Advertenties


AvM Megane II CC 2006

Gestart door AvM79, 18 mei 2016, 11:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AvM79

Twee weken terug deze Megane opgehaald in de diepste krochten van Limburg. Auto met 74.000km van eerste eigenaar, maar in desperate need of some good lovin'. Optisch is de auto in erg goede staat, voor een 10 jaar oude auto. Auto zit goed in de opties, climate control, cruise control, pdc, keyless entry en zo. Maar wat mankeert eraan, zover ik weet:

- Distributie moet gedaan worden.
- Onderhoud nodig (beurt, remmen checken etc.).
- 3 verschillende banden (wel a-merken, dat dan weer wel).
- 10 jaar lang gerookt in de auto, enkele brandgaten en een scheur in de bestuurderssttoel. Dus nieuw interieur is nodig, vind ik.
- Kachelventilator werkt niet.
- Airbagcontrolelampje brandt.
- Pookknop versleten (besteld)
- Raammechanisme rechtsachter defect. (vind die maar een tweedehands, tips welkom)
- Sporen van daklekkage, nog uit te vissen of dit nog steeds zo is. Nog geen goede regenbui gehad sinds aanschaf.

Dus, momenteel ligt het complete interieur eruit (staat op MP). Ik heb een lederen interieur klaar staan met wat lichte gebruikssporen. Maar beter dan wat eruit komt. Weliswaar zonder deurpanelen, maar dat mag de pret niet drukken. De kachelventilator is gedemonteerd met hulp van dit forum (zie actiefoto) en ik wacht momenteel op de nieuwe. Die komt samen met de onderdelen voor de beurt die ie moet hebben. De distributie besteed ik uit. Tapijt is al enkele keren geschrobt en afgespoten (actiefoto) en hangt klaar om weer geïnstalleerd te worden.

Wat foto's:













Zal hier en daar een update plaatsen.

AvM79

De kachelventilator doet het inmiddels weer. Wat een gefriemel met die schroefjes. Indien vanavond tijd, naar de knop van de raambedieningbestuurderskant kijken. Deze dioet het niet, maar het raam gaat wel omhoog via de centrale knop. Dus de motor is niet stuk. Wellicht een slechte aansluiting of zo. En het interieurfilter vervangen, alvorens weer te beginnen met de inbouw van het interieur.

AvM79

#2
Uiteindelijk toch nog een ander lederen interieur gekocht, was iets netter. Raammechanisme rechtsachter ook gemaakt. Interieur zit erin. Verder wat algemeen onderhoud gepleegd, olie, oliefilter, luchtfilter, bougies en brandstoffilter vervangen. Nog een setje zgan Nervasports op de kop getikt, komen in de plaats van de Steppe velgen. Al vind ik de Steppe iets mooier qua model, ze zijn gewoon niet netjes meer. Knopje van raambediening linksvoor doet het nog steeds niet. Andere knop bood geen soelaas.

Volgende week gaat ie nog weg voor de distributie en dan zijn we voorlopig klaar met de werkzaamheden, hoop ik.










AvM79

Vandaag gaat ie weg voor de distributie. Kom er net achter dat de airco geen koude lucht blaast, dus het gewoon niet doet. En de cruise control doet het niet (meer)...

Leuk zo'n Megane.  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev