Advertenties


Montage probleem v-maxx schroefset.

Gestart door Brouwertje, 18 juli 2012, 21:59:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwertje

Heeft iemand een montage handleiding om een v-maxx schroefset op een megane 1 ph 2 te monteren? Heb geen ervaring met die dingen.
Hoe moet je veerschotel en lager gemonteerd worden? Ben ook nog opzoek naar een stel sleutel om hem te stellen.
Info is altijd welkom.

Rick Santbergen

Kan me niet herinneren dat er een handleiding bij zat.

Brouwertje

Zou kunnen. heb een setje liggen nieuw in doos. Dan verander ik me vraag moet de bovenste schotel tussen de bovenste 2 moeren gemonteerd worden? Zit er al een lager tussen die set gemonteerd?

Roadkill (Michiel)

Als je hem nieuw in doos hebt zal de stelsleutel er ook bij moeten zitten, ik had er ook geen beschrijving bij zitten, en qua montage van de lagers kan ik je geen atwoord geven,aangezien het om een megI gaat en ik een MegII heb
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Brouwertje

Nee die zat er ook niet bij. Daar was de prijs ook naar. Maar die zijn los te bestellen. Heb volgende week vakantie zal dan de leverancier is bellen

Brouwertje

Niemand die weet waar je je veerpootlager moet monteren bij een v-maxx schroefset? Er zitten ook 2 moeren bovenop de schoefset 1 borg moer en 1 normale. neem aan dat de normale weg kan blijven na montage van je originele bovensteveerschotel?

Xanquezer (Frank)

2 dikke grote bouten achter de rem schijf los draaien. (17)

2/3 (type afhankelijk) boutjes op bij de veerootbrug losdraaien.

POF eraf...


nieuwe veer/schroefset erop.

zelfde boutjes/moetjes weer aandraaien.  (met voorkeur nieuw)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Brouwertje

Alleen dan nog de originele schotel er bovenop monteren anders gaat het toch echt niet passen.

Haas

#8
Is hier al helderheid in? Ik zit met hetzelfde probleem namelijk.. :)

Brouwertje

Van alles wat ik gehoord heb moet ik gewoon die bovenste schotel erop zetten. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ga ik binnenkort doen. Dan maar afwachten of eht functioneert

Heatzone (Mark)

Bij de phase II van de megane 1 heb je dopsleutel 21 nodig om de bouten onderaan je veerpoten los te kunnen krijgen.
Deze kunnen aardig vast zitten, dopsleutel erop zetten, stalen pijp over de sleutel heen en dan lostrekken naar beneden toe!

Als je de topschotels van je huidige veerpoten afhaalt moet je zeker weten veerklemmen gebruiken ook voor het eraf halen !-!.

Wellicht kunnen jullie een foto posten van hetgeen jullie geleverd hebben gekregen van v-maxx?


Haas

#11
Dat de- en monteren gaat wel lukken, het is gelukkig niet de eerste keer dat ik dit ga doen. Het gaat me voornamelijk om de volgorde van onderdelen  !-!
Het toplager zit bij een standaard veerpoot van een megane onder de onderste veerschotel, bij een schroefset gaat dat natuurlijk niet lukken, dus.... wat moet nu waar :)

Dit heb ik van VMaxx ontvangen:



De 2 kleine blauwe ringen zijn aan de onderzijde compleet vlak.

Heatzone (Mark)

Er rijden er hier genoeg rond op V-maxx, is er niet een iemand die even kan kijken hoe de schroefset is bevestigd??

Lijkt mij zo op het eerste gezicht dat je de topschotel wel nodig hebt! Ik heb zelf (helaas nog) geen schroefset.. Dus ik kan jullie hier verder niet mee helpen..

Renegade (Mark)

#13
Zover ik weet monteren zoals het op foto 1 inelkaar zit, borgmoer alleen even eraf, originele rubber/schotel dat aan de bovenkant zit erover en de borgmoer vast zetten :) hoe de lagering inelkaar zit zou ik niet weten (rij zelf met een kw setje).

Ik weet trouwens niet hoe de vorm/gaten in het toplager van een golf mk1 overeenkomen ? Evt. zou je de bovenste 2 "schoteltjes" dan weg kunnen laten, de grote veerschotel vastzetten met de dunne moer en daar bovenop een golf 1 toplager (die hebben de lagering in de bovenste schotel/rubber verwerkt).

Haas

het lijkt mij dat de diverse merken schroefset qua opzet niet heel veel verschillen, dus wellicht kunnen jullie nog wat foto's posten tijdens jullie montage?

Dialogys zegt mij dit :

Het lijkt er op dat je schokkers hebt met het lager of met het lager boven? Ik heb er geen ervaring mee, weet alleen dat mijn vorige coupé het lager onder had zitten. Weten jullie dit?  :huh:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev