Advertenties


[Megane Coupé] Berry VERKOCHT

Gestart door berry_p, 7 november 2004, 20:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berry_p

Hier dan mijn project.

Ik kocht de auto helemaal standaard, nog voordat ik 18 werd. ;D


Na een tijdje hier op het forum rond gekeken te hebben raakte ik ligtelijk besmet met het bekende "tuning" virus.
Ik kon via een 2ehands site een onderlip en booskijkers van autostyle kopen, helemaal nieuw in de verpakking voor weinig geld.
Dat kon dus niet blijven liggen.


Via die zelfde 2ehands site vond ik weer een tijd later een mooie achterbuper, en ook die kon niet blijven liggen.
Tja en toen die bumper er op zat keek het toch niet zo mooi zonder race gaas erin.
Er werd dus rondom race gaas gemonteerd.




Een evo spoiler, een andere uitlaat en een aardige verlaging volgden daarop weer snel.


zo rond de kerst zag ik nog een set mooie velgen staan, en die werden dus ook nog even snel gemonteerd.


En zo staat de auto er dus momenteel voor.



Afgelopen donderdag heb ik een aantal onderdelen van de spuiter terug gekregen.
Een rs1 voorbumper, hoog model dakspoiler, elia sideskirts en een leuk detail op de achterklep.
Dit alles word als het goed is a.s zaterdag gemonteerd. (13-11-2004)
Foto's zullen dan weer snel volgen.

berry_p

ondertussen zitten de skirts en de bumper alweer een week op de auto.
Ook heb ik vandaag de nieuwe achterlichten geplaatst.
eigenlijk phase2 lichten, maar die passen natuurlijk ook  ;)
morgen als het droog is zal ik de auto ff wassen en van het geheel wat mooie foto's maken.

alles staat erg goed.

berry_p

#2
Hier zijn dan de beloofde foto's van de veranderingen van afgelopen week.

De RS type1 voorbumper en de Elia Meran sideskirts.


Gelaserde lichtunits vanuit duitsland.
Mooi zwart? ::)


De oude mistlampen zijn verwijderd van de oude plaatst, en hebben nu een mooi plekje gevonden in de nieuwe licht units.




Ook heb ik afgelopen zomer mijn audio in de kofferbak veranderd.
Niet heel erg speciaal, maar ik ben nog bezig met een blauwe vlam voor naast de subwoofer.




Eigenlijk bevalt de auto me zo wel.
Voorlopig blijft ie nou even zo.
Wat ooit misschien nog eens gaat komen:
  • Rondom blinderen op de voorruit na
  • Een ander uitlaat systeem, deze is eigenlijk net te groot voor deze bumper

berry_p

Zo, toch weer verder gegaan.

Ik zag een mooie achterbumper op marktplaats staan die mooier bij de voorbumper past.
En deze bumper beschikt over 2 mooie ruime gaten, dus daar past weer mooi de uitlaat van henry in.

Vorige week dus die bumper op gehaald en vandaag de uitlaat bij henry opgehaald.
Zie hier het resultaat:


De uitlaat kreeg ik niet zelf onder de auto, ik mis net 20 cm rvs buis tussen de oude uitlaat en de nieuwe.
De bumper is wel even gemonteerd en blijft zo een paar dagen zitten om een beetje de spanning er vanaf te halen.




Als alles mee zit ontvang ik deze week een nieuw speeltje om de auto voor iets meer te verlagen, en daar gaat ie dan voor naar mcc, en dan kan meteen de uitlaat gemonteerd worden.

berry_p

#4
even een update:

2 weken geleden had ik de chrome spijltjes binnen gekregen.


Voordat deze spijltjes zouden passen moest eerst de RS voorbumper helemaal aangepast worden.
De grill heeft standaard op de RS voorbumper helemaal geen diepte.
Deze diepte is nu dus zelf gemaakt door middel van polyester.
Op de nieuwe achterbumper die hierboven te zien is zit geen siergleuf, deze is er op de RS bumper dus meteen ook maar mee uitgewerkt.
De Rs bumper is totaal niet laag, en dat word nu opgelost door de orginele onderlip er onder te plaatsen.
Deze is een beetje verknipt en er toen ondergezet.
Deze lip word uiteindelijk met een laagje polyester besmeert en in kleur mee gespoten.
De voorbumper staat nu in de spuitplamuur om de laatste oneffen heden duidelijk te kunnen zien.
Alles is zelf thuis gedaan en ziet erg goed uit.





Afgelopen donderdag naar Mcc geweest om de verstelbare Koni veren er onder te plaatsen en de Laser uitlaat.
Alleen dit alles viel heel erg tegen.
De Koni veren die waren niet geschikt voor mijn coupe.
Deze waren bedoeld voor een cup-megane of een megane met vlink uitgebouwde wielkasten, maar zo ie zo niet voor een 1.6e
Heel fijn dat die persoon op marktplaats ze verkocht heeft voor een megane 1.6e.

En de laser uitlaat van Henry paste niet omdat Henry een 2.0 16v had, en ik een 1.6e
De remdruk verdeler op de achteras zat in de weg, en de bochten klopte niet helemaal.
De uitlaat zit er nu dus helaas nog niet op.
De uitlaat staat nu geplant voor 2 augustus, en dan wordt ie opnieuw opgebouwd vanaf de kat.

berry_p

#5
En zo stond de auto er bij op de ecs:




Aankomende week gaat ie weg voor de APK en daarna gaat ie de verkoop in.

De verkoop foto's:










Er is al een start gemaakt aan het nieuwe project, foto's hiervan zullen volgen wanneer er enkele dingen gespoten zijn.

berry_p

#6
En hier dan enkele foto's van het nieuwe project.
De auto is in het bezit van een volledige rieger bodykit die sinds vorige week plaats heeft genomen op de auto. Tevens is het logo van de motorkap verwijderd. En er zit al mooie licht gele halfledere bekleding in. De wagen staat op 18" M-velgen.
Wat nu nog op de planning staat is een mooi uitlaat systeem, maar daarvoor wil ik een eigen ontwerp eindstuk laten maken, helaas is daar nog geen bedrijf gevonden die dat kan.

Nu nog de Megane zien te verkopen.














berry_p

De megane coupe is vandaag verkocht.
Het was toch wel even een stil moment toen ie weg reed, maar ach.
Misschiens tref ik hem nog eens op een show.

berry_p

#8
Ik heb de Bmw afgelopen zomervakantie voorzien van de nodige audio.
Tis dan wel geen megane, maar wel aardig om even te bekijken.



Voor de hele serie foto's van de inbouw bekijk dit: http://frontpage.showyoursound.nl/Public/ShowCase/ShowCase.asp?Id=3477


De chroome gril is ondertussen in de kleur van de auto gespoten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev