Advertenties


Megane II CC

Gestart door Bart Van de Sande, 24 december 2004, 15:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart Van de Sande

Eindelijk sinds maandag 20/12/2004 is hij er dan, mijn nieuwe Megane CC. De meeste kende mijn blauwe Coupetje wel denk ik, die is nu al bijna 3 maanden verkocht. Dus het tuning virus heeft een kleine 3 maanden moeten stl zitten. Maar vanaf volgende week kan ik dan eindelijk aan men CC'tje beginnen.
Ik heb dus een Megane CC Dynamique Luxe 2.0 16v
Ik heb hem bewust zonder leder besteld zodat ik een kleur ergens anders kan kiezen die meer mijn goesting is en om natuurlijk inneens iets aparts te hebben he. Vandaag is ook net mijn KW Schroefkit Variant 2 aangekomen. Nieuwe lichtunits zouden er ??n van de dagen ook moeten zijn. Voorlopig staat hij op origineele 16" velgen waarvan ik de banden ga omruilen voor echte winterbanden. En tegen de zomer dan mooie velgen kopen he. Ik hoop er graag tegen eind januari mee rond te rijden. Voorlopig blijft hij dus nog op stal staan.


Mijn oud Coupetje



Mijn nieuw CC' tje


Bart Van de Sande

#1
Even een kleine update

Hier zijn de bumpers verwijderd om de grijze stukken mee zwart te spuiten + enkele kappen onder de motorkap, de spiegels volledig. Ook even de nieuwe lichtunits gemonteerd om als eens een indruk ervan te krijgen.






Ondertussen staan bijna alle stukken al in de grondverf en is het schuurwerk begonnen.
Ik kan hier rustig de tijd voor nemen want mijn lederen zetels kunnen pas half februari gedaan worden.

Bart Van de Sande

#2
Hier een klein overzichtje van wat er allemaal gespoten.




Hier een klein voorproefje van welk leder erin komt




Bart Van de Sande

#3
Kleine update. Van het spuitwerk.








Dit kan allemaal al terug gemonteerd worden.Je zult misschien merken dat er een setje spiegels te veel bij ligt en enkele andere onderdelen maar dat is van mijn vader zijn auto. Zelfde kleur dus kon in 1 moeite gedaan worden.




De achterkant al terug inorde gebracht en inneens de letters MEGANE eraf gehaald.



Antenne wat ingekort.





Nu nog wat aankleden en dan wordt hij verlaagd en dan de zetels nog en rijden maar.

Bart Van de Sande

Eindelijk heel het interieur eruit gehaald om het te laten overtrekken. Normaal zou het op een week klaar moeten zijn.










De voorkant is bijna terug in orde gebracht en spiegels zijn gemonteerd. Het begint stillaan terug op een auto te lijken.
Normaal wordt hij volgende week verlaagd en dan de zetels er terug in en dan zou ik ermee kunnen rijden. Maar zolang dat het regend kom ik er nog niet mee buiten denk ik.

Bart Van de Sande

#5
Gisteren hebben we hem eindelijk verlaagd. Voorlopig staat hij op het laagste vooraan 9cm en achteraan 5.5cm gezakt. Vooraan zal hij 1cm terug naar boven gaan denk ik. Moeten eerst zien hoe goed ermee te rijden valt. Maar ja als je geen zetels erin hebt. Momenteel heb ik onderaan de motor een vrije hoogte van +/- 6cm, wat in Belgie normaal 10cm moet zijn. Maar ja met al die drempels mag dat ook wel.










Zo is vindt ik het heel mooi zonder hooftsteunen en rolbeugels, maar een beetje veiligheid moet denk ik.




Als nu maar vlug mijn zetels erzijn nu wil ik er echt mee buiten.


Bart Van de Sande

Het interieur zit er eindelijk terug in. Ben echt super te vreden over de kleur en de montage. Thanks T&T. Nu nog enkele prulletjes aan passen en ik kan eindelijk rijden. Dan ga ik van velgenwinkel naar andere velgenwinkel rijden tot er iets mooi's onderstaat.










Bart Van de Sande

Voila se, nog een klein detail veranderd.




Bart Van de Sande

Hier zijn ze dan eindelijk men nieuwe wielen.
Koya Gtr4  7.5 x 18 met rvs rand en het hard in briljant lak.
Continental 215/40/18




Achteraan zouden er normaal eind van de week(nog net voor Speed) nog spacer van 20mm tussen komen





Bart Van de Sande

Eindelijk men spacer binnengekomen. Nu staat het achteraan stukke vetter. 2 x 20mm achteraan.

Before



After





En nog een mooie foto dat hij open staat. Nog wel zonder spacers


En natuurlijk begint nu het volgende te kriebelen he.

Bart Van de Sande

Hier ben ik nog eens van weggeweest. Heb enkele drukke maanden achter de rug en het werd nu nog eens tijd om een men projectje aan te passen. Want heb nog enkele dingen veranderd.

Ik heb nog voor de Kreurztage de AvicX1r geplaatst en mijn oude versterker(Phoenix Gold QX500.5) in men koffer weggewerkt. Voor men nieuwe composet te versterken(Focal 130 KP) 140 Watt rms Max en 70 Watt rms nominaal. En voor de lage tonen te ondersteunen ligt voorlopig mijn oude sub(Cerwin Vega) in de koffer.

Heb inneens ook men deurpanelen geisoleerd met 3mm demping.



De Megane II heeft in de deurpanelen maar speakers zitten van 13cm diameter en heel ondiep. Ik wilde mooie klank hebben maar niet te opvallend en heb dan maar gekozen om ??n van de betere 13cm diameter speakers te kopen. Maar ja dan moest ik wel rekening houden dat ik niet met de magneet tegen de raam kwam. Dus heb ik de Focal 130 KP gekocht en dan moest dat net lukken. Ik moest dan wel men deurpanelen iets groter maken. In moeders kasten wat gaan rond kijken en kwam daar een oud Tupperware potje tegen dat net de perfecte afmetingen had. Mooie in 2 gezaagd en had de perfecte oplossing voor beide deuren.



De AvicX1r heb ik in onderaan gemonteerd en dan kan ik nog net aan alle knopjes enz. aan
De externe unit heb ik onder de vloer geplaats waar bij de gewoone Megane II opbergvakjes zijn. Bij de Cabrio zijn die gebruikt om extra steunbalken in te steken.


Bart Van de Sande

De Ipod Mini steek er ook nog in. Mooi weggewerkt in men handschoenkastje.




Bart Van de Sande

Vandaag ook eens een windscherm gekocht voor de koude winter dagen toch open te kunnen rijden.
En ik moet zeggen echt zalig zo, lekker frisse lucht en toch niet te veel wind.

Bart Van de Sande

#13
Even een kleine wijziging in men projectje. Normaal gezien kwamen er tegen de zomer nieuwe wielen en ophanging onder. Maar daar is nu een ander projectje tussen gekomen. De CC wordt dus gewoon netjes gehouden en misschien hier en daar nog kleine dingen veranderen maar geen grote werken.(Maar ja wie weet he).

Ik heb dus een Alpine V6 Gt van 1987 bij gekocht als langer projectje.

Zo zijn we hem dus gaan halen, vrij smerig na 5 jaar niks aan te doen en een leeftijd van 19jaar.





Hier is hem al een beetje opgekuist se.




En zo zal mijn CC'tje dan 2006 doorkomen he




Bart Van de Sande

Ale we zullen dit topic eens onder het stof uit halen. Het heeft vorig jaar vrij stil geweest rond men CC maar ja toen is die Alpine erbij gekomen he. Nu wordt men CC nog eens onder handen genomen. Zoals sommige al gemerkt hebben zijn mijn velgen verkocht geraakt. Dus dan moest ik wel iets nieuw hebben. Na vrij lang zoeken heb ik dan toch iets naar mijn goesting gevonden. Niet gemakkelijk als je een mooi groot wiel wilt met steek 4 x 100. Mijn morette lampen zijn er ook uit gehaald en komen er niet meer in. Ze kunnen erook niet meer in. Gisteren heb ik al iets naar de plastic lasser gebracht en 10 april gaat men CC binnen voor de andere werkjes.

Rara




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev