Advertenties


Past een 2.0 16V motorblok van een Phase 1 in een Phase 2?

Gestart door Bonafide50, 10 augustus 2015, 15:43:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonafide50

Heren,

Ik ben aan het nadenken om een 2.0 16V in mijn Megane te zetten, nu heb ik er een gevonden alleen komt deze uit een Megane Cabrio uit '97, dit is het oude type en ik heb het 'nieuwe' type Megane.

Gaat dit passen of moet ik een blok zoeken van een Phase 2?
#GoLow
#BePatientImLowered

Rogier

Zover ik weet is alleen de buitenkant anders, wat voor blok heb je zelf nu dan? want anders moet je veel meer overzetten dan alleen het blok.
Denk maar eens aan de remmerij en fusee en dat zijn nog de kleine dingen.

mark

#2
De motorsteunen kunnen anders zijn aan de kant van de distributie, dus het kan zijn dat je het gedeelte waar de motorsteun aan de carroserie zit ook nodig hebt. Dit zul je moeten lassen. stuur anders ff een pm naar Patrick en Samantha. zij hebben ook een motorswap gedaan.  !-!

Linkje naar hun project pagina.  !-! http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18880.0

Dan zou ik wel voor een f7r gaan, fase 2 is een f4r blok, de f7r schijnt wat meer hufterproof te zijn.  ;)

Christian de Vriend

F7r is hufter proof  :q

De f7r is ook heel even in de ph2 gelegd,voor zover ik weet is de motorsteun aan de linker
zijde anders,bak steun en dogbone (onderste steun) zijn volgens mij het zelfde.

enige waar je mee zit is de communicatie tussen ubix (interieur ecu) en motor ecu.
denk dat dat ook niet bepaalt plug and play is.

ecu van f4r op f7r motor weet ik ook niet of dit gaat werken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Bonafide50

Er ligt nu een 1.4 16V in, blok heeft pas 80xxx gelopen.
Ik weet niet of het uberhaupt gaat gebeuren, maar ik was benieuwd of het mogelijk was om een 2.0 16V van een oud type erin te zetten.

Ik kan misschien aan een oud type cabrio komen met dit blok erin, vandaar.
Maar ik weet in ieder geval wat meer hierover.

Thanks people.
#GoLow
#BePatientImLowered

Christian de Vriend

#5
Dan is het sowieso goedkoper om de 1.4 te verkopen, en dan een 2.0 16v te kopen, dit idee had ik ook met mn 1.6e, maar de kosten en rijdend maken lonen niet tov een andere wagen.

Je moet met een 2.0 16v net geluk hebben,mijn blok was goed en gezond, alles er omheen was rot of slecht onderhouden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Wat Christian zegt. Je kunt beter beginnen met een 2.0 16v en dan die 1.4 verkopen.
De remmerij is ook anders van de 2.0 16v t.o.v. de 1.4.

Bonafide50

Ik snap jullie inderdaad, alleen deze 1.4 16V verkopen en een 2.0 16V daarvoor in de plaats gaat het hem niet worden.
Ik weet 100% zeker dat ik geen nettere Megane kan krijgen als wat ik nu heb.

De kans is groot dat ik het bij deze 1.4 16V hou, maar mocht ik iets langs zien komen dan ga ik daar wel over nadenken. !-!
#GoLow
#BePatientImLowered

Christian de Vriend

#8
Grappig,dit moment heb ik ook gehad,en zoals je het voorsteld,zou ik het ook doen.

De 1.6e heb ik ook gehouden tot na de aanschaf van de 16v ivm het overzetten van de
nodige onderdelen.

ik moet wel bekennen dat ikhet eerder had moeten doen,maargoed.... aldoende leert men,wat dat betreft is het wel de moeite waard,de fun en vermogen van een 16v is verslavend  :q :q :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev