Advertenties


verlagen

Gestart door Andy, 26 maart 2005, 08:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JvE

Na lang wikken en wegen toch besloten mijn auto te verlagen en van een leuke uitlaat te voorzien.

Voorkant is donderdag met 3 ? 3,5 cm verlaagd mbv Eibach-veren.
Achter is een vieze tegenvaller.
Donderdag alles muurvast, vandaag rechtsachter losgekomen, bij links brak het gereedschap :o
Maandag mag ik weer terug om links opnieuw te proberen. Ik hoop dat het dan eindelijk lukt.

Nu merk ik eigenlijk weinig van andere eigenschappen, minder comfort, beter stuurplezier. Veranderd dit zodra de achterkant ook verlaagd is? Of heeft dit ook met mijn rubber te maken (175/65/14)?

RikRace

Hoi JvE,

Ik had wel het gevoel dat mijn Coup? veel strakker reedt na de verlaging voor. Ook ongeveer 3,5 cm, maar ik had er toen 195/50/15 banden onder. Die van jou zijn nog een stukkie hoger, dus daar kan het aan liggen. Maar als je bijvoorbeeld een drempel oprijdt zou je het weldegelijk moeten merken dat je auto verlaagd is. Dit omdat de vering veel strakker is, en dus iets minder dempt.

Na het verlagen achter, ongeveer 5 maanden nadat ik voor had verlaagd, merk ik niet echt een verschil in wegligging. Ik denk dus dat als je de voorkant verlaagd, dat je daar het meest van moet merken.

Maar goed, ook voor de looks is het natuurlijk positief :D.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

JvE

Vanmorgen het eerste drempeltje in de straat al "te pakken" gehad.
Daaraan merkte ik het wel, de looks zijn ook wel wat verbeterd, daar ging het me grotendeels ook om.
Maar goed het is ook niet dat ik zit te wachten op minder comfort.

Ik was er al op voorbereid dat het aan de achterkant wel eens tegen kon vallen.
Die gast bij het bedrijf zei nog: "ach joh dat gebeurd bij 1 op de 10"  Dat zet je gelijk aan het denken.
Ik moet wel zeggen dat ze me prima helpen. Maandag gaan we gewoon weer verder.
(Het begint nu op een echt project te lijken ;) )

dbt20

Ik ben helemaal nieuw op dit forum ::)  ik heb sinds maand of 3 een megane coupe 1.6e. Ik ben nu bezig met de install en er komt zo'n 80-100kg achterin te liggen, dus verlagen gebeurd al van achter haha. Ik ben ook van plan om voor te verlagen +/- 3,5 cm. maar wil graag weten hoe jullie ervaringen zijn met verbetering van de grip? ik heb er nu 195/50/R15 onder liggen.

Reinier Goorden

Ik heb NOG geen ervaring met het verlagen, maar het lijkt me logisch dat als je alleen voor verlaagd het gehele zwaartepunt van de auto niet erg veel zakt, daarom merk je misschien weinig aan wegligging. Maar zoals remko al zei lijkt het me beter te worden als je voor en achter verlaagd, zo wordt het zwaartepunt van de auto het laagst. :D

dbt20

wat is het nadeel als je de rembalans niet bijsteld? ik verwacht dat de auto al zo'n 2 tot 3 cm zakt door de install in de koffer..bij mijn pug 1.4sport was t dik 3cm haha.

JvE

Citaat van: dbt20 op 21 mei 2005, 21:55:27
wat is het nadeel als je de rembalans niet bijsteld? ik verwacht dat de auto al zo'n 2 tot 3 cm zakt door de install in de koffer..bij mijn pug 1.4sport was t dik 3cm haha.

Volgens mij kan de auto dan uitbreken, omdat de druk niet in balans is.
Uitlijnen gebeurd als het goed is maandag (behalve als de achterknt niet meezakt,dan zal het
dinsdag,woensdag of donderdag worden  :) )
De sporing van mijn auto was voor het verlagen ook niet al te best.
Mijn voorbanden zijn vanaf de wang tot een cm of 6 naar het midden net slicks  :) Die zijn dus ook aan vervanging toe.
Voor nieuwe velgen is het eigenlijk te vroeg, het risico op schade vind ik te groot om te wachten.
Lastig dilemma....

Birt

De mijne, 1.6e phase1, is voor 3,5 cm gezakt vorige week mbv van verlaginsveren van G&M. Dit is een genot om in te rijden. heb wel tegelijk de banden vervangen van 175 65 r14 naar 205 40 r17. dit is tezamen een hele goede verbetering van het rij gedrag. comfort inleveren? vind ik heel erg meevalen. weg ligging is zoveel te beter. heb er al weer 500km mee gereden, maar wil niet meer anders.

morgen nog ff uitlijnen en dan is alles weer in orde.

afkloppen........ over 4 week apk.................
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

JvE

 :D Gelukt!

Vanmiddag m'n coupeetje weer opgehaald en hij is nu achter ook verlaagd.
Inmiddels al 2x m'n nieuwe uitlaat (Remus 90mm) over de straat gesleept :-[ Dit terwijl ik met ong. 20 km uur over
een drempel ging. Snelheid aanpassen leert op deze manier snel? ;)

Wielen ben ik uit, het worden 16 inch velgen met 205/45/16 banden, alleen het wanneer weet ik nog niet.
Met de originele wielen en banden is het effect van het verlagen toch minder goed zichtbaar en zoals gezegd zijn mijn banden net slicks.? :)

dbt20

kheb net ff profile aan de lijn gehad, en bij mijn coupe 1.6e is t niet mogelijk om de rembalans bijtestellen, het is btw ipv rembalans, remkrachtverdeling. Hij raadde het mij daarom ook af om alleen voor te verlagen met t oog op achterste voren komen te staan met een keer vol in de remmen te moeten. :(

dbt20

een 1.6e heeft geen remkrachtverdeler :(

dbt20

Weet er iemand bedrijven in west-brabant die kunnen verlagen en uitlijnen?ik heb nu een prijsopgave van 250e incl uitlijnen en interelloy veren, bedrijf zitten in etten-leur.
En aan gezien er weer extra 50kg aan sub+kist bij komt zal ie achter ook wel weer stukje zaken, nu al met dik 40kg.

MB82

De prijs is goed maar of de veren van inter-alloy zo goed zijn?

Michel Cijs

Citaat van: Martijn B op 30 juni 2005, 22:08:12
De prijs is goed maar of de veren van inter-alloy zo goed zijn?

heb op de mijne 3 jaar gereden en dat ging prima ;) zitten inmiddels weer onder de coupe van een ander lid

desondanks zou ik nu ook eerder voor een ander merk gaan, nu ik weet hoe kw bijv rijd ;D

MB82

Ik weet het ook niet, heb alleen ervaring met G&M en Intrax. Dit is wat ik hoor van anderen. Het schijnt dat ze niet zo stug zijn als andere merken waardoor je meer kans heb op schade.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev