af".

En steenslag, tja daar ontkom je bijna niet aan. Je zou het bij kunnen tippen en mooi polijsten.

Mikey

Hoi,
ik vind de voorlampen van de coupe prima zo eigenlijk, zijn mooi en helder qua glas, ik heb er wel sterkere H1 en H7 lampen ingezet. dat doet wonderen.
Ik had andere achterlichten gekocht met een zwarte rand, maar die blijken van een eerder model megane te zijn helaas. Dus dat idee is gesneuveld
zwarte voorlampen heb je wel maar dat zijn van die aftermarket dingen met vage aansluitingen ik houd liever van gewone originele lampen met normale stekkers
misschien dat ik die geven meer licht en minder storingen en je hoeft de bedrading ook niet aan te passen (ervaring mee bij het plaatsen van angeleyes bij een 206 gti)
wil misschien de zijknipperlichten nog aan gaan passen van oranje naar wit glas maar dat weet ik nog niet zeker
groet Mikey

Willem

#11
Je hebt ook originele koplampen met zwart binnenwerk. Zal ze even voor je opzoeken.

Gevonden: http://m.ebay.de/itm/Tuningscheinwerfer-Renault-Megane-I-1-Bj-99-02-Facelift-schwarz-selten-/171910310259?nav=SEARCH

Zijn plug en play.

Tedo


Mikey

Hoi,

die zien er goed en mooi uit, wist niet dat die er waren. Ik heb de link geopend en als favoriet opgeslagen
bedankt voor het opzoeken
groet Mike

Rohald

Als je de voorlampen vervangt, zit je weer met je mistlampen. Ben bang dat zwarte koplampen iets te veel van het goede gaan worden. Al zijn ze wel mooi ;)
En wat betreft je knipperlicht:
smoke 8)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev