Advertenties


Katvervanger zoeken/kopen, wie wat waar?

Gestart door Bonafide50, 21 juni 2015, 14:48:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonafide50

Heren,

Ik ben opzoek naar een katvervanger voor mijn Megane Coupe 1.4 16V '99.
Probleem is dat ik nergens een katvervanger kan vinden, heb al diverse sites bezocht en contact met die websites gehad, maar ze kunnen geen katvervanger leveren.

Iemand enig idee waar ik een katvervanger kan kopen?
#GoLow
#BePatientImLowered

mark

Op de site van supersprint hebben ze wel katvervangers te koop. (de hele uitlaatlijn hebben ze)

Maar daar kost een katvervanger rond de 200 euro, dus ik zou nog ff goed speuren voor een 2e hands.  ;)

Christian de Vriend

heb de link al vele malen neer gezet  :) maar blijft de gene met de meeste spullen.

www.reichhard-motorsport.com
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes


mark

#4
deze zijn trouwens voor een 1.6/1.4 8 klepper.  ;)

Christian de Vriend

50€ voor een sportcat,daar heb ik sirieus mn twijels over,beetje (goeie) sportcat (200cels) ben
je algauw 200€ kwijt,voor het echte spul ga je naar de 300 a 500€.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Is gewoon open pijp dus wel omwisselen voor apk

Willem

Als er gewoon een rechte pijp in zit kun je het beter doen zoals ik het nu heb. Auto voelt sneller aan zonder kat en voor mijn gevoel doet de middendemper op de plaats van de kat het prima.

Christian de Vriend

#8
hmm ik zag het verkeerd op de afbeelding,dat is de orginele cat,en met die tekst erbij dacht ik dat
het om een sportcat ging.

Moet zeggen,met een rechte buis verlies je onderin wel koppel,spreek uit ervararing,mocht men er een
demper tussen hebben,krijg je weer een tegen druk,dat merkte in goed toen ik de
spruitstuk/cat verv combi had van supersprint er onder had,die van supersprint heeft er nog
een demper(tje) tussen zitten.

wat willem zegt,met de middendemper er tussen,zou het ook kunnen werken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ik heb op mijn vorige megane ook een lege kat er tussen gehad, zonder middendemper.
Maar dit was idd geen groot suc6.  :D

Misschien dat ik het trucje van willem ook nog eens uitprobeer.  :P

Bonafide50

Oke, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik een katvervanger (rechte pijp) kan kopen voor mijn auto, niemand een idee of link?
#GoLow
#BePatientImLowered

jarno27


Willem

Ik zou dan voor mijn optie gaan. Katalysator op de sloop kopen (in slechte staat), zodat je originele katalysator heel blijft. Dan je middendemper op de plek van de sloot katalysator lassen en dan op de plek van de middendemper een stuk rechte pijp van Brezan. Dit geeft je als voordeel dat je voor de APK makkelijk kan wisselen.

mark

jarno hij heeft een 16v daar past geen katvervanger van een 8 kleppertje onder.

jarno27


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev