Advertenties


hoedeplank Speakers aansluiten

Gestart door Bo, 9 mei 2012, 17:39:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bo

Heren, Deze dame heeft een probleem  :q

Ik heb in mijn Renault Megane Coupe 1.6 2 hele mooie speakers in de hoedeplank, 1 probleem ze moeten aangesloten worden.

Inmiddels hebben we de originele bekabeling gevonden tussen de stalen plaat en de bestoffing van de hoedeplank.
mijn vraag, hoe in hemelsnaam moet ik de speakers hierop aansluiten?

Ik hoop dat een Handige vent mij hiermee kan helpen!  :grin:

Groetjes Bo

Remy P

Dag dame,

als het goed is zit er aan het einde van de kabel een zogenaamde kabelschoen (zo niet, maak je deze eraan). Aan de onderkant van de speakers zit ook als het goed is twee 'pinnetjes'. 1 is de 'plus', de andere de 'min' (tekens moeten hierop zichtbaar zijn). Dan is het een kwestie van uitzoeken welk van de kabels de plus en de min is en dan de kabelschoen over het bijbehorende 'pinnetje' schuifen. Eventueel kan je met een tangetje voorzichtig de kabelschoen klem drukken zodat het geheel blijft zitten en niet (makkelijk) los kan schieten. Zo makkelijk is het !-!

kabelschoen:


aansluiting onder de speaker (pinnetjes aan de rechterkant):

Bo

Dankuwel Remy voor je antwoord!
zoverre heb ik dat al klaar liggen met speakerdraad  :grin:

Het probleem is alleen, waar moet ik deze heen trekken en aansluiten?
Ik heb achterin bij mn hoedeplank de kabelboom gevonden van de boxen ruiterwisser, achterbak verlichting enzo.
Mijn vraag is hoe ik hem daarop moet aansluiten? zal morgen even en fotootje maken met de telefoon en hier neerzetten!

Dankjewel!

Roelk

als ik jou was zou ik gewoon vanaf je speakers nieuw draad trekken naar je radio.
dit is een stuk beter als de orginele  kabelboom. ( ook voor je geluid )
en als er dan iets is dan weet je ook waar je moet zoeken anders moet je weer heel je kabelboom uit gaan pluizen.

groetjes

Bo

#4
Roel, dankjewel voor je antword, heb net foto gemaakt haha.
Zal m toch maar even plaatsen, wie weet.



Maar nog een vraag hoor, ik ben namelijk behoorlijk blond af en toe  o-)

Als ik de boxen direct aansluit op de radio, doe ik dat aan de bekabeling van de radio neem ik aan?

Roelk

ja maar het enige nadeel is dat als je hem direct aansluit dus niet via de orginele bekabeling.
dat je erin moet gaan knippen.
het stelt niet veel voor hoor maar ik weet niet wat je voor de rest precies van plan bent met de audio ?

Bo

Mwa, dat moet geen probleem zijn.

euhm niet zo heel veel eigenlijk, versterkers etc wou ik altijd wel bij mijn vorige auto, maar daar had ik toen de ruimte voor, dat hoeft van mij nu niet meer.
Ik wil deze boxen aansluiten en er een "leuk" geluid uit krijgen, geheel hifi pimpen hoeft niet van mij  :)

Dus wat is het beste?

Roelk

dan zou ik gewoon de draden vanaf je radio afknippen voor de iso stekker en daar dan je speakerdraad aanvast solderen  !-!
bij mij zit ook niks meer via de iso stekker alles gesoldeerd.

Bo

Top dankje wel!
We zijn eruit en gaan idd gewoon een draadje trekken, helaas heeft de eigenaar hiervoor al behoorlijk lopen prutsen dus dat moet ook maar eerst netjes gemaakt worden.

Zeg ik als leek  o-)

Bo

Nog even vermelden dat het helemaal gelukt is!
Dank jullie wel heren, voor de hulp  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev